جانشین فرمانده نیروی انتظامی، صبح امروز در دومین جشنواره سربازان نمونه ناجا، پاسخ هایی به منتقدان سربازی داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سردار احمدرضا رادان گفت: جوانان حس نکنند که سربازی وقت تلف شدن است، چرا که سربازی یک فرصت است برای اینکه بتوان در آزمایشات سخت، بلیط تضمینی بهشت را اخذ کرد.

او گفت: دفاع از کیان نظام در مرزها، کمک به مظلومان و مقابله با ظالم از فرصت‌هایی است که خدا در اختیار سربازان قرار داده است. در این فرصت دوران سربازی می‌توان برای سعادت اخروی کار کرد.

این مقام انتظامی با اشاره به رشادت های رزمندگان در دفاع هشت ساله گفت: در کدام ارتشی سربازی را سراغ دارید که آب ناچیز خود را به اسیر بدهد، این سرباز، سرباز اسلام و جندالله است و فرق جندالله و جندالشیطان در همین موضوع است و باید شاکر باشیم که سربازان ما سربازان جندالله و در خدمت مردم هستند.

 

سربازی، دنیاسوزی نیست

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: سربازی دنیا سوزی نیست، بلکه تضمین کننده دنیا و آخرت است، مسیر سربازی تضمین کننده مسیر بهشت است.

او پاسخ منتقدان سربازی را چنین داد: متاسفانه برخی با هدف ایجاد اختلاف میان سربازان الهی چنین اظهاراتی را مطرح می‌کنند که سربازی فایده‌ای ندارد و تلف شدن عمر است و بجای اینکه یک جوان به سربازی بیاید باید در مسیر علمی و اقتصادی قرار بگیرد. اما باید در جواب این افراد گفت مگر می‌شود که مرز ایمن نداشته باشیم اما علم در کشور رشد کند و فعالیت اقتصادی داشته باشیم؟

رادان همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نامگذاری سال 92 از سوی فرمانده معظم کل قوا به نام حماسه سیاسی و اقتصادی، خاطر نشان کرد: بدون وجود امنیت، حماسه سیاسی و اقتصادی شکل نمی‌گیرد.

او گفت: نقش پرسنل وظیفه در دفاع از مملکت به سبب عدد بزرگ آن بی بدیل است و وقتی تمامیت کشور به دست سربازان می‌افتد واقعاً صفت علی‌اکبری(ع) سزاوار سربازان عزیز است که فرصت سربازی فرصت کوتاهی است و باید بتوانیم از آن به خوبی استفاده کنیم.

رادان دوران سربازی را بهترین دوران زندگی جوانان برشمرد و گفت: در آینده سربازان خواهند دید که روزی غبطه چنین روزی را خواهند خورد.

 

سبد کالا برای سربازان متاهل

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای سربازان متاهل مشغول به خدمت در نیروی انتظامی، از اختصاص سبد کالا برای سربازان متاهل خبر داد: همچنین بنا بر موافقت فرمانده ناجا، به سربازان متاهل سبد کالا مانند سایر پرسنل نیروی انتظامی تعلق خواهد گرفت.

او گفت: در نیروی انتظامی در تلاشیم تا از توان تخصصی پرسنل وظیفه استفاده کنیم، اگرچه ممکن است به شکل صد درصدی نتوان این امر را انجام داد. همچنین چند سالی است که طرح آمایش سرزمینی سربازان در نیروی انتظامی به اجرا درآمده که به موجب آن سربازان نیروی انتظامی در استان یا نزدیکترین یگان استان محل خدمتشان بکار گرفته می‌شوند.

به گفته رادان در سال 92 تمامی پرسنل وظیفه متاهل در استان و شهر خودشان به خدمت گرفته خواهند شد.

این در حالی است که در ابتدای مراسم، سرهنگ اسکندری دبیر جشنواره سرباز با اشاره به جمعیت 158 هزار نفری سربازان نیروی انتظامی که 11 هزار و 500 تن آن را سربازان متاهل شامل می‌شوند، اهداف و دستاوردهای جشنواره را تشریح کرد و گفت: به مسائل معیشتی سربازان به ویژه سربازان متاهل رسیدگی ویژه‌ای خواهد شد.

 

الک انقلاب هر از گاهی تکان می خورد

جانشین فرمانده نیروی انتظامی همچنین در بخشی از سخنانش گفت: به درستی، جانبازی، ایثارگری و گذشت سربازان و نیروها را نمی توان در قالب تصویر به نمایش کشید.

او با اشاره به نحوه شهادت شهید سبحانی گفت: افسر عراقی با به آتش کشیدن این شهید بزرگوار بغض خود را نسبت به کشور و اسلام نشان داد.

رادان با اشاره به جنگ تحمیلی، گفت: کشورمان در شمال، جنوب، غرب و شرق با رشادت سربازان تمام نیروهای مسلح، به صحنه حماسه تبدیل شده است که اگر این رشادت ها نبود در کشاکش روزگار نمی توانستیم شاهد ایران قدرتمند باشیم.

او با اشاره به اینکه دشمنان تلاش می کنند جمهوری اسلامی ایران را به زانو دربیاورند، گفت: کشوری که با آه مادران شهید و ناله شبانگاهی جانبازان ساخته شده‏، مگر می شود به آن خدشه ای وارد کرد، هر شیطنتی با همین آه، اشک، ناله و سوز خنثی می شود.

رادان گفت: الک انقلاب هر از گاهی تکان می خورد تا ناخالصی هایش از بین برود، خون شهیدان سرتاسر این سرزمین را فرا گرفته و درصورت وجود ناخالصی حتی اگر افراد از صالحان باشند اما ذره ای ناخالصی در آنها وجود داشته باشد، نمی توانند سوار قطار انقلاب که قطار پاکی ها و خوبی هاست شوند و به سمت بهشت حرکت کنند.

او در ادامه گفت: باید ببینیم چه کسانی از گذر امتحان عبور می کنند. دشمن گاهی با جنگ، فتنه، توطئه، تهدید ، تحریم، سختی و راحتی وارد میدان می شود و آن کسی که طالب راحتی و ریا است در تکان الک انقلاب به پایین ریخته می شود.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به حوادث بعد از انقلاب مانند حادثه خوزستان، گنبد، کردستان و فتنه 88 گفت: دشمنان فتنه گر بواسطه بیداری ملت و خون شهیدان نتوانستند به اهداف خود برسند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 291811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 34
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • قانون مداری IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
    139 1
    باید خدمت این سردار عزیز عرض کنم ... سبد کالا بخوره تو سر ما !!!! دیروز رفتم کارت پایان خدمت رو تعویض کنم ... پلیس 10 گفت 10 تومان فیش ملی 14 تومان حق پلیس 10 بده .... از تعجب شاخ درآوردم که مگه یه کارت که تو این تعداد زیاد با همه خدماتی که روش انجام میشه شاید به 3 تومان نرسه چطور دوستان 24 تومان از مردم میگیرن .... خداوکیلی سزاست ؟!!! شما بخاطر کار خودتون مردم وادار به تعویض کارت میکنید و بعدش میگید بیایید فلان قدر پول بدین .... کسب درآمد از جیب مردم درسته ؟!!!!
  • بدون نام IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
    124 3
    فکر نمیکنیم مطمئنیم شما خودت سردار 2 سال تمام برو سر کلاس دکترای یه رشته غیر مرتبط با تحصیلاتت بشین ببین برات مفیده؟ همون اندازه که اون کلاس برای شما مفیده سربازی هم برای جوونا و مخصوصا تحصیل کرده ها مفیده
  • بدون نام IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
    126 2
    سربازی به این شکل نابود کردن سرمایه کشور است
  • بدون نام IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
    102 1
    حداقل حقوق قانون كار بهشون بدين ،
  • محمد IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
    164 2
    آقای رادان دو سال سربازی = دو سال کار در بهترین دوران توانایی و استعداد هر انسان هستش که باید در راه آبادانی و پیشرفت مملکت صرف بشود و چرخ لنگ اقتصاد کشورمان را بچرخاند ...ولی افسوس که ما همه چیز را در پا چسباندن و به اصطلاح نظم نظامی و دوران سربازی باید بدست بیاوریم ک ه هرگز این چنین نیست.
  • بدون نام IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
    117 4
    2 سال دوری از کار 2 سال دوری از تحصیل ودرس 2 سال دوری از ازدواج 2 سال دوری از خانواده چرا این نیرویی که می تونه تو جامعه مفید باشه رو ازش می گیرد؟
  • بدون نام IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
    84 3
    ما چنین چیزی حس نمی کنیم.حقیقته و تمام دنیا مدتشو یا کم کردن یا حذفش کردن ولی ما نه تنها کم کردیم بلکه با منت هم هی روز به روز زیادش میکنن.
  • مسعود IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
    من الان 28 سالمه 18 سالگی رفتم سربازی (نیروی انتظامی)بعد اموزشی افتادم یه پاسگاه مرزی تو شرق کشور واقعا سختی های خودش رو داشت /نانوایی که نبود پخت نان رو یاد گرفتیم اشپزی یاد گرفتیم تو سرما و گرما گشتهاو کمینهای شبانه روزی .....ولی تلخ وشیرین تمام شد رفت همش شد خاطره ////جدا توصیه میکنم از سربازی فرار نکنید واقعا دوران انسان سازیه هر چند هنوز نتونستم برادر خودم رو که دیگه امسال مشمول شده راضی کنم بره.
    • بدون نام IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
      54 3
      همه مثل شما لای پر قو بزرگ نشده اند. خیلی از جوانهای ما هم سختی دیده اند و آب دیده اند و ناز نازی نیستند.
    • محمد IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
      56 3
      شايد براي شما که سطح تون تو سربازي رفت بالا خوب بود، ولي دوست عزيز من، تحصيلکرده هامون برن سربازي که چي بشه؟ وقتشون تلف بشه؟ آقاي رادان، فرزندان شما سربازي رفتن / ميرن؟
    • بدون نام IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
      59 2
      شکم زن و بچه و اجاره خانه را چی کار کنم به قصد فرار از سربازی ازدواج نکردیم اون موقع می فروختن ما هم دانشجو بودیم ازدواج دانشجویی کردیم گفتیم بعد از فراغت از تحصیل سربازی رو می خریم اما یک شبه تصمیم آقایان همه چیز را به هم ریخت
    • ali IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
      36 3
      شما 18 سالگی نمی رفتی سربازی چی کار میکردی ؟! آخه برادر من 8 سال تو این دانشگاه ها درس نخوندیم که بریم آشپزی و نونوایی یاد بگیریم. به اندازه کافی نونوایی تو شهر هست.
  • میثم IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
    66 0
    یه سوالی دارم..کشورهای دیگه که سربازی اجباری ندارند مرزهای کشورشون حفظ نشده؟!
  • همایون IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
    41 3
    شما درست می گی سربازی برای انسانهایی خوب که تو زندیگشون هیج برنامه مفیدی ندارن.ولی برای جوانانی که هزاران ساعت برای رسدن به برنامه هاشون کتاب خوندن و کار کردن سربازی مثل مرگ آرزو هاشونه. روز به روز امید و برای زندگی از ما جوانها به راحتی میگیرند خدا خودت شاهد باش.
  • بدون نام IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
    46 2
    من متاهل باید از بین زندگی یا سربازی یکی را انتخاب کنم وجدانا من چطوری سربازی برم
  • بدون نام IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
    61 1
    درست است که دفاع از کیان ایران اسلامی کار بسیار مقدسی است. اما مگر سایر کشورها نمیخواهند از کیان خود حفاظت کنند که یکی پس از دیگری سربازی اجباری را حذف می کنند. ثانیا: درست است که اگر امنیت وجود نداشته باشد نمی توان به رشد علمی و اقتصادی رسید اما با وجود فساد و فحشا هم نظام از درون فروپاشی می شود. همه ما می دانیم که یکی از دلائل فساد اخلاقی درکشور، افزایش سن ازدواج است. و هیچ کس منکر تاثیر سربازی در افزایش سن ازدواج نیست. اینکه سردار کمالی رئیس نظام وظیفه در گفتگو با خبرنگاران عنوان کرده اند که فقط 15 درصد از سربازان متاهل هستند نشان از این دارد که حدود 85 درصد از جوانان ازدواج خود را به بعد از انجام خدمت سربازی موکول می کنند که این خود یک آسیب است.
  • س.ر.م IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
    11 53
    اين تحصيلات بالايي كه بعضيا چماق كردنو دستشون گرفتن تو بعضي از آدما باعث خوشبختي كه نشده هيچ مايه بيكاريشونم شده چون با اون كلاس بالا ديگه براشون افت داره به شغلاي خدماتي تن بدن يا سربازي برن و سختي بكشن در حاليكه بزرکان گفته اند مرد سنگ زيرين آسياب است... هرچند كه ميدونم اين حرفا به مذاق بعضيا خوش نخواهد آمد اما واقعيته ، واقعيتم بعضي وقتا تلخه
    • محمد EU ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
      21 4
      جناب سنگ زير آسياب، پدرمون دراومد و تونستيم تو بهترين دانشگاه‌ها و مقاطع مدرک بگيريم، الانم تو سطحي که بعضيا فقط زندن و ميتونن زنده بمونن هم ميتونيم زندگي کنيم. اما!!!! مشکل چيز ديگست، حرف از بي مسئوليتي بعضي‌ها در قبال جووناست، اونوقت ميگن چرا جوونامون ازدواج نميکنن، ميرن سمت خلاف، ... . بيخيال آقا، شما چرا بهتون برخورد؟!
    • بدون نام IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
      9 10
      من نمی فهمم شما چی میگی. قرار نیست کسی مرد بشه اصلا آخه. قراره پیشرفت کنیم همه جانبه. سربازی هم باید تو این مسیر باشه. قراره همه چی سر جای خودش باشه. عاقلانه باشه. به نظر شما حالا که یه تحصیل کرده مجبوره بره سر یه کار خدماتی، مشکل از اونه که درس خونده؟!!! واقعا که مردم عجیبی هستیم!
    • ايمان IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
      4 26
      اقاي محمد الكي نميخواد فخر فروشي كني پدرمون درومد تو بهترين دانشگاها درس خوندم .... سربازي اشك كشك خالست ..من هم فوق ليسانس داشتم رفتم سربازي از يه كسايي حرف خوردم كه خيلي ازم پايين تر بودند .. فكر نكن 2 كلاس درس خوندي حق داري اينجوري صحبت كني ... سربازي واسه همست نه باسواد و بي سواد
    • م IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
      1 6
      دوست عزیز خداوکیلی برو به واحدایی که پاس کردی یه نگاه کن با اون کتاب های عهد عتیق بعد بیا فخر بفروش درضمن من خودم با لیسانس IT رفتم سربازی خون شما رنگین تر از بقیه نیست
  • بدون نام IR ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
    20 3
    من الان با 36 سال سن به فرض بخواهم خدمت سربازي برم به نظر سردار توانايي چنين كاري را دارم؟من الان كاملا تكليف ازدواج.فرزند.سرمايه.شغل و...همه معلومه.چون هركاري اين چندساله ميكردم مابقي راهم انجام ميدم.پس كلا براي متاهلها وبا سن بالا سربازي مفهومي نداره كه سربازي برن تا ساخته شوند
  • یک هموطن IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
    9 33
    کسی که سختی نکشیده و لای دستمال کاغذی بزرگ شده بایدم از سربازی بترسه ولی توصیه میکنم که برید سربازی تا قدر زندگیتونو بدونین قدر پدرو مادرتون رو بیشتر بدونین کسی که سربازی نرفته هیچوقت این چیزا رو درک نخواهد کرد حالا شما هی غر بزنین اینجا . . .
  • پدرام IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    5 19
    توزندگی 78سال ملت واستون خدمت کردن دوسالم شما ها خدمت کنید مگه چی میشه !!! امشب بمون ماکارونی داریم !!! از ح.ن الانم هزار تا نظر مخالف میاد برید بابا برید همه سختی کشیدن شما هم روش
  • بدون نام IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    20 0
    خدایش من پولشو ندارم بیام عوض کنم باور میکنید
  • بدون نام IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    12 1
    شما اگر واقعا میخواهید به سربازان متاهل کمک کنید به انها کسری خئمت بدهید نه سبد کالا
  • بدون نام IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    17 3
    بنده یک پزشکم، طرح سربازی دارم و متاهل، 25 سالمه، حقوق: 80 تومن! قضاوت با شما!
  • خودم IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    6 2
    آقا یه سوال!!!! چه جوری با 25 سالگی دکتر شدی؟ دکتر عمومی هم نمی شه!!! بهم بگین....ممنونم.... علامت سوال دارم....
    • بدون نام IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
      0 2
      18 7=25 که شروع طرح-سربازی در سن 25 سالگی و خرده ای اتفاق میافته.
    • بدون نام IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
      3 1
      خوشتیپ یحتمل همون پزشک عمومی منظر نظرشه حالا شما چیکار داری ، 80تومنو بچسب
  • بدون نام IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    12 0
    دوست من سرباز یکی اداراته فوق لیسانس دانشگاه تهرانه و متاهل، این بنده خدا 3ساعت پست میده سه ساعت استراحت، تازه معاف از رزم هم هست، الان بنظرتون این جوون با این شرایط 19ماه خدمت مونده رو که انجام بده اخرش پخته میشه یا سوخته؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    2 0
    حامد من خودمم فوق لیسانس دارم، سال 89 که 17 ماه بودبا لیسانس 3 ماه رفتم و بعد ترخیص شدم،سال 91 دفترچه پست کردم شدم 21 ماه، تو منطقه عملیاتی افتادم، چشاتون روز بد نبینه، 2 ساعت پست، 2 ساعت استراحت، واقعا سخت گذشت، الان 95 روز از خدمت من باقی مونده، به خدا سربازی اگر تو شهر خودتون بیافتین راحته ، اگر جای من بودید با 1300 کیلومتر فاصله با خونه چیکار میکردین؟ صبوری بهترین چیزیه که از سربازی یاد گرفتم، بعضی رزوا رو مخ راه میرن، اما انسان با امید زنده است....روز خوب ما هم میاد
  • رهگذر A1 ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    9 0
    علی اکبر (ع) به اجبار و با تهدیت به بازداشت و محروم شدن از همه حقوق اجتماعی به کربلا نرفته بود. مقایسه بین علی اکبر (ع) و سربازان وظیفه مقایسه بی ربطی است. در طی 8 سال دفاع مقدس بسیجیان داوطلب که اتفاقا خود سردار هم جزوشان بود در جبهه ها می جنگیدند. سربازان وظیفه در جنگ ایران و عراق کارایی چندانی نداشتند. بر خلاف گفته سردار رادان منتقدین خدمت سربازی در بین دشمنان جمهوری اسلامی نیستند. کسانی مثل محسن رضایی و دکتر عباسی که اتفاقا از طرفداران جمهوری اسلامی هستند هم سربازی را به شکل امروز تلف کردن عمر می دانند. جالب اینجاست کسانی که جوانان را تشویق به خدمت سربازی می کنند و معتقدند که سربازی اجباری هزاران فایده و ثواب دارد طبق قانون فرزاندان خودشان از خدمت معاف شده اند.
  • بی نام A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    1 0
    اجاره خونه شونو هم بدین خیلی خوب میشه دستتون درد نکنه