روزنامه رسالت به قلم حبیب الله عسگراولادی نوشت:

از روز سه شنبه گذشته به تدریج شماری از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور رفتند و ثبت نام کردند. برخی از آنان ضمن ثبت‎‌‎نام حرف‎‌‎هایی زدند که بماند ... برخی هم برای تشخص و مرزبندی اعلام کردند «رنگی» را برای حضور خود انتخاب کردند.

تاکنون سه رنگ سبز، آبی و بنفش اعلام موجودیت کرده‎‌‎اند. به عنوان برادری کوچک خواستم نصیحتی به شرح زیر به این آقایان بکنم.

1- انتخابات سال 88 نشان داد‏ رنگ‏‎‌‎آمیزی یک یا چند نامزد چه خساراتی برای «امنیت ملی» و «اقتدار ملی» دارد ما باید از میان رقابت‎‌‎های آ‎‌‎زاد، قانونی و سالم تصویری از یک نظام با ثبات و پرقدرت را در منظر جهانیان به نمایش بگذاریم. رنگ‎‌‎آمیزی کردن رقابت‎‌‎ها یک تئوری و نظریه داخلی نیست. این نظریه از اتاق‎‌‎های جنگ نرم دشمنان نظام علیه ملت ایران سر در می‎‌‎آورد و معنا و مفهوم آن آشتی‎‌‎ناپذیری اضلاع رقابت است. در حالی که بارها گفته‎‌‎ام مردم‎‌‎سالاری یک روش معین برای رسیدن به نتایج نامعین است. نام هر کس که به عنوان منتخب ملت از صندوق‎‌‎های رای بیرون آمد باید به او به دیده احترام بنگریم و همه اضلاع رقابت و دنباله های حامیان و طرفداران مردمی آن، فرد منتخب را رئیس‏‎‌‎جمهور خود بدانند. اگر این فهم درست را قبول داریم بنابراین رنگ‎‌‎آمیزی کردن رقابت که دنباله انقلاب‎‌‎های رنگی و طراحی دشمنان اسلام است چه معنا دارد و از چه مشروعیتی برخوردار می‎‌‎باشد؟

2- دور تا دور ایران اسلامی ارتش آمریکا و ارتش ناتو از مدت‎‌‎ها قبل صف‎‌‎آ‎‌‎رایی کرده‎‌‎اند. آنها به خیال باطل خود منتظر فرصت هستند که ضربه نهایی را به ملت ایران وارد کنند. از همین چند روز پیش تفنگداران آمریکا و همپیمانان آنها در خلیج‏‎‌‎فارس یک مانور 24 روزه را آغاز کردند. آنها در افغانستان و عراق از سال‎‌‎ها پیش انبوهی از نیرو پیاده کرده‎‌‎اند و در صفحات شمالی در کشورهای همسایه مرتب پادگان می‏‎‌‎زنند، سرباز پیاده می‏‎‌‎کنند و پایگاه نظامی درست می‏‎‌‎کنند. در روابط اقتصادی و سیاسی ایران با جهان مرتب اخلال می‎‌‎کنند و حلقه محاصره اقتصادی را روز به روز تنگ‎‌‎تر می‎‌‎نمایند. در چنین شرایطی ما باید یک انتخابات سالم و اخلاقی و قانونمند برگزار کنیم و سر و صدای اضلاع رقابت نباید طوری باشد که ما صدای لشکرکشی‎‌‎های نظامی، سیاسی،‎‌‎دیپلماتیک، اقتصادی و نیز فرهنگی دشمن را نشنویم.

سه‎‌‎شنبه گذشته آیت‎‌‎الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با سه انجمن اسلامی از سه دانشگاه بزرگ کشوربیان کردند: «در حال حاضر رهبری انقلاب به عنوان عمود خیمه انقلاب مسئولیت حفظ انقلاب را به عهده دارند باید برای حفظ نظام ایشان را یاری کنیم.»‏ ایشان تاکید کردند: «در سال‎‌‎های باقیمانده عمرم هیچ هدفی جز حفظ و تقویت انقلاب و نظام اسلامی و مکتب اهل بیت (ع) و پیشرفت ایران ندارم.»

