ایسنا نوشت:

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: هرجا اسم حماسه بیاید در ذهن مردم نام بسیج تداعی می‌شود و از این‌رو وظیفه بسیجیان در قبال تحقق امر ولی امر و ماموریت محول شده، بسیار سنگین است.

سردار محمدرضا نقدی در همایشی تحت عنوان حماسه سیاسی، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران سختی‌های فراوانی از سرگذرانده و کارآزموده شده است، افزود: سختی‌ها در راه انقلاب نویدبخش پیروزی‌های بزرگ بوده و هست.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران، دوره‌هایی همچون تلاش جدایی‌طلبان، منافقان به‌نام دین و رئیس‌جمهوری مانند بنی‌صدر و پس از آن جریان فتنه را طی کرده و آزموده شده است، گفت: ما برای دفاع از انقلاب اسلامی، ولایت و آرمان‌های نظام کاملا آماده هستیم.

نقدی که در جمع هادیان سیاسی و اعضای هیات‌های رزمندگان اسلام شیراز سخن می‌گفت، تمدن غرب را در مسیر فروپاشی توصیف و تصریح کرد: امروز جامعه غربی به بن‌بست رسیده، حرفی برای گفتن ندارد و نظام اسلامی خود را به عنوان الگو در دنیا معرفی کرده و همگان پی برده‌اند که دستیابی به پیشرفت مادی با حفظ اخلاق و ایمان و معنویت میسر است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه جمهوری اسلامی ثابت کرد که پیشرفت در شرایط ایستادگی مقابل قدرت‌های استکباری هم امکان‌پذیر است، گفت: برخی کشورها که به طمع پیشرفت مقابل استکبار واداده‌اند، جز در برخی شاخص‌های محدود، در همه ابعاد از ایران اسلامی عقب‌تر هستند.

وی با تاکید بر اینکه "سازش با آمریکا در زمانی که تضعیف شده، کاری مضحک به‌نظر می‌رسد"، اظهار کرد: استکبار قصد دارد تمام شکست‌های خود در تمام حوزه‌ها را یکجا جبران کند. ما آن زمان که حرکت ناو آمریکا لرزه بر اندام کشورها می‌انداخت با اتکا به ایمان و چند قایق تندرو در مقابل آنها ایستادیم و اکنون که در اوج قدرت نظامی و اقتصادی هستیم مضحک است که از سازش سخن بگوییم.

نقدی بر لزوم خلق حماسه و نقش برآب کردن نقشه‌های دشمن تاکید کرد و افزود: امروز در کشور دو گفتمان اصلی وجود دارد؛ یکی گفتمان سازش و دیگری گفتمان مقاومت. ایران اسلامی در زمان تحریم‌ها پیشرفت‌های بسیاری کسب کرده و تنگنای تهدید را به فرصت بدل کرد. اکنون هم باید ایستادگی کرد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با یادآوری اینکه "هرچه از انقلاب جلوتر آمدیم توطئه‌ها پیچیده‌تر شد"، بصیرت و اخلاص را تنها راه حل مقابله با این شرایط دانست و گفت: توان تشخیص پایدار متعلق به اهل تقواست، باید آگاه باشیم که فتنه‌های عصر ظهور شباهت بسیاری به حقیقت دارند.

وی با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری و با بیان اینکه "احراز نشدن صلاحیت برخی افراد به معنای رد صلاحیت مطلق نیست"، گفت: در هر دوره برخی معیارها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند؛ گاه کارآمدی اجرایی، گاه تیزبینی بین‌المللی و یک زمان الفت و انس بین دستگاه‌ها اولویت اصلی است. امروز دیانت، تقوی، ولایتمداری، کارآمدی، مدیریت و توانمندی و پایبندی به اصول و مذهب بودن از مهم‌ترین معیارها برای شناخت و انتخاب فرد اصلح به‌شمار می‌روند.

نقدی با تاکید بر اینکه "اگر فردی در انتخابات ریاست‌جمهوری صلاحیتش احراز نشد، به‌معنای این نیست که دارای پرونده فساد است"، اظهار کرد: این بدان معناست که مدبر بودن و رجل سیاسی بودن وی برای شورای نگهبان احراز نشده است. احراز صلاحیت نشدن به معنای زیر سوال رفتن صلاحیت اخلاقی و شخصیتی افراد نبوده و نیست.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 292532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =