۰ نفر
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۳

درگیری های شدیدی از چند روز پیش تا کنون میان تروریست ها و ارتش سوریه در شهر قصیر واقع در استان حمص در جریان بوده است.

ارتش سوریه اعلام کرده است دو شهرکلیدی این منطقه را از دست مخالفان که عمده آنها اعراب غیر سوری هستند در آورده است. ه رسانه های غربی نیز اذعان کرده اند که دمشق فشار زیادی را برای پس گرفتن بخش های اشغال شده از شهر قصیر توسط شورشیان بعمل آورده و با کمک نیروهای حزب الله موفقیت هایی به دست آورده است.
خبرگزاری سانا و همچنین تلویزیون دولتی سوریه از پیروزی قابل توجهی در قصیر خبرداده اند از جمله اینکه توانسته اند بیش از 50 تن شورشی مسلح را از میان بردارند. تصاویری از تلف شدگان در این جنگ فرقه ای خونین نیز از این شبکه تلویزیونی سوریه پخش شده است که گفته می شود عمده آنها غیر سوری هستند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس از لبنان گزارش داده است که در این عملیات سنگین تعدادی از نیروهای دولتی اسد نیز جان خود را از دست داده اند که آمار آنها از 10 تا 30 نفر متغیر اعلام شده است.
چرا قصیر برای سوریه مهم است:
قصیر یک شهر مرزی میان سوریه با لبنان است که در عین حال برای سوریه محل گذر از خشکی به ساحل مدیترانه نیز محسوب می شود. پیش از آغاز بحران 300 هزار نفر جمعیت داشته است اما آمارهای مختلف از مهاجرت یا آوارگی 80 تا 120 هزار نفر از این جمعیت پس از بحران خبر می دهند. این شهر هم اکنون به مقر تروریست های سلفی که تقریبا عمده آنها خارجی هستند تبدیل شده است.
برای دولت اسد قصیر یعنی راه دمشق به دریا و کامل شدن حلقه اتصال کشور از خشکی به ساحل و اصلی ترین راه ارتباطی تا کشور همسایه، لبنان و خصوصا با دره بقاع جائیکه یکی از مقرهای اصلی حزب الله است و تا کنون چندین بار از سوی تروریست های مستقر در قصیر مورد حمله خمپاره ای قرار گرفته است.
برای شورشیان مسلح اما قصیر یعنی قطع کردن راه ارتباطی ارتش سوریه با ساحل و دره بقاع و بهترین مکان برای راهزنی و کمین زدن به نیروهای طرفدار اسد و حتی حزب الله لبنان. از این مهمتر قصیر برای تروریست ها یعنی راهی امن برای رفت و آمد از لبنان به سوریه و بالعکس و دریافت تجهیزات از مخالفان دولت اسد در شمال لبنان.
قصیر برای لبنانی هم از اهمیت زیادی برخوردار است. سوای از مزاحمت ها و جنایاتی که تروریست های سوری نسبت به ساکنن دره بقاع مرتکب شده اند، برای عمده لبنانی ها قصیر به کابوسی تبدیل شده که ممکن است مرض طائفی گری را به عروس خاورمیانه نیز سرایت دهد. از این رو عملیات گسترده ارتش برای تسخیر این شهر و پاکسازی آن از وجود شورشیان خونریز سلفی به همان اندازه که برای دمشق مهم و با ارزش است برای لبنانی ها هم مایه آرامش خواهد بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 294092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    54 5
    به امید پاکسازی کل دنیا ازوجود سلفی ها
  • بدون نام IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    40 5
    اینگونه که معلومه هیچ کمک قابل توجهی هم قرار نیست به این سلفی های مادر مرده دیگه برسه. به درک برن الهی که منطقه رو به گند کشیدن
  • حمید IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    47 7
    حزب الله لبنان و ارتش سوریه از دو جبهه بهشون حمله کردن و مادرشون رو به عزاشون نشوندن
    • ایرانی IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
      15 3
      دستشون درد نکند خدا نگهدار اسد ویارانش باشد انشا الله مردم سوریه هر چه زودتر به ارامش برسند
  • بدون نام IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    62 6
    و البته به امید رفتن همه دیکتاتورها
    • بدون نام IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
      8 9
      و البته به امید باز شدن چشم هایی که با اغوای بی بی سی و ووآ و... اغوا و کور شده اند و فهم هایی که بسته شده اند..... میدانم از دل سوریه چیزی بهتر از افغانستان و عراق بیرون نمی آید.... و میدانم بدتر از آنمیشود... ولی نمیدانم چرا عده ای در زمین دشمن بازی میکنند.....؟؟؟؟
  • سهند IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
    3 6
    به امید خدا همشونو سوری ها بکشن تا پوز ترکیه و آمریکا و کشور های غربی به خاک مالیده بشه
  • بدون نام IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
    7 2
    مگه از لبنان هم اسلحه برای ال اسد میرسه؟؟