ایسنا نوشت:

آیت‌الله جوادی آملی گفت: در این کشور به لطف الهی همه چیز هست. این تحریم‌ها که مقطعی و ناقص است. حتی اگر تحریم صد درصد باشد و دور ما را سیم خاردار بکشند که حتی‌ نتوانیم با کسی تماس داشته باشیم، این کشور می‌تواند خودش را اداره کند.
آیت‌الله جوادی‌آملی در دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی با تبریک میلاد امام جواد(ع) و بیان حدیثی از این امام که "اعتماد به خدا، بهای هر کالای گران و نردبان هر درجه بلندی است" تاکید کرد: جهان، انسان و پیوند انسان و جهان را خداوند اداره می‌کند و اگر کسی بخواهد در عالم به جایی برسد، باید از درایت این مدیر استفاده کند.

وی ادامه داد: وقتی اضلاع سه گانه مثلث به دست اوست، چاره‌ای نیست که باید در همه حوزه‌ها از او تبعیت کنیم.

این مرجع تقلید، شهیدان سرافراز را سرمایه‌های کشور خواند و گفت: کسی که به این خون‌های پاک توجه نکند، دریای بی کران خون شهیدان او را کنار می‌زند، چنان که هر کس در این 34 سال با خون شهیدان بازی کرد، کنار زده شد و اکنون خانه نشین است.

وی با اشاره به قدرت و توان مردم ایران اظهار کرد: آن چه در این مدت خودش را نشان داد، ضعف مدیریت بود و در جزئیات زندگی مردم به نظر آمد.

جوادی‌آملی با یادآوری خاطره‌ای از نشت چاه نفتی در نزدیکی قم 60 سال قبل تاکید کرد: الان جوان‌های ما قدرت و نورانیت دارند. امکانات و نیرو هم در کشور زیاد است و رییس جمهور باید کار را مهندسی و مدیریت کند.

وی بیداری اسلامی در خاورمیانه را محصول انقلاب اسلامی معرفی کرد و گفت: کسی فکر نمی‌کرد روزی در مصر و تونس و عربستان و یمن نام امام خمینی(ره) بلند شود.

جوادی‌آملی با تاکید بر ضرورت ادامه رفتار جدی در مذاکرات هسته‌یی ادامه داد: آنها نمی‌آیند حرف ما را گوش کنند، بلکه می‌آیند که حرف خودشان را بزنند.

وی تصریح کرد: علم غربی هم بدون دین است و اگر دین داران غربی خردمند و عاقل شدند از سوزاندن قرآن و هر پدیده علمی پشیمان بودند و اگر دانشمندان آنها دیگر مقهور علم نباشند و از جنگ‌های جهانی اعلام پشیمانی کردند، قابل گفت‌وگو خواهند بود، وگرنه با اینکه به آنها احترام می‌گذاریم، احتیاجی به غرب نداریم و می‌توانیم بدون نیاز به آنها کشور را اداره کنیم.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 294481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =