۰ نفر
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۱

نمایشگاه گروهى «دنیاى عجیب» شامل 64 اثر از 36 هنرمند روز یکشنبه افتتاح شد.

محمدعلی حجازی: موضوع آثار این نمایشگاه به صورت مشترک داستان‌هایى از «کلیله و دمنه» هستند. هر هنرمند به انتخاب خود داستانى را برگزیده و بر اساس آن تصویرسازى کرده است.

از نکات جالب این نمایشگاه حضور هفت هنرمند خارجى از کشورهاى فرانسه ، اسپانیا ، کره و  کانادا است.

داستانها براى هنرمندان خارجى توسط لیدا معتمدى برگزارکننده این نمایشگاه انتخاب و ترجمه شده است. اینکه آن هنرمندان چه برداشتى از داستان داشته و سپس چه تصویرى از آن را بر روى لوح سفید خلق کرده‌اند از جذابیت‌هاى این مجموعه است.

تالار تابستان در خانه هنرمندان از 15 تا 21 اردیبهشت مجموعه آثار گروهى را به نمایش گذاشته که به لحاظ نگاه فرهنگى از منظر ویژه باید به آن نگاه کرد. نیاز نیست از «کلیله و دمنه» و ویژگى هاى آن سخن به میان بیاوریم چرا که در‌این‌باره سخنان زیادى بیان شده ، اما نکته قابل اعتناء تفکر پاسدارى از ادبیات غنى ایران و پیوند آن با هنرمند جوان امروز این سرزمین است.



هرچند برگزارکنندگان این نمایشگاه هدف از برپایى آنرا معرفى هنرمندان جوان به جامعه هنرى بیان کرده‌اند، اما اثرات مثبت فرهنگى مستتر در این رویداد قطعا بر کسى پوشیده نیست.

شاید به لحاظ سطح کیفى ، آثار در سطح عالى نباشند (هرچند تمامى آثار قابل دفاع و ارزشمند هستند) اما باید به هنرمندان حضور یافته در این نمایشگاه نیز تبریک گفت.

پیوند هنرمند جوان امروز با ادبیات فاخر ایران گامى است مثبت که امید آن مى‌رود در آینده‌اى نه چندان دور علاوه بر انتخاب دیگر آثار ادبى و دعوت از هنرمندان براى برپایى و حضور در این عرصه شاهد برپایى آن در سطح گسترده‌تر باشیم.

با در نظر گرفتن این مهم که این‌گونه آثار براى کودکان مى‌تواند جذابیت‌هاى خاص منحصر به خود را داشته باشد ، حضور خانواده فرهیخته ایرانى به همراه فرزندان علاوه بر ایجاد دلگرمى براى هنرمندان ، گامى موثر است در جهت آشنا نمودن کودکان با ادبیات شیرین و ارزشمند ایران در قالب یک اثر هنرى.

با گسترش تصاویر شخصیت هاى کارتونى وارداتى غربى که متاسفانه نظارتى هم بر آن‌ها نیست امید است با گسترش فرهنگ خرید آثار هنرى على الخصوص این گونه آثار و انتخاب آن توسط کودکان علاوه بر حمایت از هنرمند و کمک به چرخه اقتصادى در این عرصه ، این ارمغان را در آینده‌اى نه چندان دور همراه داشته باشد که شاید کودک امروز نیز هنرمند آینده این سرزمین شود و پاسدار فرهنگ و هنر غنى ایران زمین.
 

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 291332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =