مهر نوشت:

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه احمدی نژاد منابع مالی کشور را هدر داد، گفت : 75 درصد مجموع نقدینگی موجود در کشور حاصل سیاست های دولت احمدی نژاد و 25 درصد آن را متعلق به کلیه اداور گذشته است.
محمد شریعتمداری در دیدار با دانشجویان، اساتید و مسئولان دانشگاه آزاد یاسوج ضمن انتقاد از تصمیمات اقتصادی غیر کارشناسی توسط دولت ، نظیر انحلال سازمان برنامه و بودجه ، شورای اقتصاد و شورای پول و اعتبار و تصمیمات این چنینی را به اقدامات رضاخانی تشبیه کرد و گفت : مهترین برنامه ها باز گرداندن اقتصاد کشور به ریل درست و منطقی آن و استفاده از نیروهای متخصص و مجرب در این زمینه است .
شریعتمداری همچنین فساد اداری و مالی را از مشکلات فعلی کشور ناشی از عملکرد دولت خواند و افزود: با شفاف سازی و به کاگیری نیروهای کارشناسی و حسابرسی خبره می توان بر این مشکل فائق آمد.
وی در پاسخ به سوال یکی دیگر از دانشجویان در مورد ائتلاف اصلاح طلبان در انتخابات گفت : همه اصلاح طلبان اعلام کرده اند که اگر اجماعی بین آنان صورت گیرد به ائتلاف تن خواهند داد . بارها اعلام کرده ام در صورت حضور یکی از آقایان هاشمی ، خاتمی ، سیدحسن خمینی و ناطق نوری از عرصه کنار خواهم رفت و در غیر این صورت تا نتیجه نهایی بر عرصه باقی خواهم ماند .
شریعتمداری ضمن انتقاد از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها گفت: اجرای این طرح براساس گزارش مجلش شورای سالامی 80 درصد از قانون مربوطه انحراف داشته است و در این شرایط صحبت از اجرای فاز دوم هدفمندی بسیار مضحک است چرا که حداقل یارانه پرداختی باید سه برابر شود . که این امر در توان هیچ دولتی در شرایط کنونی نیست و هیچ کارشناسی نیز به دلیل آثار توری ایجاد شده آن را تایید نمی کند .
وی در پاسخ به سئوال دانشجوی دیگری در خصوص نقاط قوت و ضعف دولت محمود احمدی نژاد گفت : ایجاد گفتمان انقلاب اسلامی ، شعار عدالت ، تلاش در جهت مردمی بودن و ساده زیستی و موضوع هدفمندی یارانه ها از نقاط قوت دولت احمدی نژاد است ولی در مقابل عدم توجه به قانون ، هدر دادن منابع مالی کشور ، عدم توجه به نقد پذیری ، استفاده از ادبیات غیر صحیح در دیپلماسی که موجب اجماع دول قدرتمند جهان علیه ایران اسلامی گردید و بازی کردن با اعقاید مذهبی مردم از جمله نقاط ضعف دولت های نهم و دهم است .
شریعتمداری در مورد موضوع برقراری ارتباط با آمریکا گفت : اگرچه همه مشکلات با ایجاد ارتباط حل نمی شود و دشمنی نیز کارساز نخواد بود با این موجود ما آمادگی داریم براساس سه اصل عزت ، حکمت و مصلحت که از سوی مقام معظم رهبری بارها مطرح شده است برای حفظ منافع خود تلاش کنیم . این نیز ضروی است که بدانیم دیگر نه امریکا آن قدرت سابق را در اختیار دارد و نه جمهوری اسلامی ایران همانند 34 سال گذشته است .
وی در مورد سیاست خارجی نیز گفت : تلاش می کنیم این سیاست غلط که سبب شد کشور ها علیه ایران به تخاصم کشیده شوند تغییر دهیم و با همسو کردن بخش های دیپلماسی ، اطلاعاتی و سایر نهاد های مرتبط شرایطی جهت گسترش منافع ملی ایران را با استفاده از کادر های مجرب و ظرفیت های خالی مانده در دستگاه دیپلماسی فراهم آوریم .
وی در پاسخ به سئوالی در باره انتخابات سال 88 و موضوعات مرتبط با آن گفت : به عقیده من موضوع تقلب در انتخابات 88 که بتواند آراء را در این سطح جا به کرده باشد نبود.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 289698

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
    57 17
    اقای شریعتمداری یکی از وزیران خوب و اصلح و موفق آقای خاتمی بودند که الحق نمونه بود ولی با توجه به شرایط حاکم برای مسند ریاست جمهوری بهتراست کاندید نشوند و کمک کنند فردی توانمندی که بتواند اجماع اصول گرایان و اصلاح طلبان را داشته باشد که در بین این همه کاندیداها آقای روحانی موجهه هستند اقدام نموده تا کشور از بحرانی که دچار میباشد خارج گردد.