رییس کمیته ویژه پیگیری حوادث قم در حالی از نهایی شدن گزارش حوادث اتفاقات 22 بهمن قم خبر داده است که این گزارش باید پیش از پایان سال 91 نهایی می شد.

به گزارش خبرآنلاین، در مراسم 22 بهمن شهر قم گروهی با شعار بصیرت بصیرت و پرتاب مهر به سوی جایگاه سخنرانی مانع ادامه صحبت‌های رئیس مجلس شدند. به دنبال این حادثه، مراجع تقلید در تماس های تلفنی با علی لاریجانی از این اقدام ابراز تاسف کردند. آیت الله جوادی آملی از مراجع تقلید نیزاین اقدام را «حرام شرعی» خواند.
نمایندگان مجلس نیز کمیته ویژه ای برای پیگیری این حوادث با عضویت حقیقت پور، نقوی حسینی، دواتگری و جهانگیرزاده تشکیل دادند. این کمیته در اولین اقدام ابعاد مختلف آن را با حضور وزیر کشور معاونین وزارت اطلاعات و ناجا و همچنین مقاماتی از سپاه انقلاب اسلامی مورد بررسی قرار داد. و طی چندین سفر به شهر قم و دیدار با شورای تامین شهر قم به بررسی این موضوع پرداخت.
از سوی دیگر از آنجا که برخی از مسوولان انتظامی استان قم معتقد بودند این حادثه از پیش ساماندهی شده بود، کمیته پیگیری حوادث 22 بهمن قم در ادامه دیدارهای مشترک خود با فرمانده سپاه استان قم و معاون برنامه ریزی این شهر، مسوول اطلاعات و مسوول حفاظت سپاه قم و همچنین فرماندار این شهرستان جلسه ای برگزار کرده که هنوز نتیجه آن منتشر نشده است.
این کمیته همچنین دیدارهایی با مراجع عظام نیز داشته است که بنا به گفته اعضای این کمیته نظرات این علما و بزرگان در گزارش نهایی کمیته لحاظ خواهد شد. دیدار با بازداشت شدگان این حادثه یکی از اقدامات کمیته بوده است اما مسئولین اعلام نتیجه نهایی را به دیدارها و نشست های بیشتر موکول کردند.
اما در شرایطی که تا پیش از این عنوان می شد این گزارش تا پایان سال 91 نهایی و احتمالا در صحن علنی قرائت خواهد شد،(اینجا) این گزارش نهایی نشد و امروز منصور حقیقت پور رییس کمیته از نهایی شدن این گزارش و ارائه آن به کمیسیون امنیت ملی خبر داد. حقیقت پور پیش از این متن گزارش را 800 صفحه اعلام کرده بود.
رییس کمیته ویژه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که با ایسنا گفتگو کرده اظهار داشت« گزارش حوادث 22 بهمن قم این هفته به رییس کمیسیون ارائه می‌شود.»
بنا به گفته حقیقت‌پور در مورد قرائت شدن این گزارش در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم مسوولیت کمیته جمع‌بندی اطلاعات و تهیه گزارشی برای ارائه به رییس کمیسیون بود که بر این اساس در مورد قرائت یا عدم قرائت گزارش در کمیسیون بروجردی رییس کمیسیون امنیت تصمیم‌گیری خواهد کرد.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 290728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =