فارس نوشت:

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه 60 درصد از مشکلات اقتصادی کشور ناشی از تاکتیک‌های سینوسی است، گفت:‌البته دولت بسیار پرکار بوده و برای اقشار مردم دلسوزی داشته اما از دیدگاه رقت به مردم توجه کرده است.
محمدرضا باهنر کاندیدای ائتلاف پنجگانه ظهر امروز سه‌شنبه با حضور‌ در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی به همزمانی انتخابات شوراها و انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و اظهار داشت: ما باید توجه کنیم که این انتخابات هم‌افزایی داشته باشد و برای یکدیگر تزاحم ایجاد نکند. چرا که سرنوشت تحولات شهری در انتخابات شوراها رقم می‌خورد.

باهنر ادامه داد: بنده تعدد کاندیداهای فعلی را یک فرصت ارزیابی می‌کنم اما افراد باید در عین حال کارنامه خود را ارائه دهند تا بتوانیم یک انتخابات باشکوهی داشته باشیم.

نائب رئیس مجلس با اشاره به لزوم تفکیک نقاط قوت و ضعف دولت از یکدیگر تصریح کرد: در همه حکومت‌های دنیا چند شاخص کلان وجود دارد که نسبت به آنها حساسیت و دغدغه است که در این زمینه باید به رشد اقتصادی، سطح عمومی قیمت‌ها یا گرانی، نرخ اشتغال و ضریب جینی توجه کرد. البته در حال حاضر توسعه انسانی جانشین رشد اقتصادی شده است.

وی در ادامه شاخص امنیت ملی کشورمان را بسیار خوب ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: ما در هیچ کجای کشور نقطه نارنجی و قرمز نداریم و از نظر امنیتی همه کشورمان سبز است. درحالی که کشورهای اطراف ایران همچون افغانستان و عراق با مشکلات ناامنی و ترور دست و پنجه نرم می‌کنند.

باهنر به اقدامات غیر انسانی تکفیری‌ها و معارضان دولت سوریه اشاره کرد و یادآور شد: آنها آرزو دارند در ایران خراب‌کاری کنند اما به فضل الهی و با قدرت نیروهای اطلاعاتی و امنیتی این کار شدنی نیست.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشور تصریح کرد: ما سال گذشته شاهد تورم نقطه به نقطه 38 درصد بودیم که در 20 سال گذشته یک رکورد محسوب می‌شود.

وی نرخ فعلی بیکاران کشور را خجالت آور توصیف کرد و گفت: برخورداری از کار شرافتمندانه حق هر شهروندی است.

باهنر در عین حال شاخص‌های رو به رشد را امیدوار کننده ارزیابی کرد و افزود:‌شاید برخی‌ها بخواهند تحریم‌ها را دلیل اصلی مشکلات اقتصادی بدانند هر چند ما نیز به تحریم و جنگ اقتصادی توجه داریم اما بیش از 60 درصد از مشکلات فعلی ناشی از سیاست‌های اشتباه و تاکتیک‌های سینوسی پرهزینه است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در ادامه به پرکاری دولت احمدی‌نژاد اشاره کرد و یادآور شد: البته دولت هاشمی نیز پرکار بوده اما در این دولت دلسوزی برای اقشار مختلف مردم موج می‌زند. هر چند دولت بیشتر از دیدگاه رقت به مردم نگریسته است و می‌خواست کشور را به کمیته امداد تبدیل کند. درحالی که مدیریت باید بر اساس حکمت صورت گیرد.

وی در ادامه 20 درصد از تورم فعلی را ناشی از ساختار معیوب اقتصادی کشور عنوان کرد و افزود: به سرعت می‌توان 20 درصد باقیمانده سیاست‌های اشتباه را جبران کرد هر چند رشد اقتصادی در 8 سال اخیر 4 درصد و نقدینگی بیش از 20 درصد رشد داشته است که این در واقع سیل بنیان‌ کن است.

به گزارش فارس باهنر در بخش پرسش و پاسخ دانشجویی، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا شما خود را استاد لابی‌گری می‌دانید، خاطرنشان کرد: در واژه لابی تفاوت وجود دارد و بنده تعریف علمی آن را نمی‌دانم اما منظورم از لابی‌گری تلاش برای همفکر کردن نیروهای اطراف خود است تا آنها قانع شوند و با فکر یک نفر همراهی کنند. از این رو اگر این تعریف را بپذیریم باید بگوییم لابی‌گری کار همه افراد است.

عضو ائتلاف پنجگانه اصولگرایان بر همین اساس با بیان اینکه ما نمی‌توانیم بگوییم که آقایان مراجع نیز برای عمل به امر به معروف و نهی از منکر لابی می‌کنند، تصریح کرد: اگر کسی قدرت نفوذ کلام داشته باشد از فضل پروردگار است اما اگر لابی‌گری به معنای معامله‌گری و کلاهبرداری باشد قطعا مذموم خواهد بود.

وی در ادامه در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان که او را ساکت فتنه خوانده بود، گفت: موضع‌گیری بنده علیه فتنه بعد از 3 سال نیست از این رو اگر شما دو کلمه باهنر و فتنه را سرچ کنید می‌بینید که چه طور و چه زمان موضع‌گیری کرده‌ام.

باهنر فتنه 88 را ظلم بزرگی علیه نظام دانست و گفت: دو کاندیدا توهم خود را به اتهام تبدیل کردند اما از سوی دیگر برخی نیز می‌خواهند سران فتنه را به هاشمی و خاتمی توسعه دهند که ما این را قبول نداریم. البته درست است که آنها در فتنه عملکرد مناسبی نداشته و به آنها کمک کردند ولی نمی‌توانیم اسم آن را سران فتنه بگذاریم.

کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم با بیان اینکه اگر کسی فکر کند که حماسه 9 دی باید در 30 خرداد 88 رقم می‌خورد در اشتباه است چرا که باید به حرمت عاشورا توهین می‌شد تا حماسه 9 دی خلق شود افزود: بنده در فتنه وظیفه خود را انجام دادم همانطور که سلمان و ابوذر نیز برای پیامبر (ص) دو نقش متفاوت داشتند. و البته بنده خود را با آن بزرگواران قیاس نمی‌کنم.

وی با تاکید بر اینکه محور کار یک رئیس‌جمهور قانون است، یادآور شد: رئیس جمهور برای تبعیت از رهبری باید تمام قوانین کشور را اجرا کند.

باهنر در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا حضور 11 نفر معتمد در هیئت اجرایی انتخابات از یک طیف مشکل‌ساز نیست؟ توضیح داد: اینکه چرا وزیر کشور معتمدین را از یک جناح انتخاب کرده از حقوق وی محسوب می‌شود. آنها در طی یک فرایند انتخاب شده‌اند.

این فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر اینکه هیچ حکومتی در دنیا اجازه نمی‌دهد اصل نظامش با روش انتخابات تغییر کند، خاطرنشان کرد: بنده یک هفته بعد از انتخابات در دیدارم با موسوی به وی گفتم اگر شما اپوزیسیون دولت و نه نظام باقی بمانید بنده نیز دفاع می‌کنم که این طور نشد.

وی تاکید کرد: اگر موسوی بخواهد محاکمه شود مجازاتش بسیار سنگین‌تر از حصر خانگی است. از این رو به نفع اوست که محاکمه نشود.

باهنر در ادامه در خصوص کمک به مردم سوریه و فلسطین تصریح کرد: ما مرزهای دفاعی و امنیتی خود را به هزار کیلومتر دورتر از کشور خود برده‌ایم و این بسیار خوب است. البته ما معتقدیم که باید به مظلومیت مسلمین توجه کرد اما به هر حال این موضوع یک معامله پرسود است که مرز امنیتی ما در سیستان و بلوچستان و یا خوزستان قرار ندارد.

عضو ائتلاف پنجگانه در تشریح راهکارهای خود برای اقتصاد گفت: دولت سیاست پولی را در خدمت سیاست مالی گرفت در حالی که این موضوع باید در خدمت اقتصاد ملی باشد؛ دولت برای بسیاری از چادرنشینان مناطق محروم مسکن ساخت. فقط بانک مسکن 40 هزار میلیارد تومان به بانک مرکزی بدهکار شد لذا باید مسکن مهر را جمع کنیم و البته این به معنای تعطیلی این طرح نیست.

وی در ادامه اجرای طرح بنگاه‌های زودبازده را عامل تبدیل شدن بیکاران به افرادی بدهکار عنوان کرد وگفت: دولت به همین دلیل دیگر این سیاست را در دولت دهم ادامه نداد.

باهنر در ادامه با اشاره به ضرر بخش تولید از اجرای هدفمندی یارانه‌ها در عین حال تاکید کرد: ادامه هدفمندی ضروری است و باید آن را اجرایی کرد.

عضو ائتلاف پنجگانه در خصوص سیاست خارجی خود توضیح داد:‌معتقدم سیاست خارجی باید 90درصدش دیپلماسی لبخند و 10 درصدش دیپلماسی اخم باشد. اما به نظر من کل دنیا ونزوئلا و جنوب لبنان نیست و ما می‌توانیم بر اساس منافع ملی خود با 200 کشور دنیا ارتباط برقرار کنیم.

باهنر در پایان تاکید کرد: اگر انشاءالله کلک صهیونیست‌ها کنده شود مشکل ما نیز با آمریکا حل می‌شود واز این رو ما مادامی‌که مذاکره با آمریکا منافع ملی‌مان را تهدید کند با آمریکا وارد مذاکره نخواهیم شد و آنها باید ابتدا اعتمادسازی کنند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 291528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    5 2
    آقای باهنر شما میخواهید با این گونه سمپاشیها مسئولیت خود را از حمایت احمدی نژاد که داشتید پاک کنید آقای باهنر بسیاراز وزیران و استانداران دولت احمدی نژاد سهم شما بوده نمونه اش استاندار سابق لرستان و فعلی اردبیل . چه پاسخی به تاریخ این کشور دارید ؟ هاشمی همیشه بزرگ بوده و بزرگ خواهد بود و اگر در سال 88 آنگونه رفتارکرد صحیح بوده است و حرفش هیچ وقت دوتا نبوده .
  • بدون نام IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    5 0
    بعضی ها چقدر زود چهره عوض میکنند
  • بدون نام IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    5 1
    چقدر شما حرف میزنید.بابا از بس حرف میزنی خسته مون کردی.ترس از امدن خاتمی و هاشمی باعث شده که هر روز حرف بزنید. اگه کلمه فتنه نبود چی میکردی