عملیات اجرایی طرح ملی شیرین سازی و انتقال آب خلیج فارس با عنوان طرح ملی ساقی کوثر، صبح امروز با حضور و فرمان محمود احمدی نژاد آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، طرح ملي شيرين سازي و انتقال آب خليج فارس در فاز اول با توليد روزانه 150 هزار مترمكعب آب شيرين با استفاده از فن آوري اسمز معكوس به عنوان بزرگترين آب شيرين كن خاورميانه احداث شده است.

با بهره برداري كامل اين پروژه آب مورد نياز شهرستان بندر خمير و روستاهاي غرب بندرعباس و قسمتي از شهرستان حاجي‌آباد و نيز صنايع غرب استان هرمزگان نيز فراهم خواهد شد.

تاسيسات آب گيري از درياي اين طرح با ظرفيت 8/4 ميليون متر مكعب در روز در شش خط لوله دريايي به قطر 3 متر و طول 2 هزار و 700 متر احداث خواهد شد.

دكتر احمدي‌نژاد در فرمان آغاز عمليات اجرايي طرح ملي شيرين سازي و انتقال آب خليج فارس اين طرح را پروژه‌اي بزرگ، تاريخي و تحول آفرين در كشور خواند و با تشكر از دست اندركاران و همه كساني كه با عشق به آباداني ايران در اين پروژه تلاش مي كنند، گفت: ماه رجب ماه ولايت و بعثت پيامبر اسلام(ص) و اتصال به امام عصر(عج) و اميد به حكومت جهاني امام عصر(عج) است و با نام «يا علي» و «يا مهدي» اين پروژه را آغاز خواهيم كرد.

رييس جمهور اظهار اميدواري كرد كه با همت تلاشگران، اين پروژه به زودي به اتمام رسيده و در اختيار ملت ايران قرار گيرد.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 293350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    60 13
    به عنوان كسي كه سالهاست در زمينه تصفيه اب و فاضلاب كار مي كنم مي كويم فرايند اسمز معكوس يا همان RO روشي بسيار هزينه زا و فاقد توجيه اقتصادي است و اين هم از ان طرحهايي است كه فقط جنبه تبليغاتي دارد و عملياتي نخواهد شد
    • بدون نام IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
      1 5
      RO همچنان از محبوبترین آب شیرین ها است
  • بهرام US ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    45 8
    از الان معلوم است که فقط یک طرح تبلیغاتی و بی سرانجام است . شیخ نشین های عرب با میلیاردها دلار ثروت رضایتی از دستگاه های آب شیرین کن ندارند چه برسد به اونی که ما بسازیم !
  • بدون نام IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    12 62
    درود بر احمدی نژاد که تا آخرین روز هم دست از کار و تلاش برنمیدارد
  • بدون نام IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    2 34
    زنده باشی مزدخدا.