۰ نفر
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۰

ایسنا نوشت:

یوکیا آمانو مدعی شد که ایران از همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص برنامه‌ هسته‌یی این کشور خودداری کرده است.

به گزارش شینهوا؛ یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سخنرانی در موسسه روابط بین‌الملل در مسکو گفت که آژانس نمی‌داند آیا برنامه‌ی هسته‌یی ایران دارای مقاصد نظامی است یا خیر.

وی مدعی شد: آژانس در موارد مختلف از این‌که مقامات ایران به بازرسان بین‌المللی اجازه بازرسی از تاسیسات پارژین را نداده‌آند، ابراز نگرانی کرده است.

همچنین بنابر گزارش خبرگزاری نووستی، آمانو گفته است: ما مطمئن نیستیم که اطلاعات ارایه شده توسط ایران درباره‌ فعالیت‌های هسته‌یی‌اش کاملا صحلح باشد و نمی‌توانیم مطمئن باشیم که ایران از انرژی اتمی تنها برای مقاصد صلح آمیز استفاده می‌کند.

سخنان مدیرکل آژانس در حالی بیان می‌شود که این ارگان سازمان ملل تاکنون قادر به ارایه مدرکی موثق که دال بر انحراف در برنامه‌ هسته‌یی ایران باشد، نبوده است و بازرسان آژانس بر فعالیت‌های هسته‌یی جمهوری اسلامی نظات دارند.

به علاوه ایران با تاکید همیشگی بر صلح‌آمیز بودن مقاصد هسته‌یی خود اعلام کرده است که در صورت توافق درباره‌ چارچوبی برای انجام بازرسی از پارچین حاضر است چنین اجازه‌ای را به آژانس بدهد.

تاکنون چند دو مذاکراه میان ایران و آژانس در این‌باره برگزار شده است، اما هنوز توافقی در این زمینه حاصل نشده است.‌ آخرین دور از این مذاکرات چهارشنبه گذشته در محل نمایندگی دیپلماتیک ایران در وین برگزار شد.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 293635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
    13 4
    از نوکران آمریکا انتظاری بیش از این نمی رود.