تسنیم نوشت:<BR>

منوچهر متکی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در نشست دانشجویی که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در دانشکده اقتصاد این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به فشارهای اخیر بین‌المللی و تحریم ایران به عنوان خانه آخر دشمنی دشمنان با ایران، افزود: آنها خیلی امیدوارند در این خانه آخر به قول خودشان بتوانند تقابل و شکافی بین مسئولان مردم ایران بوجود آورند و بنده معتقدم با فضایی که امروز در آمریکا حاکم است، حضور گسترده مردم در انتخابات آمریکایی‌ها به آخر خط سیاست تقابل با ایران می‌رساند.
متکی ادامه داد: 4 سال پیش اوباما 2 نامه برای رهبر انقلاب اسلامی نوشت و رهبری نیز در یک نامه جواب ایشان را دادند که هر وقت نظام مصلحت ببیند آنها را منتشر می‌کند که البته سندهای خوبی نیز برای کشور است.
کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد: اوباما در اولین نطق ریاست‌جمهوری خود اعلام کرد که من اعتماد را به مردم آمریکا در صحنه بین‌المللی و داخلی برمی‌گردانم و این نشان‌دهنده وجود یک نوع بی‌اعتمادی در صحنه بین‌المللی و عرصه ملی نسبت به دولت آمریکاست. باید پرسید آیا آنها در این عرصه موفق بوده‌اند؟ صاحبنظران به قول و عمل این دولت اذعان می‌کنند که موفق نبوده‌اند.
کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در پاسخ به سوالی درباره اهدافش برای حضور در عرصه انتخابات گفت: بنده 34 سال است که با رای مردم در ارکان مختلف نظام فعالیت داشته‌ام و در این 34 سال امر کشورداری را در مدیریت‌های متنوع، متفاوت و موفق در کشورهای مختلف دیده‌ام. طی 34 سال گذشته سعی کرده‌ام از این فرصت به عنوان فرصتی برای تجربه‌اندوزی استفاده کنم و آن را محملی برای تجربه‌‌اندوزی بدانم. در کنار این تجربه و سابقه حضور در مجلس و عرصه سیاست خارجه، 27 سال است که از نزدیک با کشورهای مختلف در ارتباط هستم و مدیریت موفق و ناموفق را در مدیریت‌داری کشورهای جهان دیده‌ام.
وی ادامه داد: در نامه هشتم اسفندماه خود چارچوب فکری و ذهنی خود را نوشته‌ام و در نامه‌ دوم من که به زودی منتشر می‌شود، به مسائل حوزه اقتصادی پرداخته‌ام و بیش از 14 محور در آن بیان کرده‌ام.
وزیر سابق امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی در خصوص حواشی پیش آمده در ائتلاف پنج‌گانه گفت:‌ تعداد کاندیداهای اصولگرایان زیاد است و معمولا هر جریان سیاسی که با کثرت روبرو شود راهکارهایی را برای کم‌شدن آن تدوین می‌کند و ما نیز این کار را کردیم. ائتلاف اکثریت را با 2 اصل مهم تصمیم‌گیری به اتفاق آراء و تعیین خروجی ائتلاف از طریق نظرسنجی را تصویب کردیم که بنده کماکان به این 2 اصل مهم پایبندم.
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره مسئله اخراج وی از دولت و سنگال و قضیه سنگال نیز گفت: تا زمانی که آقای احمدی‌نژاد در جایگاه ریاست‌جمهوری است، بنده در این قضیه صحبت نمی‌کنم و معتقدم هر وقت هر دوی ما در سطح یک شهروند عادی شدیم آن را بیان می کنم.
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره رفتار با زندانیان سیاسی در دولت وی چگونه خواهد بود، اظهار داشت: فکر می‌کنم سوال شما در زمینه افرادی که در فتنه 88 دستگیر شدند باشد و اگر غیر از این است نیز باید بررسی شود.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 292307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام AE ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
    15 3
    چرا الان میگید یعنی ما نمیتونستیم هضمش کنیم ؟
  • بدون نام US ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
    17 3
    پس چرا مردم را از متن نامه ها مطلع نميكنيد؟
  • بدون نام US ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
    15 3
    پس چرا مردم را از متن نامه ها مطلع نميكنيد؟