نشست خبری تشکل «حماسه ری» امروز دوشنبه با حضور سخنگو و برخی از اعضای این تشکل در شهرری برگزار شد.<BR>

به گزارش خبرآنلاین در این نشست، محمود مولایی سخنگوی تشکل حماسه ری، با اشاره به اهمیت نقش و جایگاه شورای شهر که مانند یک پارلمان شهری عمل می‌کند، گفت: حماسه ری حرکتی کاملا مردمی، خودجوش و اجتماعی است که ساز و کار آن براساس خرد جمعی و استفاده از بهترین ظرفیت‌های موجود برای اداره کلان شهر تهران براساس جدیدترین مدل‌های موجود است.

سخنگوی حماسه ری با اشاره به اینکه اصلی ترین هدف این تشکل با عنایت به رهنمودهای مقام معظم رهبری،گرم کردن تنور انتخابات، دعوت از مردم برای حضور هرچه پرشورتر در صحنه، تشویق به انتخاب چهره‌های خدوم، ولایتمدار، دوست دار نظام و مردم و وفادار به آرمان‌های امام و شهدا است، گفت: نگاه ما به شوراها و مدیریت شهری غیر سیاسی است و براین باوریم که باید مردم را تشویق کنیم که در این مسیر افرادی را انتخاب کنند که هم وغم آنها مسائل فرهنگی و اجتماعی باشد.

مولایی با تاکید بر اینکه حماسه ری برنامه جامع و مدونی برای مطالبات اجتماعی کلان شهر تهران دارد که در موقع مقتضی آن را اعلام خواهد کرد، گفت: در تهیه لیست انتخاباتی از افراد و چهره‌های مختلف در قالب یک تیم هماهنگ و همراه به گونه ای استفاده شده است که محقق شدن این مطالبات را هدف اصلی خود قرار دهند و برای این کار نیز توانایی لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه حماسه ری برای همه موضوعات اجتماعی، فرهنگی و ورزشی شهر کارگروه‌های ویژه تعریف کرده است، گفت: شعار ما تجربه، تلاش و پیشرفت است و لیست انتخاباتی خود را حول این سه محور و با نگاه به دیروز، امروز، فردا خواهیم بست.

سخنگوی حماسه ری در پاسخ به این سوال که آیا این حرکت از سوی بزرگان سیاسی و مذهبی شهرری مورد حمایت قرار دارد یا خیر، گفت: بزرگان سیاسی و مذهبی شهرری باید خیلی پیشتر خودشان این حرکت را کلید می زدند و به دفاع از حقوق تضییع شده مردم اقدام می کردند که نکردند این سوال ما هم هست که چرا اقدام جدی نشده است؟ لذا ما براساس وصیتنامه امام بزرگوار که فرمودند هرکجا دیدید مسئولان کاری را که باید انجام دهند نمی دهند خودتان حرکت کنید این حرکت از سوی مردم و در چارچوب موازین و قواعد پذیرفته شده نظام آغاز شده است، ضمن اینکه شما یقین داشته باشید این حرکت‌ها که منتج به داغ شدن تنور انتخابات و تشویق و ترغیب مردم به حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی می‌شود از سوی همه بزرگان سیاسی و مذهبی تایید است. از سوی دیگر ما در برنامه خود دیدار و هماهنگی با بزرگان سیاسی و مذهبی شهرری و حتی تهران را نیز قرار داده‌ایم که در فرصت مقتضی اعلام و انجام خواهد شد.

مولایی در پاسخ به این سوال که در برخی محافل سیاسی گفته می‌شود حماسه ری نگاهی جزیره‌ای دارد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند ری قبله تهران است که نشان دهنده اهمیت و خاستگاه کم نظیر این منطقه برای پایتخت ایران اسلامی است. از سوی دیگر ایشان سال 1392 را سال حماسه سیاسی و اقتصادی نامگذاری کردند. مردم ری در پیروزی انقلاب، در تثبیت انقلاب، در دوران دفاع مقدس و در حمایت از ولایت و پشتیبانی از راه امام و شهداء همیشه حماسه ساز بوده و هست.

وی اضافه کرد: فرزندان ری در هرکجای این مرز و بوم که بوده‌اند برای انقلاب و اسلام و ایران حماسه آفریده‌اند. نمونه روشن آن تشکیل تیپ حضرت عبدالعظیم (ع) در دوران دفاع مقدس بود. مگر آن زمان این تیپ جزیره ای عمل می‌کرد؟ یا برای اصل نظام و انقلاب و کشور مجاهدت می کرد. از این رو این انتقاد به تشکل حماسه ری وارد نیست.

وی افزود: در این دوره از انتخابات شورای شهر لیست های متعددی قرار است منتشر شود که حتی برخی از آنها شکل منطقه‌ای دارند. از این رو وقتی تنوع ارائه لیست تا این اندازه بالاست چرا شهرری که یکی از خاستگاه‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی بوده و هست چنین اقدامی نکند؟

سخنگوی حماسه ری در پاسخ به این سوال که شانس خود را در رویارویی با لیست های دیگر چقدر می‌دانید، گفت: نخست اینکه توکل ما به خدا است و همانگونه که امام عزیز فرمودند ما موظف به انجام وظیفه هستیم و تکلیف خود را انجام می‌دهیم. دوم اینکه همانگونه که عرض کردم با توجه به تنوع لیست‌هایی که در این دوره از انتخابات وجود دارد امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های بومی در شهرری و نیز تعاملی سازنده و قوی با مجموعه‌ای از چهره‌های اصولگرا در تهران به هدفمان دست پیدا کنیم.

سخنگوی حماسه ری در پاسخ به این سوال که آیا لیست انتخاباتی این تشکل صرفا از چهره‌های متعلق به شهرری خواهد بود، گفت: قطعا سازو کار ما تعامل با تهران است و مذاکراتی نیز در این خصوص داشته‌ایم و هیچ ظرفیتی را نادیده نمی‌گیریم اما اساس کار حماسه ری تاکید بر نخبگان و ظرفیت‌های بسیار بالای شهرری است.

مولایی در تشریح فعالیت‌هایی که تاکنون توسط حماسه ری برای نقش آفرینی در انتخابات شورای شهر پایتخت بعمل آمده متذکر شد: حماسه ری پیش از هرچیز مرامنامه و میثاق نامه‌ای را با محوریت قانون اساسی، ولایتمداری، ارزش‌های مورد تاکید امام و شهداء و تعهد به خدمت صادقانه به مردم تهیه کرده است. اعضای این تشکل با حضور در مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) و گلزار شهدا تجدید میثاق کرده و متعهد به این میثاق نامه شده‌اند.

سخنگوی حماسه ری در پاسخ به این سوال که وجه تمایز لیست ارائه شده از این تشکل با سایر لیست‌ها چیست، گفت: همانگونه که عرض کردم حماسه ری بر این باور است که کار شوراها سیاسی نیست، از این رو لیستی که از سوی این تشکل ارائه خواهد شد بیشتر با محوریت چهره‌های خدمتگزار، صدیق، پاکدست، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و مدیر و مدبر خواهد بود و نکته دیگر اینکه اگر حماسه ری موفق به راه یافتن به شورای شهر شوند، قابل دسترس ترین اعضای شورای شهر خواهند بود.

مولایی درباره تامین هزینه‌های این تشکل یادآور شد: حماسه ری مورد حمایت مردم است و سوای از این هر یک از اعضای این تشکل برای حضور در انتخابات حداقل آورده ای را اعطا کرده اند که با توجه به دغدغه ما مبنی بر پرهیز از اسراف انشالله جوابگوی مخارج تبلیغات انتخابات خواهد بود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 294143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    4 8
    ایول به بچه های ری و حماسه سازان همیشگی انقلاب