بنده واقعا طرح چنین دیدگاهی را تبریک می‎‌‎گویم. حداقل کسانی که مدعی هستند آقای هاشمی را قبول دارند باید این موضع را مورد دقت قرار دهند. ما باید اول دغدغه حفظ نظام و اسلام را داشته باشیم و بعد دغدغه رسیدن به قدرت و مناصب حکومتی! اگر چنین درکی در اضلاع رقابت نامزدهای سال 88 وجود داشت ما آسیب نمی‏‎‌‎دیدیم. بنده برادرانه به کاندیداها نصیحت می‏‎‌‎کنم به پیروزی ملت و سربلندی و استحکام بیش از پیش نظام اسلامی فکر کنند ملت ما بحمدالله با استفاده از آموزه‎‌‎های دینی از رشد سیاسی لازم برخوردار است و نیازی نیست از روش‎‌‎های تئوریسین‎‌‎های جنگ نرم استفاده شود.‏

چنین حضوری بدون تردید مورد حمایت ارتش رسانه‎‌‎ای دشمن قرار می‎‌‎گیرد و دیدیم در سال 88 رسانه‎‌‎های دشمن تمام‎‌‎قد از این رویکرد رنگ‎‌‎آمیزی شده حمایت کردند و برخی از آنها سر از سفارت و دربار انگلیس درآوردند.

3- مقام معظم رهبری در دیدار دست‎‌‎اندرکاران برگزاری انتخابات مطالب مهمی را فرمودند که اگر به آن دقت نشود از یک سوراخ دو بار گزیده می‎‌‎شویم:
الف- مجریان، ناظرین و داوطلبین باید براساس قانون عمل کنند.
ب- التزام به قانون راه جلوگیری از مشکلات انتخاباتی است.
ج- هر کس حرفی می‎‌‎زند و توقعی دارد باید براساس قانون باشد.

از آسیب‎‌‎شناسی فتنه سال 88 می‎‌‎فهمیم دوای درد فتنه وفتنه‎‌‎گران تنظیم حرکت در انتخابات براساس و مدار قانون است. لذا همه باید روی این نکته تاکید کنند تا اگر کسی خلاف قانون عمل کرد انگشت‎‌‎نما و رسوا شود. بی‎‌‎تردید کسانی که در خود این صلاحیت را دیدند که سکاندار بالاترین مقام اجرایی کشور شوند بیشترین الزام را باید به قانون و تبعیت از آن داشته باشند و به حامیان و طرفداران خود نیز تاکید کنند تا از مرز قانون کوچکترین تخطی نداشته باشند بخصوص در شرایطی که راهبرد نظام جمهوری اسلامی در غوغای خصومت‎‌‎ورزی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی، ایجاد آرامش و انضباط سیاسی بر مبنای قانون است. عقلانیت سیاسی نیز حکم می‏‎‌‎کند به قانون عمل کنیم تا ان‎‌‎شاءالله ثمرات آن را در ظهور اقتدار ملی شاهد باشیم.‏

بدین معنا که قانون در مقدمات انتخابات رعایت جدی شود و همچنین در مقارنات انتخابات حرکتها قانونمند باشد و در پایان انتخابات هم هر که را مردم برگزیدند تمکین قانونی شود و براساس ساز و کارهای پیش بینی شده در قوانین و مقررات نتیجه انتخابات به خیر ختم شود. ان شاءالله بیاییم این نکته‎‌‎سنجی حافظ را بپذیریم.

از هر چه رنگ تعلق دارد آزاد شویم و فقط بندگی خدا و فداکاری برای اسلام و نظام الهی را پذیرا باشیم و تعلقات را رها کنیم.

غلام همت آنم که زیر چرخ کبود
ز هرچه رنگ تعلق پذیرد آزاد است
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 292108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =