۰ نفر
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۲

محمدباقر نجف‌زاده بارفروش از آماده‌سازی کتاب جدیدش با عنوان «گل‌آقا و دو کلمه حرف حساب» برای چاپ خبر داد.

محمدباقر نجف‌زاده بارفروش، نویسنده و محقق در گفتگو با مهر درباره اثر جدیدش گفت: «گل‌آقا و دو کلمه حرف حساب» عنوان کتابی است که چندی پیش نگارشش را به پایان بردم و درباره زنده یاد کیومرث صابری فومنی یا همان گل‌آقاست.

وی افزود: من از دوستان کیومرث صابری فومنی و زنده یاد مرتضی فرجیان هستم که در سال 70 کتاب طنزپردازان ایران از مشروطه تا امروز را باهم چاپ کردیم. کتاب «گل‌آقا و دو کلمه حرف حساب» هم تحلیل جامعی است که درباره تفکر، اندیشه و زبان انتقال پیامی که توسط گل‌آقا به کار گرفته می‌شد، نوشته‌ام. این کتاب همچنین درباره شگردها و اسلوب طنزپردازی صابری فومنی به همراه نمونه‌هایی از ستون «دو کلمه حرف حساب» در مجله گل‌آقا است.

این محقق در ادامه گفت: مقدمه‌ای هم درباره فکر و زبان شیرین کیومرث صابری فومنی و نقدی که بر مباحث اجتماعی داشته، در ابتدای کتاب آورده‌ام. شیرینی زبان گل‌آقا رفته رفته آشکار می‌شود و او نشان داد که از ادامه‌دهندگان راستین راه «توفیق» است.

نجف‌زاده بارفروش گفت: «گل‌آقا و دو کلمه حرف حساب» را خودم غلط‌گیری و ویرایش کردم و به انتشارات اوحدی سپردم که قرار است این ناشر کتاب را به چاپ برساند. این کتاب 330 صفحه دارد و در آن سعی کردم مسائل موضوعی را به ترتیب الفبایی طبقه‌بندی کنم.

«دو کلمه حرف حساب» عنوان ستونی به قلم کیومرث صابری فومنی (گل آقا) بود که در روزنامه اطلاعات به صورت ثابت به چاپ می‌رسید.
 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 292470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    0 0
    روحشان شاد...