ایسنا نوشت:

محمدرضا عارف که به همراه همسرش و به دعوت انجمن اسلامی دانشگاه الزهرا در جمع دانشجویان این دانشگاه حضور پیدا کرده بود، با اشاره به اهمیت حاکم شدن فضای رفاقت و همدلی در کشور، گفت: در طی سه دهه گذشته شاهد بوده‌ایم که بعد از انتخابات به جای ایجاد شدن فضای رقابت در عرصه مدیریتی کشور، فضای تسویه حساب حاکم شده و نیروهای توانمند به خاطر اختلاف سلایق کنار گذاشته شدند و افراد کم‌تجربه جایگزین آنها شدند.
عارف ادامه داد: انتظار از دست‌اندرکاران انتخابات این است که مر قانون را رعایت کنند و اگر مر قانون رعایت شود نگرانی از مردم رفع می‌شود. دست‌اندرکاران انتخابات باید به شرایط حساس کشور توجه کنند و اگر بناست حماسه سیاسی و اقتصادی رخ دهد باید بر اساس مر قانون و سعه صدر برخورد شود و کسانی که صلاحیت‌ها را بررسی می‌کنند باید بر این اساس این اقدام را انجام دهند و اجازه دهند که مردم خود انتخاب کنند.
عارف با تاکید بر این‌که از اول تیرماه و بعد از برگزاری انتخابات باید کشور وارد فضای رفاقت شود و جریان پیروز نیز از تمام توانمندی‌های موجود در کشور برای پیشبرد امور استفاده کند، در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که نظر شما در مورد مدیریت زهرا رهنورد در دانشگاه الزهرا چه بوده، گفت: خانم رهنورد اقدامات خوبی در زمینه توسعه کیفی و کمی دانشگاه الزهراء بخصوص تحصیلات تکمیلی داشته‌اند.
وی همچنین در بحث هسته‌ای با بیان این‌که دیدگاه ما دیدگاه نظام است و حق هر کشوری است که در چارچوب قانون از فناوری هسته‌ای استفاده کند و این حق پذیرفته شده ما بر اساس معاهدات بین‌المللی است،‌گفت: در حال حاضر مساله هسته‌ای کشور ما یک مساله سیاسی شده و امیدوارم که با راهکارهای سیاسی و تعامل جدی‌تر با دنیا این مساله حل شود.
عارف در مورد بحث مذاکره با آمریکا با بیان این‌که سیاست کلی کشور در این زمینه روشن است به صحبت‌های رهبری در نوروز سال 92 در این ارتباط اشاره کرد و گفت: ما مخالف مذاکره نیستیم، ولی این مذاکرات باید در چارچوبی انجام شود که مقام معظم رهبری فرمودند. ما باید از موضع قدرت مذاکره کنیم نه از موضع ضعف و در کنار توجه به منافع ملی خود و حقوق ملی خود در مذاکرات حقوق طرف مقابل را به رسمیت بشناسیم، البته دستگاه دیپلماسی ما نیز باید تقویت شود و از دیپلمات‌های کارکشته و کسانی که به قوانین بین‌المللی اشراف دارند استفاده کنیم.
وی همچنین در مورد بحث ولایت فقیه و اینکه اگر اختلافی پیش آید نظر ولایت فقیه را مدنظر قرار می‌دهید یا نظر خودتان را، گفت: من صددرصد پایبند به ولایت فقیه هستم، نگاه ارزشی به این موضوع دارم و امیدوارم که اختلاف‌نظری پیش نیاید، ولی در صورت وجود آن بعد از بحث‌های کارشناسی فصل‌الخطاب نظر رهبری است.
29219
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 292254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =