ماهها بعد از اینکه گفته شد اپل می خواهد کمپانی اسرائیلی Waze – کمپانی اپلیکیشن مخصوص نقشه و نویگیشن سیستم - را به قیمت 400 میلیون دلاربخرد، در خبرها امد که فیس بوک قصد خرید آنرا به مبلغ 1 میلیارد دلار دارد.

بر اساس گزارشات منتشره این کمپانی ماههاست در حال مذاکره با اپل بوده ولی ناگهان با شنیدن مبلغی بین 800 میلیون دلار تا 1 میلیارد دلار فیس بوک، اپل را فراموش کرده و به پیشنهاد جدید فکر می کند.
تنها یک نکته اختلاف انگیز وجود دارد و اینکه نوآم باردین مدیر اجرایی Waze و اوری لوین پرزیدنت این کمپانی اصرار دارند تا قسمت تحقیقاتی این کمپانی در اسرائیل باقی بماند اما فیس بوک می خواهد آنرا در بخش بین الملل خود ادغام کند. اگر حرف فیس بوک به کرسی بنشیند، مرکز تحقیقات کمپانی به انگلیس و یا کالیفرنیا و یا حتی نیویورک منتقل خواهد شد.
بنابر اظهارات فردی که نخواست نامش فاش شود، مذاکره با فیس بوک با مذاکره این کمپانی با اپل کاملا فرق داشته است.
بر این اساس چندین میتینگ بین waze و اپل انجام شد اما بعدا که فیس بوک وارد ماجرا شد، صاحبان کمپانی چشمشان به پیشنهاد چرب و نرم تری خورد و از آنجایی که فیس بوک نیز خود را مترصدتر نشان داد، کمپانی مذکور از اپل چرخش کرده و به سوی فیس بوک رفت.
مسوولان کمپانی اسرائیلی همچنان اصرار دارند که بعد از معامله به جایی منتقل نشوند و در جایی که هستند، باقی بمانند.
بیش از 45 میلیون نفر از سراسر جهان ، کاربر کمپانی waze بوده و از نقشه های دقیق این کمپانی هنگام رانندگی و ... از طریق اپ های نوشته شده استفاده می کنند و جهت یابی، مکان یابی، نقشه های آنلاین را چه با جی پی اس و چه با شبکه های اجتماعی، به صورت سرویس از این کمپانی دریافت می کنند.
به گفته کارشناسان اپ waze برای کاربران فیس بوک ایده آل محسوب می شود و بدلیل توسعه اپ روی پلتفورم های موبایل و ارائه جدیدترین نقشه ها باعث شده تا کاربران زیادی جذب آن شوند.
فیس بوک از طرف دیگر می تواند با این خرید بخش تبلیغات خود را توسعه دهد و برای بازارهای محلی از کاربران پوب در بیاورد.
بر اساس اطلاعات منتشر شده فیس بوک حاضر است نصف مبلغ پیشنهادی را نقدا پرداخت کرده و نصف دیگر را به صورت سهام را فروشندگان بدهد.
این سومین کمپانی اسرائیلی است که فیس بوک آنرا خریده و به سایر سرویس های خود اضافه می کند. فیس بوک در سال 2011 کمپانی موبایل اپ Snaptu را به قیمت 70 میلیون دلار و face.com را به مبلغ 60 میلیون دلار در سال 2012 از اسرائیلی ها خرید.
 
منبع: زد دی نت
56502
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 291900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سحر IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
    10 2
    یک سوال الان دقیقآ مشکل کجاست؟
  • مجتبی A1 ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۳
    3 0
    و الانم، گوگل خریدش!