بازی رایانه‌ای "فریادآزادی تنگستان"که 90 درصد فرآیند تولید آن با حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای انجام شده، تابستان امسال آماده عرضه در بازار گیم می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، فریادآزادی تنگستان یک بازی جدید با سبک  FPS یا (تیراندازی اول شخص) است که در سال 89 موفق به دریافت پروانه ساخت شد. این بازی را شرکت پردازش افزار پژواک طراحی کرده است.داستان بازی رایانه ای  فریادآزادی تنگستان برداشتی آزاد از مبارزات "رییسعلی دلواری" و یاران او با نیروهای مهاجم  انگلیسی است. برای ساخت این بازی از موتور Unity 3D استفاده شده و مراحل متنوعی از محیط طبیعی و همچنین شهر بوشهردر این بازی  طراحی شده است.برای ساخت انیمیشن ها و Cut Scene های (صحنه های سینمایی) بازی از فناوری Motion Capture (موشن کپچر) استفاده شده است. در این بازی سعی شده با انتخاب گرافیک مناسب، به بازیکن این امکان داده شود تا  بازی را با سخت افزارهای مختلف مورد استفاده قرار دهد.
 

 

دومین مسابقات ملی بازی‌های رایانه‌ای زمینه ساز کشف استعدادهای جوان است

مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: دومین مسابقات ملی بازی های رایانه ای فرصت مناسبی برای کشف استعدادهای جوان در زمینه تولید گیم  بومی است .به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای ،دکتر بهروز مینایی  درپیامی به دومین مسابقات ملی بازی سازی کاشان یادآور شد: در سال حماسه ساسی _حماسه اقتصادی به استقبال دومین سال برگزاری مسابقات ملی بازی سازی دانشجویی 48ساعته در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان می رویم . از یک سو مشاهده می کنیم که بازی های رایانه ای ،سیاسی ترین رسانه است که با قدرت و توان بالایی در فضای سایبری در خدمت اهداف رسانه ای دنیا ی غرب قرار گرفته است . به همین دلیل است که بازی هایی با محور دین زدایی،اسلام هراسی و ایران هراسی در سال 2013 چند برابر اینگونه بازی ها در سال 2012 شده است . مینایی در ادامه این پیام یادآور شده است : از سویی دیگر بازی های رایانه ای اقتصادی ترین محصولات دنیای فناوری انبوه است که همواره میزان رشد مضاعفی را در کسب و کار جهانی فناوری اطلاعات و دنیای تفریح و سرگرمی به خود اختصاص داده است .برگزاری این مسابقات در کشور می تواند زمینه کشف استعدادهای جوان در زمینه تولید بازی های رایانه ای بومی را فراهم نماید . در پایان امید است در دومین سال برگزاری این مسابقات با وجود انگیزه و اشتیاق روز افزون و اندیشه های بکر جوانان این مرز و بوم شاهد شکوفایی هر چه بیشتر استعدادهای خلاق و مبتکر و خلق آثار نو در عرصه بازی سازی مبتنی بر علم و هنر ایرانی اسلامی و نیز رشد و بالندگی در ساخت بازی های بومی با تکیه بر ارزش های والای معنوی در فضایی رقابتی و سالم باشیم .

 

 

دومین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای فردا پایان می یابد

دومین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی که با مشارکت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در قالب 30 گروه دانشجویی برگزاری شد، فردا - 19 اردیبهشت - پایان می یابد. به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، 30 تیم پنج نفره دانشجویی در این دوره از رقابت‌ها  از دانشگاه‌های معتبر کشور همچون صنعتی شریف، علم و صنعت ،دانشگاه تهران ، آزاد اصفهان ، فنی حرفه ای قم، شهید جباریان همدان ، فخررازی همدان ،دانشگاه مازندران ، آزاد کاشان ، آزاد واحد آبادان ، فنی مهندسی شهید باهنر شیراز و دیگر دانشگاه‌ها حضور دارند. انستیتو ملی بازی سازی ،شرکت برنامه نویسان همراه فجر، ،فرهنگ پرداز تسنیم ،متین سیستم ره نگر و رسانا شکوه کویر از تیم های شرکت کننده در لیگ آزاد دومین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی هستند . همچنین ، هادی اسکندری ،سید حسن هانی، سید شروین استادزاده ، میر حسین حسینیان ، حسین احمدی  و اشکان رهگذر هئیت داوران این دوره از مسابقات را تشکیل می دهند.اهدای جوایز نقدی در پایان مسابقات به هر کدام از تیم‌های برتر اول تا سوم به ترتیب از 15، 10 و 5 میلیون ریال است و امسال تلاش می‌شود علاوه بر این جوایز، امتیازات و هدایای معنوی نیز چون عضویت در بنیاد ملی نخبگان و مشوق‌های این بنیاد برای صعود به مقاطع تحصیلی بالاتر در نظر گرفته شود.  دومین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای  "IRAN GDC 2013"  باهدف،کشف استعدادهای خلاق و مبتکر و خلق آثار نو در عرصه بازی‌سازی، آشنایی شرکت‌‌کنندگان با دستاوردها و توان ملی ارایه گردیده در زمینه بازی‌های رایانه‌ای، برقراری ارتباط میان صنعت و بازار تجارت از طرفی و دانش و هنر و نو آوری از سوی دیگر و بسترسازی محیط علمی دانشگاه برای بروز و رشد استعدادهای بازی‌سازی مبتنی بر علم و هنر ایرانی اسلامی برگزار شد. استقبال 34 تیم از دانشگاه‌های سراسر کشور از نخستین مسابقات ملی بازی سازی رایانه ای در دانشگاه کاشان، برگزار کنندگان این رویداد را برآن داشت تا دومین دوره مسابقات را با توانمندی مضاعف اردیبهشت ماه امسال برگزار کنند.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 291765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =