روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

اكنون كه در آستانه انتخابات رياست جمهوري يازدهم قرار داريم، با توجه به تجربيات چند انتخابات گذشته و سخناني كه اين روزها بعضي از داوطلبان رياست جمهوري و گروه‌هاي حامي آنها شنيده مي‌شود، به نظر مي‌رسد بازخواني فرهنگ و اخلاق محمدي و فاطمي و مروري بر توصيه‌ها و تأكيدهاي امام خميني، ضروري است. شيريني قدرت و طمع تشنگان قدرت به منصب رياست جمهوري، آنها را از آداب و اخلاق اسلامي دور كرده است. بعضي از اين افراد كه از نظر سني و از نظر جايگاه فكري در رتبه‌اي نيستند كه بتوانند درباره بزرگان انقلاب و پيش كسوتان جهاد و مبارزه سخن بگويند، از يكطرف خود را متخصص تشخيص "اصلح" مي‌دانند و از طرف ديگر براي افرادي كه نمي‌پسندند خط و نشان مي‌كشند و با بي‌ادبي و گستاخي درباره آنها سخن مي‌گويند. قطعاً هر كس براي تعريف و تمجيد از افراد مورد نظر و تأييد خود آزاد است ولي اينكه مجاز باشد درباره ديگران هرچه به فكرش مي‌رسد بر زبان جاري كند، نه از نظر اسلام قابل قبول است و نه اخلاق انساني و حتي قانون انتخابات.
متأسفانه از دو دوره قبل، انتخابات رياست جمهوري به عرصه بداخلاقي‌ها،‌ تهمت زدن‌ها و حتي انكار خدمات نظام جمهوري اسلامي تبديل شد و بعضي از داوطلبان رياست جمهوري تلاش كردند براي اثبات خود، به تخريب ديگران و نفي خدمات نظام جمهوري اسلامي بپردازند. چنين روشي نه در خور شأن ملت ايران است و نه با جايگاه رياست جمهوري سازگاري دارد. رئيس‌جمهور بايد در اخلاق و ادب و حرمت نگهداري الگوي مردم باشد. كساني كه براي رسيدن به منصب رياست جمهوري،‌ تمام مباني اخلاقي را زير پا مي‌گذارند و به هيچ يك از اصول و ارزش‌هاي مسلم اخلاقي پاي‌بندي نشان نمي‌دهند، چگونه مي‌توانند الگوي ديگران باشند؟
در سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا و امام خميني، و با بهره‌گيري از اخلاق فاطمي، لازم مي‌دانيم به تمام نامزدهاي رياست جمهوري و حاميان آنها، اعم از اشخاص و احزاب و گروه‌ها، توصيه نمائيم اخلاق فاطمي و توصيه‌هاي روشن امام خميني را چراغ راه خود قرا ر دهند و از شيوه تبليغاتي دو انتخابات گذشته رياست جمهوري پيروي نكنند. قدرت و كرسي رياست جمهوري،‌ به كسي وفا نمي‌كند و بعد از مدت كوتاهي از كف مي‌رود. آنچه مي‌ماند اخلاق و خدمت صادقانه و تلاش براي تحكيم ارزش‌هاست. داوطلبان رياست جمهوري و حاميان آنها بدانند كه از رياست جمهوري مهم‌تر، اخلاق تبليغاتي است كه مي‌تواند براي نسل حاضر و نسل‌هاي آينده الگو باشد. اگر كسي در تبليغات انتخاباتي به مباني اخلاقي پاي بندي نشان دهد حتي اگر نتواند كرسي رياست جمهوري را تصاحب كند، قطعاً او پيروز اين ميدان است.
اين روزنامه در ستون «جهت اطلاع» خود نيز نوشت:
تبليغات انتخاباتي آشكار و بي‌حد و مرز داوطلبان رياست جمهوري قبل از ثبت نام و تأييد صلاحيت آنها، موجب شگفتي مردم شده است. اين شيوه كه بي‌سابقه است و برخلاف قانون نيز مي‌باشد، متأسفانه با هيچ مانعي از طرف مسئولين قانوني مواجه نشده است. نكته تأسف بارتر اينكه بسياري از اين داوطلبان براي تبليغات و حتي سفرهاي تبليغاتي خود از امكانات دولتي و بيت المال كه به تناسب شغلشان در اختيار دارند استفاده مي‌كنند!
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 290165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ميثم IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
    24 0
    قابل توجه روزنامه كيهان !
  • بدون نام IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
    15 0
    همچنين نامزد پايداري
  • غیور کرد EU ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
    4 0
    اهای اصولگراها گوش کنید