ایسنا نوشت:

سخنگوی ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: با برگزاری جلسات متعدد این ستاد در هفت سال اخیر و پیگیری‌های بانک مرکزی، مطالبات معوق بانک‌ها از 18.2 درصد به 14.7 درصد رسیده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین میرتاج‌الدینی در پایان نشست اعضای ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، با اشاره به دهم اردیبهشت سالروز صدور فرمان هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری در سال 80 گفت: بانک مرکزی از محورهای اصلی مبارزه با مفاسد اقتصادی است.
وی با اشاره به اینکه "در این نشست، بانک مرکزی گزارش جامعی درباره اقدامات مبارزه با مفاسد در حوزه بانکها ارائه کرد"، گفت: این گزارش شامل سه محور اصلی شناسایی نقاط آسیب‌پذیر در فعالیت‌های اقتصادی و گردش مالی، نظارت بر نقاط آسیب‌پذیر در فعالیت‌های اقتصادی و نظارت بر نقاط آسیب‌پذیر در مراکز تصمیم‌گیری اقتصادی و مالی است.سخنگوی ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، عوامل عمده تأثیرگذار در بروز فساد اقتصادی را از دیگر محورهای گزارش بانک مرکزی برشمرد.
میرتاج‌الدینی، شفاف نبودن فعالیت‌ها و مقررات اقتصادی، سهم بالای بازار غیررسمی پول، رانت‌خواری و سوداگری در بازارهای غیرمولد را از جمله عواملی دانست که در ایجاد فساد اقتصادی موثر بوده و مورد توجه مسئولان بانک مرکزی نیز قرار گرفته است.
وی، ایجاد سامانه‌های پایش الکترونیکی و فناوری اطلاعات را از اقدامات مهم بانک مرکزی برای شفاف‌سازی و جلوگیری از هرگونه فساد در جریان گردش مالی اعلام کرد.
سخنگوی ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در پایان اظهار کرد: بانک مرکزی توانسته است اغلب سامانه‌های پایشی و الکترونیکی برنامه‌ریزی شده را راه‌اندازی کند.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 290062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =