۲ نفر
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۴

محمد درویش، در مطلب تازه خود در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین درباره فداکاری امید عباسی، فرمانده شجاع و جوان آتش نشانی برای نجات جان دخترک 10 ساله نوشته است.

عضو هیأت علمی مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور در آغاز مطلبش می نویسد:
«نامش امید عباسی است؛ فرمانده شجاع ایستگاه 68 آتش نشانی تهران که فقط 35 بهار از زندگی را تجربه کرده بود ... سه شنبه گذشته – 24 اردیبهشت 1392 - به او خبر دادند که آپارتمانی مسکونی در یک برج 10 طبقه واقع در شهرک شهید باقری واقع در باختر پایتخت، دچار آتش‌سوزی شده است. او و همکارانش برای نجات جان ساکنان آن خانه که یک مادر و دو فرزند خردسالش بودند، تمام تلاش‌شان را کردند و در نهایت برای جلوگیری از خفگی دخترک 10 ساله، ماسک خود را بر دهان وی نهاد تا او زنده بماند ...»
عضو وبلاگ نحبگان خبرآنلاین در ادامه مطلبش نوشته است:
«ایثاری شجاعانه که متأسفانه منجر به مرگ مغزی وی شد و بعدازظهر روز گذشته، سرانجام با رضایت خانواده‌اش با پیوند کلیه و کبد وی به بیماران نیازمند در بیمارستان مسیح دانشوری، شمار انسان‌هایی را که از مرگ حتمی نجات داد، بیشتر کرد تا نامی ماندگار از خود به یادگار نهد و یادمان اندازد که در سرزمینی زیست می‌کنیم که هنوز در آن چنین رادمردانی حضور داشته و نفس می‌کشند...
ما حدود یکصد و سی شهید دیگر هم در راه پاسداری از طبیعتی که دوستش داریم، تاکنون هدیه داده‌ایم ... مردان سبزاندیشی چون ناصر پیروی، یحیی شاه کو محلی، سعید پرهام، رضا ارغوان، عبدالله یاری و ... آنها هم مظلومانه رفتند تا ما امیدوارانه از مواهب زیستن در سرزمین مادری‌مان همچنان بهره‌مند باقی مانیم.»
برای خواندن متن کامل این مطلب، لطفا اینجا را کلیک کنید.
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 293581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • معصومه33 US ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
    42 1
    افرین برشجاعت وانسان دوستی این برادرعزیزکه با فدا کردن جان خود دختری راازمرگ حتمی نجات داد به نظرمن اوسزاوارمقام شهید است امیدوارم که خداوند به خانواده ای ایشان صبرعطا کند باید درصداوسیما ازاو بیشتر بگن تا شناخته بشه درسرزمین ما هنوز حس انسان دوستی وفداکاری موج میزند
  • محمد IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
    45 2
    کجایند مردان بی ادعا ..........
  • بدون نام IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
    47 2
    کاش دولتی داشتیم که بجای اجرای نمایش با یکی از هنرمندان محبوب در وزارت کشور . سری به خانواده این عزیز میزدند و حداقل تسلیتی میگفتند.
  • فریبا IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
    37 2
    یادش گرامی:((
  • بدون نام IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    19 2
    نشان شجاعت برازنده این جوانان غیور ایران زمین هست نه امثال......
  • بی نام A1 ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    4 3
    سر تعظیم در برابر مردانگی و همت این بزرگمرد و تمامی هم کیشان او فرود میآورم .
  • محمد حسین خا لقی A1 ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    3 3
    روحش شاد