۰ نفر
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۱

محمد نهاوندیان

این روزها افراد زیادی از فعالان اقتصادی عضو اتاق بازرگانی، اهالی رسانه و هر آن کس که گمان می‌برد از دور حتی دستی بر آتش دارد و مشتاق کسب اطلاعی از پشت‌پرده‌ها است، می‌پرسند نامزد مورد حمایت اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی ایران به عنوان بزرگ‌ترین تشکل فعالان اقتصادی بخش خصوصی چه کسی است؟ گذشته از درک کنجکاوی معمول و علاقه ما ایرانی‌ها به اطلاع یافتن از تمامی امور و اخبار، می‌توان و باید به این پرسشگران حق داد که این‌گونه پیگیرانه و کنجکاوانه، دنبال یافتن نام نامزدی هستند که همای سعادت حمایت اتاق بازرگانی بر دوش او می‌نشیند. از آن‌جا که طی سال‌های اخیر، به‌ویژه پس از تصویب و ابلاغ سیاست‌های اصل 44 قانون‌اساسی، همگان از ضرورت نقش‌‌آفرینی این بخش در عرصه‌های مختلف به‌ویژه حوزه اقتصاد سخن می‌گویند، اتاق‌های بازرگانی توانسته‌اند به مدد همت و تدبیر اعضای خود، جایگاه مناسب‌تری در بسیاری از نهادها و مراکز تصمیم‌‌سازی برای نمایندگان بخش خصوصی فراهم آورند و دست‌کم در فضای شعارها و تبلیغات و سخنرانی‌ تمامی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، ریاست‌جمهوری و حتی شوراهای شهر و روستا از ضرورت حضور هر چه بیش‌تر بخش خصوصی و برنامه‌های خود برای فراهم ساختن بستر این حضور سخن می‌گویند.
جای تعجب نیست که رقابت‌های این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری که می‌گویند از حساسیت‌های ویژه‌ای برخوردار است، تمامی نامزدها به دنبال جلب حمایت تشکل‌های بخش خصوصی و در راس این تشکل، اتاق ایران به عنوان تشکل تشکل‌ها باشند. از این‌رو به عنوان رئیس اتاق ایران وظیفه ملی و سازمانی خود می‌بینم که موضع رسمی این اتاق را بیان و برای نخستین و آخرین بار نام نامزد مورد حمایت اتاق را در انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کنم.
خانم‌ها، آقایان، دلسوزان نظام و ایران، اهالی سیاست، دوستداران فرهنگ، فعالان اقتصادی، مراجع محترم نظارتی، ارباب رسانه‌ها و همه مردم سرزمینم، با افتخار اعلام می‌کنم، نامزد مورد حمایت اتاق ایران در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، «اقتصاد علمی» است؛ فعالان اقتصادی عضو اتاق ایران، حمایت قاطع، رسمی و همیشگی خود را از «اقتصاد علمی» در این دوره از انتخابات اعلام می‌کنند؛ اتاق ایران با اعتقاد به ضرورت تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی و اجرای سیاست‌های کشور برمبنای اصول علمی و تجربه شده اقتصاد، معتقدند کسی باید سکان امور را در دست بگیرد که به جای توزیع پول بی‌پشتوانه، به تولید «ارزش افزوده» در اقتصاد کمک کند تا هر کس به فراخور نقشی که در این میان دارد، از منافع آن نیز بهره‌مند شود.
کسی که از تجربه‌های اقتصادی موفق یا شکست‌خورده دیگر کشورها، بهره یا عبرت بگیرد، می‌تواند شرایط اقتصادی بهتری را برای کشور فراهم کند. این «اقتصاد علمی» است که می‌تواند و باید برای عبور از التهاب‌های اقتصادی، سکاندار هدایت و مدیریت کشور در حوزه اجرایی باشد. کسی که ما از او حمایت می‌کنیم، امیدوار به شکوفا شدن ظرفیت‌های مبتنی‌بر سرمایه، کار و استعداد ایرانی است و به دلارهای نفتی چشم نمی‌دوزد. نامزد مورد حمایت ما به هیچ‌وجه حاضر نیست با هیچ نامزد دیگری، خصوصاً نامزدهای اهل شعارهای نسنجیده، وعده‌های ناشدنی و رویکردهای عوامگرایانه در اقتصاد ائتلاف کند و تا همیشه بر مواضع شفاف و روشن خود مبنی‌بر استفاده از کارشناسان فراجناحی اقتصادبلد، مدیران اجرایی اقتصاد فهم و تدوین برنامه‌ها و سیاست‌های منطبق با منطق اقتصاد پافشاری خواهد داشت؛ چراکه معتقدیم تنها در این صورت می‌توان آینده‌ای روشن، افتخارآمیز و معنوی و اخلاقی برای ایران عزیز داشت؛ من لامعاش‌ له لامعاد له.

*رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 293486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =