باشگاه خبرنگاران نوشت:

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نهمین همایش بین‌المللی حکمت مطهر که صبح امروز(چهارشنبه) با حضور میهمانان خارجی و داخلی برگزار شد، با بیان اینکه امیدوارم برگزاری این همایش‌ها برای فهم و درک راه و طریق شهید مطهری موثر باشد، گفت: احاطه شهید مطهری بر علوم اسلامی، فلسفه، کلام، نقد، تاریخ و تفسیر باعث شده است تا آثار متعدد وی از قوت نظری برخوردار باشد.

وی در ادامه افزود: لازم است این موضوع قابل توجه نسل حقیقت‌جو قرار گیرد که شهید مطهری به عنوان مصلحی اجتماعی ظهور کرد و برای آینده مسلمانان فکر و نقادی می‌کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره شخصیت چند بعدی شهید مطهری اظهار داشت: در آثار مختلف شهید مطهری اشاره‌های فراوانی به این نکته شده که اسلام، مسلک معتدلی است که دو نکته از آن استنتاج می‌شود که اولا مشی فکری اسلامی، مشی اعتدالی مقابل مسلک افراط و تفریط است و ثانیا همه عرصه‌های نیاز بشری را در بر می‌گیرد.

لاریجانی در ادامه تصریح کرد: این شخصیت مهم و ارزشمند، صبغه اصلی اش فیلسوف است اما در اصل فقیه، عارف، سیاسی و مبارز است.

رئیس نهاد قانونگذاری همچنین گفت: شهید مطهری هم از نظر عملی و هم از بعد نظری گرایش عرفانی داشت اما او همان قدر که دغدغه عرفان را داشت، دل‌مشغولی مدیریت جامعه و مدیریت اقتصاد را هم داشت و این نکته موید این موضوع است که وی شخصیتی چند بعدی داشت.

بر اساس این گزارش نهمین همایش جهانی حکمت مطهر امروز(چهارشنبه 11 اردیبهشت‌ماه) با حضور میهمانان داخلی و خارجی در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما آغاز به کار کرد.

/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 290219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =