ایرنا نوشت:

 محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه 'در آغاز یک راه پر افتخار و سراسر پیروزی هستیم'، گفت: 'اندیشه بهار هرگز طعم شکست را نخواهد چشید، چرا که پیروزی در ذات اندیشه بهاری است و این را خداوند وعده داده است'.

احمدی نژاد شامگاه جمعه همزمان با سالروز ولادت حضرت علی (ع) و آزاد سازی خرمشهر، در آیین اختتامیه جشنواره های وبلاگ نویسی و عکس بهار در محل اجلاس سران این مطلب را بیان کرد.
رییس جمهوری با اشاره به اصل حضور انسان در این عالم افزود:همانطور که مستحضرید انسان قبل از حضور در این عالم خلق شده است، اما تنها به این عالم می آیند که اصلی ترین انگیزه انسان برای ورود به این عالم، رسیدن به بهار است.
وی خاطرنشان کرد: اگر زندگی بهاری به مفهوم بهاری یعنی سرشار از نشاط، عشق، امید، زیبایی، همبستگی، همراهی و حرکت به سوی قله های کمال نباشد، بدون تردید هیچ انگیزه ای برای ورود انسان ها به این دنیا وجود ندارد.
احمدی نژاد در ادامه سخنان خود با قرائت بیتی از اشعار حافظ: 'جان بی جمال جانان میل جهان ندارد /هرکس که این ندارد حقا که آن ندارد'، اظهار داشت: حضور انسان ها به این عالم برای برپا کردن بهار است.
وی با اشاره به اینکه نقطه تمرکز فعالیت شیطان در طول تاریخ از بین بردن یاد و نام عشق و امید به بهار است، تصریح کرد: اگر عشق به بهار و امید به برپایی آن وجود نداشته باشد، به طور یقین زندگی، حرکت و حضور در این عالم بی معنا است.
رییس قوه مجریه ادامه داد: اگر شیطان موفق شود از کسی با قلبی امید به بهار ،عشق به بهار را بستاند، حیات را از او ستانده است.
احمدی نژاد، ملت بزرگ ایران را به عنوان نخستین ملتی که حقیقت بهار را شناخته وهزار سال برای برپایی آن زندگی کرده است، معرفی کرد و گفت:هر سال با بهار در سطوحی بالاتر تجدید میثاق کنیم.
رییس جمهوری افزود: دشمنان بهار همواره در طول تاریخ در مقابل ملت ایران ایستاده اند و در عرصه های گوناگون تاریخ نیز تلاش کرده اند اندیشه بهاری را از ملت ایران سلب کنند.
رییس جمهوری در ادامه اظهار داشت: اکنون پس از ده ها، صدها و هزاران حادثه، هجمه ها و گستاخی ها و همچنین اشغالگری ها، آنچه که رفته است دشمنان بوده و آنچه که هست ملت ایران با اندیشه بهاری است.
احمدی نژاد با تاکید بر اینکه یقین دارم ملت ایران تا آخر خواهد بود، گفت: ملت ایران تا آخر خواهد بود و بهار حقیقی نه تنها در ایران، بلکه در همه هستی بر پا خواهد شد.
رییس جمهوری در ادامه با اشاره به گفت وگوی یکی از حضار با وی مبنی بر این که باشید، گفت: من نیز در پاسخ به این عزیز گفتم، هستیم، همه هستیم تازه کار ما آغاز شده است.
رییس جمهوری ادامه داد: اندیشه بهار و خود بهار چیزی نیست که کسی بتواند با پایمال کردن این جوانه، آن را از بین ببرد.
وی با طرح این سوال که بهار خود را در چه چیزی متجلی می کند؟ افزود: وقتی بهار می شود و شما از کنار دشت و صحرا عبور می کنید می بینید جوانه ها از دل سنگ ها، خاک، دیوار و زیر آسفالت خود را نشان داده اند.
رییس جمهوری یادآور شد: ملتی که به عشق بهار انسان ها می اندیشد و زندگی می کند، بدون ترید بهار حقیقی را در آغوش خواهد کشید.
وی اظهار داشت: امروز که همه اینجا جمع شده ایم، متاسفانه جای یکی از عاشقان حقیقی بهار، مرد همیشه بهاری ایران خالی است.
رییس جمهوری ادامه داد: اگر بخواهیم از بهار سخن بگوییم، باید به درازای تاریخ انسان و به بلندی عظمت انسان سخن بگوییم.
رییس جمهوری در آغاز سخن، میلاد انسان کامل حضرت علی (ع) تجلی کامل بهار و سوم خرداد سالروز حماسه فتح آزادسازی خرمشهر را تبریک گفت.
احمدی نژاد سخنان خود را با دو بیت شعر به پایان رساند:
ما از تبار رستم و فرهاد و آرشیم/ و اندر شرار فتنه آخر سیاوشیم
در التهاب رؤیت آن مهر آخرین/ در مجمر سپیده سپندی بر آتشیم
با حضور رییس جمهوری از سه کتاب ارزشمند به نام های 'اردیبهشت' برگزیده آثار شعر بهار، 'آوای خرد' در دفاع از گفتمان فرهنگی دولت های نهم و دهم و 'هفت درصد' درباره یکصدمین سفر استانی رییس جمهوری رونمایی شد.
/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 295010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    105 7
    فعلا كه بهارت پاييز شد
  • میثم IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    82 8
    25 بار گفته بهار!!!!!!!
  • محسن IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    83 9
    چطور تازه آغاز شده؟ بیست و چهارم تموم میشه.
  • محمد IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    سلام . بسم الله الرحمن الرحیم . حق بر باطل پیروز است . الیس بصبح القریب .در بهار آزادی جای شهدا خالی جانم فدای رهبر از او یک اشاره از ما به سر دویدن برادر محمود خدا قوت علی یارت خدا نگهدارت باشد . یاعلی مدد . م.م. 4/3/1392
    • بدون نام IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
      18 3
      الان خودت فهمیدی چی گفتی؟؟؟
  • پدرام IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    3 15
    اون روزو میبینم که مجسمه احمدی نژاد میسازید میزارید تو شهرای ایران . ای بابا ملت کجای کارید
  • بدون نام IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    18 2
    بسه بابا اینقد گفت بهار به بهارم حساسیت پیدا کردیم تموم کن بره پی کارش تو رو خدا