رئیس بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهراندر جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ گفت و تنها دغدغه خود را حضور مردم دانست اما به هیچوجه به کاهش قدرت خرید مردم و نارضایتی ناشران اشاره نکرد.

به گزارش خبرآنلاین، با وجود نارضایتی بالای ناشران و مردم از نمایشگاه امسال، یک روز مانده به پایان بزرگترین رویداد فرهنگی سال، سرپرست معاونت فرهنگی ارشاد و رییس نمایشگاه گزارشی از این دوره نمایشگاه کتاب ارائه داد و تا حدود زیادی به مشکلات مطرح شده از سوی فعالان فرهنگی و مردم پاسخ نداد و به ارائه بیلان کاری اکتفا کرد و اظهاراتش را مبتنی بر آماری دانست که در اختیار خبرنگاران قرار نگرفت! او البته درباره خرید‌های خود از نمایشگاه کتاب گفت: من بیشتر کتاب‌های تخصصی در موضوعات امنیتی و مدیریت خریدم.

- برای اولین بار در بخش بین الملل حدود 40 هزار عنوان کتاب نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و در حال حاضر حدود 247 هزار عنوان در بخش ناشران بین‌الملل داریم.

- امسال نمایشگاه ما پاک‌ترین نمایشگاه از نظر مسائل تخلفاتی بود. این موضوع را بر اساس آمار مستند ارائه می‌کنم چرا که ما کمترین آمار تخلفات را امسال داشتیم.

- سالهای گذشته وقتی فضای بین‌الملل در داخل مجموعه بود هیچ سفیر و رایزنی نمی‌توانست به صورت خاص در آن حضور داشته باشد اما امسال حضور چشمگیر ناشران و شخصیت‌های سایر کشورها را شاهدیم. بر اساس آمار و نسبت به سال گذشته ما کاهش بازدید‌کننده از بخش بین‌المللی را نداشتیم و آمار روز گذشته بازدید ما نسبت به سال گذشته نیز کاهش نداشته، حتی با افزایش هم مواجه است. از نظر تعداد عناوین آمار بیش از سال گذشته است و دیروز در بخش بین‌الملل صد هزار نفر بازدید‌کننده داشتیم. ما تا امروز از سوی هیچ ناشری تقاضای تخلیه غرفه و ترک نمایشگاه را نداریم.

- همه مسئولان بازدید‌کننده نظم امسال نمایشگاه را نسبت به 25 دوره گذشته بی‌نظیر دانستند و از نظر حجاب هم انصافا در این دوره شاهد اتفاقات خوبی بودیم.

- آمار شب گذشته نشان می‌دهد 158 هزار و 415 دانشجو بن‌کارت دریافت کرده‌اند البته مدت مراجعه به بانک به پایان رسیده است.

- (در پاسخ به اینکه چرا برای طلاب تمهیداتی اندیشیده نشده): این موضوع ظاهرا صحت نداشته است. وقتی با مسئول نرم‌افزار صحبت کردیم گفت که ما محدودیتی نداشته‌ایم و طلاب با کد 5 رقمی خودشان هم می‌توانستند وارد سایت شده و ثبت‌نام کنند. آمار ما نشان می‌دهد 1000 طلبه ثبت‌نام کرده‌اند اما در حال تمهید بحث اعتبار هستیم.

- در مجموع کمتر از 1400 تخلف به شکل‌های مختلف را شاهد بودیم. البته این عدد حدودی است و قرار است پس از نمایشگاه آمار دقیق در این راستا طی نشستی اطلاع‌رسانی شود.

-  امسال 400 عنوان کتاب درباره حضرت زهرا (س) منتشر شده است که این‌چنین کتاب‌هایی با تخفیف 50 درصدی به مخاطبان ارائه شدند و از استقبال چشم‌گیری هم در نمایشگاه برخوردار بودند.

- از نظر همه کارشناسان، نمایشگاه امسال از نظر نظم بهتر از دوره‌های قبلی بوده است. از نظر مسائل پوششی و حجاب نیز امسال برنامه‌های خاصی در این راستا انجام شد که از جمله آن می‌توان به پخش 10 هزار شاخه گل به بانوان باحجاب و تمام غرفه‌داران اشاره کرد. همچنین اعضایی از شورای امر به معروف و نهی از منکر در نمایشگاه مستقر شده بودند که در هشت گروه چهارنفره خواهر و برادر در نمایشگاه فعالیت داشتند.

- روز پنج‌شنبه، نوزدهم اردیبهشت‌ماه، در نهمین روز برگزاری نمایشگاه نزدیک به یک میلیون نفر از نمایشگاه بازدید کردند.

- آمار فروش هم نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته است.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 292068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
    6 0
    آمار فروش هم نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته است.??????????????????????????
    • بدون نام IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
      3 0
      معنای آمار هشت سالی هست که عوض شده .
  • امیر IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    1 0
    اون آماری که زدین اینقدر دانشجو بن کتاب دریافت کردن مربوط به دوستان دلاله، من که بنی دریافت نکردم، چون با وجود تمدید وبسایت اجازه ثبت نام نمی داد. آخه با دلار 3.600 کی میتونه کتاب لاتین بخره؟؟ اگه این آقا از ساندویچی ه...لا که اتفاقا جلوی درب اصلی شبستان هم بساط داشتن ساندویچ یا کباب ترکی میخوردن این قدر از همه چی راضی نبودن، خوده ساندویچیه 50 تا تخلف بهداشتی داشت، اونم تو چند لحظه ای که ما بودیم