دبیرکل حزب مردمسالاری تشکیل معاونت ویژه موسسات آموزش عالی در چارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را از برنامه‌های «دولت اخلاق» اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مصطفی کواکبیان در مراسم گرامیداشت روز معلم و تجلیل از اساتید نمونه موسسه آموزش عالی فضیلت سمنان که با حضور مسوولان، اساتید و دانشجویان این موسسه برگزار شد، گفت: نماینده منتخب موسسات آموزش عالی غیر‌دولتی باید در تصمیمات کلان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نقش داشته باشد.
عضو اتحادیه سراسری دانشگاه‌های غیردولتی، با اشاره به مشکلات موجود در موسسات آموزش عالی غیر‌دولتی گفت: برخورد تبعیض‌آلودی که در وزارت علوم، بین موسسات دولتی و غیر‌دولتی صورت می‌گیرد باید از بین برود و بنده حتما با تشکیل معاونت ویژه موسسات آموزش عالی در ساختار اداری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دولت خود، این مشکل را رفع خواهم کرد.
اهم اظهارات دبیرکل حزب مردمسالاری را بخوانید؛
*در دولت اخلاق با تعیین نماینده منتخب از سوی موسسات آموزش عالی غیر‌دولتی در کمیته تعیین شهریه وزارت علوم و ایجاد معاونت ویژه، این موسسات را تقویت می‌کنم.
*طرح نظام معلمی و نظام استادی در دولت اخلاق باید اجرا شود، معلمان مدارس و استادان دانشگاه باید مدیران خود را، خودشان انتخاب کنند. به این ترتیب امور مدارس توسط مدیران منتخب اداره می‌شود.
* با تغییر زمان امتحانات دانشگاه‌های کشور به دلیل انتخابات ریاست جمهوری مخالفم، شما دانشجویان باید هوشیاری سیاسی در کنار تحصیل داشته باشید و همچنین مرجع فکری خانواده خود بوده و به دور از عوام فریبی‌ها با روشنگری نامزد اصلح را نشان دهید.
/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 290794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هیات علمی بازنشسته IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
    2 0
    "هزار وعده خوبان یکی وفا نکرد" بهنگام انتخابات همگان از احترام به حقوق دانشجو و هیات علمی دانشگاه ها اشاره میکنند و آنرا محترم میشمرند. اما بعد از انتخاب شدن چنانچه یک هیات علمی با پذیرش مدیری تحمیلی از بیرون وزارتخانه مخالفت کرد ، بایستی به زبان خوش تقاضای بازنشستگی کند . عزیزان قولی بدهند که بتوانند به آن پایبند بمانند.
  • جلیل IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
    1 0
    من خودم معلمم طرح انتخاب مدیران توسط معلمان اجرا شد ولی به دلیل مشکلاتی که به وجود آمد حذف شد مهمترین مشکلش این بود که معلمان کسی رو انتخای می کردند که بهشون گیر نده ووقتی دیر اومدند کاری به کارشون نداشته باشه بهشون مرخصی بده مشکل دیگه این بود که اداره از مدیرانی که معلمان انتخاب کرده بودن حمایت نمی کرد اداره مدیرانی رو انتخاب می کنه که سفارش شده نماینده ها وفرمانداریها باشند وکاری به لیاقت وتوانائی اونها نداره به نظرم هیچ عدالتی در آموزش وپرورش نیست و هیچ مدیری با لیاقتی در مدارس وجود نداره منکه تاحالا 14 تا مدرسه رفتم همه مدیران سفارش شده بودند البته اگه مشکلات انتخاب مدیران توسط معلمان حل بشه طرح خوبیه به شرطی که معلمان سو استفاده نکنند وواقعا فرد با لیاقتی رو انتخاب کنند
  • بدون نام IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
    0 1
    افراد بالاي 60 سال را به زور خارج كنيد. تمام اعتبارات خزانه به جيب اين قشر ناكارامد ميرود. افراد جوان جذب كنيد كه توان كار داشته باشند.
    • ناشناس IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
      1 0
      نظریه شما فقط در ساخت و پیمانکاری یک ساختمان و کارهای کارگری جواب میده. اگه برای بهتر انجام شدن کار ها فقط توان فیزیکی بدرد میخوره چرا هزینه کنید، از اسب با خرج کمتر که توان کاری خوبی هم دارد استفاده کنید .