فارس نوشت:

رئیس کل بانک مرکزی، محمود بهمنی  با اشاره به مصوبه مجلس در مورد تعیین نرخ ارز توسط این بانک و شورای پول و اعتبار، اظهار داشت: بحثی که در مجلس مطرح شده هنوز توسط شورای نگهبان تایید نشده و ما منتظر اعلام نظر این شورا هستیم.

وی با بیان اینکه تعیین نرخ ارز در شورای پول و اعتبار یک موضوع کارشناسی است، افزود: قیمت ارز با توجه به عرضه و تقاضای بازار تعیین می‌شود و نمی‌توان با آیین‌نامه و دستورالعمل به تنهایی قیمت ارز را مشخص کرد.

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که آیا ارز مرجع به کالاهای اساسی پرداخت می‌شود، گفت: پرداخت ارز مرجع به کالاهای اساسی همچنان ادامه دارد و در صورتی که حتی اگر مجلس بخواهد اختصاص ارز مرجع به کالاهای اساسی متوقف شود باید از محل یارانه‌ها این مابه‌التفاوت تامین شود.

بهمنی تاکید کرد: به هر حال برای تامین ارز به کالاهای اساسی نگرانی نداریم و تخصیص ارز متوقف نخواهد شده تا به این واسطه شاهد افزایش قیمت آنها باشیم.

 

3131

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 295049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    6 2
    آقای بهمنی قبل از هرچیز پاسخگوی ضرری که مردم در ثبت نام سکه کردند باشد . چرا سکه هایی که تحویل دادید حتی مالیات بر ارزش افزوده روی آن کشیده شد در صورتیکه قیمت سکه ها از بازار هم گرانتر بود و حتی سودی هم در مدت زمانی که پول در بانک بود به آن تعلق نگرفت .معنی این کار چیست ؟ ضرری که مردم کردند را جوابگو باش .
  • بی نام IR ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    جان عمو دیگه ارز بازی رو به یارانه ها وصلش نکن که همین قوت لا یموت روهم به سرنوشت ارز دچار میکنی