قصابان چینی در صف مقدم مقابله با همه‌گیری احتمالی آنفلوآنزای H7N9 قرار گرفته‌اند، چراکه دولت چین تصمیم گرفته با معدوم کردن پرندگان و دیگر دام‌های مشکوک، اوضاع را تحت کنترل درآورد.

در این تصویر (که یکی از تصاویر برگزیده نشنال‌جئوگرافیک در ماه آوریل است)، کارگر یک کشتارگاه طیور در شانگهای را می‌بینید که برای جلوگیری از سرایت ویروس لباس محافظی پوشیده و بر قتل‌عام پرندگان نظارت می‌کند.

سویه جدید H7N9 آنفلوآنزا در چین بیش از 120 نفر را مبتلا کرده که حدود20درصد از آنها (25 نفر) تاکنون جان باخته‌اند. این نرخ بالای مرگ‌ومیر، سویه H7N9 را به یکی از مرگ‌بارترین سویه‌های آنفلوآنزا بدل کرده است. پژوهشگران معتقدند استفاده بی‌رویه از آنتی‌بیوتیک‌ها در مرغداری‌ها و دامداری‌ها باعث مقاوم شدن این سویه به داروهای موجود شده و به همین دلیل هیچ داروی فعلی علیه این ویروس کارگر نیست. 
این ویروس در حال حاضر فقط از پرندگان (به احتمال زیاد مرغ‌ها) به انسان منتقل می‌شود؛ ولی بررسی‌ها نشان داده که سویه H7N9 از فوریه / بهمن گذشته تاکنون چند بار جهش کرده و این خطر وجود دارد که گونه جدیدی با قابلیت سرایت انسان به انسان به‌وجود بیاید. برای آن‌که در مورد این ویروس و خطر جدی آن بیشتر بدانید، اینجا را کلیک کنید.
برای مشاهده عکس در ابعاد بزرگ، اینجا را کلیک کنید.

5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 291330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =