نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می گوید هر فردی که از خانواده خود قهر می کند برای ثبت نام در انتخابات به وزارت کشور می رود.

منصور حقیقت پور نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین با اشاره به تعدد نامزدهای حضور در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: علت اصلی این موضوع ضعف قانون است و سال گذشته اجازه ندادند مجلس ویژگی های نامزد ریاست جمهوری را مشخص کند.
نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با بیان این که بسیاری از افراد برای تمسخر مردم ایران در انتخابات ثبت نام می کنند، افزود: تنها راه جلوگیری از ثبت نام گسترده افراد این بود که حدود 200 نفر از اساتید دانشگاه و روحانیون را برای تایید افراد پیش از ثبت نام معرفی می کردیم و دیگر شاهد چنین اتفاق هایی نبودیم.
وی ادامه داد: مجلس به دنبال این موضوع بود اما متاسفانه برخی جوسازی هایی را انجام دادند و نتیجه این شد که عده ای نظام و انتخابات را مسخره کنند.
حقیقت پور با بیان این که خیلی از این ثبت نام ها قابل محاکمه است، تصریح کرد: هم اکنون هر فردی که از خانواده خود قهر می کند برای ثبت نام در انتخابات به وزارت کشور می رود و البته برخی هم برای تولید خوراک رسانه های بیگانه در انتخابات حاضر می شوند.
این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: این که برخی از افراد که تنها سابقه وزارت دارند نیز برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی کرده اند را شورای نگهبان باید رجل سیاسی بودن آنها را بررسی کند.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که نباید مردم و انتخابات را به تمسخر گرفت، گفت: شورای نگهبان با رد مصوبه مجلس در این باره باید پاسخگوی این شرایط باشد.
وی در پاسخ به اینکه راه حل تکرار نشدن حضور افراد فاقد صلاحیت های اولیه در ثبت نام ریاست جمهوری چیست با بیان این که انتخابات حزبی را در قانون اساسی نداریم، گفت: قانون اساسی بر رجال سیاسی تاکید دارد و در مورد احزاب نگفته است و احزاب سرنوشت خوبی در ایران ندارند.
حقیقت پور تاکید کرد: در دنیا احزاب جای دین را می گیرد اما ایران یک کشور دین سالار است و نمی توان انتخابات را حزبی برگزار کرد.
/27295

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 292162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
    3 0
    کشوری که حزب ندارد انتخابات در آن بی معنی است پس دموکراسی ندارد