ولایتی گفت: خط صحیح خط تبعیت از ولایت فقیه است نه خط کسانی که از خود اجتهاد می کنند و دکانی بازمی کنند. اینها آدم های کم سواد و انحرافی هستندکه با اظهار نظرهایشان خنده آدم هایی با حداقل علم را نیز در می آورند.

به گزارش خبرآنلاین، مشاور مقام معظم رهبری در جلسه هفتگی انصار حزب الله با تاکید بر اینکه باید مقابل این انحراف ایستاد، گفت: هرکسی که حرف نامربوط به زبان می آورد استدلال بی دلیل می کند و در مقابل نص اجتهاد می کند مورد قبول نیست؛ افرادیکه برای جذب آرای مردم به هر منکری دست می زنند.
وی در پاسخ به فردی که پرسید پس چرابه این فرد تریبون داده می شود، گفت: کسی که موقعیت دارد تریبون هم دارد و تازمانیکه موقعیت قانونی دارد نمی توان تریبون را از او گرفت. درست مانند مجلس ششم که با وجود انجام کارهای خلاف شرع بازهم حضرت آقا بر ادامه کار مجلس ششم صبر کردند تا دوره 4ساله شان به اتمام برسد چراکه معتقد بودند قانون باید محترم بماند.
 این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگر ی از سخنانش گفت:وضعیت کنونی فرهنگ جامعه در اساس نامطلوب نیست چرا که پایه ها را مردم نگاه داشته اند.
وی در عین حال از وضعیت فضای عمومی جامعه و خیابان ها گلایه کرد و وضعیت را در فضاهای عمومی نامناسب دانست و اظهار داشت: متاسفانه هرچه تلاش شد تا در جهت جلوگیری از فرهنگ بدحجابی و بی حجابی کاری صورت گیرد بعضی افراد مانع شدند که البته این کارشان بدون جزا باقی نخواهند ماند.
ولایتی وضعیت امروز خیابان ها و جامعه را وضعیت خوبی ندانست و گفت: در شرایطی که اگر دستگاهها قصد امر به معروف و نهی از منکر کنند عده ای مانع فعالیتشان می شوند اما امیدواریم بتوانیم فرهنگ عمومی جامعه را نجات دهیم. آثار ناراحت کننده سطح خیابان ها ناراحت کننده است اما اینگونه نیست که اساس انقلاب را برهم بزند.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی درباره وضعیت سینمای ایران و برنامه های وی برای آینده سینمای ایران گفت: سینمای ایران قطعا معایب زیادی دارد اما نباید از یاد برد که سینما هنر هفتم است و اثر شگرفی نیز برجامعه دارد. اگر از سینما نیز مانند تلویزیون و اینترنت به عنوان ابزار ارتباط جمعی به خوبی بهره برداری شود می توان از آن در جهت ترویج اسلام استفاده کرد و دنیا را با مفاهیم و آموزه های اسلامی آشنا ساخت. درست مانند کاری که شبکه المنار حزب الله لبنان در به تصویر کشیدن واقعه عاشورا آنهم با استناد از کتب تاریخی اهل سنت انجام داد و بسیاری از جوانان عرب را که تا پیش از آن با اتفاقات رخ داده در عاشورا بیگانه بودند آشنا کرد.
ولایتی صبر و تدبیر مقام معظم رهبری در حوادث مختلف 30سال گذشته را مثال زدنی و بی نظیر دانست و به ذکر خاطره ای از زمان ریاست جمهوری ایشان پرداخت و گفت: در زمان ریاست جمهوری حضرت آقا و زمانیکه آن آقا نخست وزیر بودند دستگاه نخست وزیری هنگام برگزاری اجلاس غیر متعهد ها اشکال تراشی های بسیاری کردند که مقام معظم رهبری با صبر و درایت و خون دل خوردن این اشکال تراشی ها را پشت سر گذاشتند. صبر و تدبیری که تا امروز باعث حفظ انقلاب و بدل شدن ایران به قدرت اول منطقه و قدرتی تاثیر گذار در مناسبات جهانی شده است.
وی همچنین اشاره ای به دیدار خود با نماینده مرسی رئیس جمهور مصر داشت و گفت: معاون مرسی به صراحت گفت که مساله سوریه تنها با کمک ایران حل خواهد شد که من نیز در پاسخ به او گفتم حل مساله سوریه تنها با مذاکره و نظر مردم قابل حل است و نباید اینگونه باشد که عده ای از سوی القائده با امکانات غربی ها درست به انفجار در مناطق مسکونی بزنند. مخالفان باید اسلحه را زمین بگذارند و در این شرایط ایران نیز حمایت خواهد کرد.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در پاسخ به این سوال که شما چگونه می خواهید انرژی هسته ای بدون تحریم های بین المللی داشته باشید و آیا راهکارهای خود را به مقامات اجرایی ارائه داده اید یا خیر گفت: من به بضاعت اندک خود به وظیفه ام عمل می کنم اما آنچه مهم است این است که هر کاری در کشور مسئولی دارد و مسئولیت مباحث هسته ای و اجرایی کشور نیز با دولت است اما آنچه را لازم بوده خدمت مقام معظم رهبری عرض می کنم ولی در امور اجرایی کشور دخالت نمی کنم.
وی تاکید کرد: قویا معتقدم که می توان مساله هسته ای را حفظ کرد اگر تدابیر مقام معظم رهبری اجرا و عملیاتی شوند چراکه پیش از این و در دولت های گذشته نیز کسانی بودند که غنی سازی ار متوقف کردند، یوسی اف اصفهان را متوقف کردند و حتی برخلاف نظر رهبری پروتکل الحاقی را پذیرفتند. تصمیماتی که درنهایت با فرمان مقام معظم رهبری لغو شدند و همه چیز شروع دوباره یافت و سبب شد امروز به این مرحله برسیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی در باره نقش آیت الله هاشمی در فتنه 88 نیز گفت: نباید فراموش کرد که ایشان، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است و از سال 76تا به امروز با حکم رهبری به این سمت منصوب شده است. هرکس در رابطه با فتنه موضعش را روشن نکرد و از دیدگاه رهبری حمایت نکرد مسئول است.
عضو ائتلاف سه نفره در پاسخ به فرد دیگری که پرسید آیا درست است که شما و آقای حداد عادل به نفع قالیباف کناره گیری خواهید کرد، اظهار داشت: این ائتلاف مقدمه اتحاد افرادی است که در خط رهبری قرار دارند و به اصولگرا معروفند.
وی اظهار امیدواری کرد تا در نهایت یک نفر از اصولگرایان در مقابل دو قطب انحراف و فتنه بالا بیاید و درنهایت بدون رسیدن به دور دوم انتخابات کار را تمام کنند.
ولایتی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از موقعیت شناسی و بصیرت جوانان حزب الهی گفت: ایام الله 9دی و 23تیر 78را این جوانان رقم زدند وحال نیز امید رهبر انقلاب به همین جوانان حزب الهی است.

آزادی خواهی و اسلام خواهی برای انقلابیون مسلمان تقاضائی تفکیک ناپذیر است
مهر نوشت:

علی اکبر ولایتی ، دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در نشست افتتاحیه اجلاس علما و بیداری اسلامی گفت: برگزاری نمازهای جمعه و جماعت و بهره‌گیری از شعارها و نمادهای دینی در جریان تظاهرات‌های مردمی نشان از آن داشت که برای انقلابیون مسلمان آزادی‌خواهی و اسلام‌خواهی تقاضائی تفکیک ناپذیر است.
گزیده ای از اظهارات دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در ادامه به مقل از مهر می آید:
• قدرت های غربی با بکارگیری مفاهیمی همچون بهار عربی سعی کردند تا جلوه‌ها و ابعاد اسلامی این نهضت مردمی را کمرنگ نشان دهند و آن را بخشی از جهانی‌شدن ارزش‌های لیبرال دمکراسی غربی نمایش دهند.
• با ابتکار جمهوری اسلامی ایران در سپتامبر 2011 بیش از 700 نفر از اندیشمندان، رهبران، شخصیت‌ها و فعالان عرصه‌های مختلف از سراسر جهان به منظور تبیین ابعاد مختلف موج جدید بیداری اسلامی و همچنین چالش‌ها و چشم‌اندازهای آن در تهران گرد هم آمدند و طی آن تصمیم به تاسیس مجمع جهانی بیداری اسلامی گرفتند که پس از برگزاری نخستین اجلاس مجمع، دبیرخانه ان در تهران آغاز به کار کرد.
• در ابتدا با توجه به نقش محوری و مهم جوانان در جنبش بیداری اسلامی و تأثیرات تعیین کننده آن در آینده این جنبش، اجلاسی بین‌المللی با عنوان جوانان و بیداری اسلامی با حضور بیش از 1٢٥0 نفر از جوانان مسلمان، انقلابی و فعال از ٧٨ کشور جهان و به خصوص کشورهای عربی در حال تحول اجلاسی در ژانویه سال 2012 میلادی در تهران برگزار شد و شرکت کنندگان در فضایی پرشور تجربیات و اندیشه‌های خود را به بحث و تبادل نظر گذاشتند.
• با توجه به نقش چشمگیر و موثر بانوان در جنبش بیداری اسلامی چهارمین اجلاس با نام اجلاس زنان و بیداری اسلامی در ژوئن ٢٠١٢ میلادی و با حضور بیش از ١١٨٠ از بانوان فعال در عرصه بیداری اسلامی در تهران برگزار شد.
• انتظار مجمع جهانی بیداری اسلامی این است که از طریق برگزاری این اجلاس‌ها و فراهم‌سازی امکان تبادل نظر و گفتگوی مستقیم میان نگرش‌های مختلف و بعضاً متعارض، زمینه مساعدی ایجاد شود تا اندیشه بیداری اسلامی آنگونه که شایسته است مورد توجه و بازاندیشی قرار گیرد.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 289801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سینا IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
    48 3
    برادران اصولگرا 8 سال سکوت کردید و بعضیاتون هم حمایت حالا باید جلوی انحراف و فتنه رو بگیرین؟ چی شده همون حرف های اصلاح طلبان تو 4 سال پیش رو دارید تکرار میکنید؟ اون موقع میگفتین وضع به اون بدی که اصلاح طلب ها میگند نیست.
  • بدون نام IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
    42 2
    کم کم داریم اماده تماشای نسخه ایرانی خوب بد زشت می شویم موزیک
  • عبدالرضا IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
    49 2
    یه جورایی شما نتیجه انتخابات رو از پیش اعلام کردید!!!
  • بدون نام IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
    32 0
    ولایتی سیاست داشتی نامه به مصر نمی دادی و اونجور برخورد کردن. شما آشنایی.
  • بدون نام IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
    41 1
    عجب!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
    35 0
    جالب است برای تبلیغات از بیداری اسلامی مایه می گذارند هر روز یک سمینار به اسم بیداری گذاشته اند تا هر روز تیتر باشند مگر بیداری اسلامی در نتیجه فعالیتهای ایشان ایجاد شده که الان هر روز از پول ملت عده ای را از کشورهای مختلف با پول می آورند و سمینار می گذارند تا ایشان کار تبلیغات انتخاباتی خویش را بدون هزینه ای انجام دهد؟؟
  • بدون نام IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
    4 0
    و بنده امیدوارم اصولگراها دیگه قدرت رو در دست نگیرن! احمدی نژاد یه اصولگرا بود، هست و خواهد بود! الکی امکار نکنید. دیگه این قدر افظه ما ضعیف نیست!
  • بدون نام IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    0 0
    اگه دوباره یه داستان دیگه مثل فتنه 88 وانتخابات قبل پیش بیاد معلوم میشه اشکال از خود شما آقایونه و فتنه و جورج سوروس و... همه ساخته خودتون بوده!!!!!