۰ نفر
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۴

ایسنا نوشت:

یک تویوتای جی تی 2000 مدل 1967 لقب گرا‌نترین خودروی آسیایی را به خود اختصاص داد.

این خودروی اسپرت زیبا در یک حراجی به قیمت یک میلیون و 160 هزار دلار به فروش رسید و به نوعی وجهه تویوتا به عنوان سازنده خودروهای ارزان قیمت را تغییر داد.

 باز هم در حراجی‌ها فاکتور کمیاب بودن باعث افزایش قیمت شد. گزارش‌ها حاکی از این است که در مجموع 351 دستگاه از این خودرو ساخته شده و به گفته مسوولان حراجی، این خودرو کاملا در شرایط و فرم اصلی خود بوده است.

این خودروی زیبای 46 ساله در عین سن بالا بسیار سرحال است زیرا کیلومترشمار آن تنها عدد 99 هزار را نشان می‌دهد. جی تی 2000 از یک موتور شش سیلندر 2000 سی سی با قدرت 150 اسب بخار بهره می‌برد که سرعت آن را به 215 کیلومتر در ساعت می‌رساند.

این خودرو برجسته‌ترین خودروی کلاسیک ژاپنی تمام ادوار است.برخی این خودرو را برابر مدلهای دهها میلیون دلاری بوگاتی و فراری چندان مهم نمی‌دانند ولی جی تی 2000 در واقع یک رخداد تاریخی برای تویوتا است.

آنچه درخصوص این خودرو حائز اهمیت به شمار میرود این است که قیمت آن ظرف دو سال دو برابر شده است به طوریکه یک جی تی 2000 دیگر مدل 1967 در سال 2011 به قیمت 650 هزار دلار به فروش رسیده بود.

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 292624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هاشمپور IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    1 2
    یه پیغام برای رانای تحویل اسفند پیرو مطالبی که دیروز (با نام مستعار رانای تحویل اسفند) براتون گذاشته بودم امروز نیز با مرکز ملی رقابت تماس گرفتم ودوباره موکداٌ گفته شد بدلیل اینکه رانا برای اولین بار وبعنوان دومین برند ملی به بازار عرضه شده ومقرر بوده با قیمت کمتراز 15میلیون به خریداران(پیش فروشا )عرضه بشه واز نیمه دوم سال 91 با قیمت مصوب سازمان حمایت 21500000 تومان به تمامی ماها تا بهمن 91با این قیمت تحویل داده شده است که قیمت های اعلامی در بهمن ماه(تجاری)بدلیل اینکه مغایر قانون بوده توسط رئیس قوه مقننه،رئیس شورای رقابت وهمین طور توسط دیوان عدالت اداری ابطال گردیده وتنها قیمت رسمی برای پیش فروش رانا که در اوایل سال 91 صورت گرفته مصوبه مهر می باشد ومی بایست با این قیمت به ماهای اسفند نیز تح