سایت سرویس روزانه موسوم به livingSocial هک شد.

به گفته کارشناسان با این هک اطلاعات 50 میلیون کاربر لو رفت اما بلافاصله مدیران وب سایت، پسورد اکانتها را عوض کردند تا آسیب به حداقل برسد.
آلتینگزدی گزارش داد اسم، تاریخ تولد و پسوردهای رمزگذاری شده و نیز اطلاعات مالی 50 میلیون کاربر عضو بدست هکرها افتاده است.
کاری که مدیران سایت بعد از ریست کردن پسورد کرده اند، ارسال ایمیل به کاربران و مطلع کردن آنها نسبت به وضعیت پسوردشان بوده است.
همچنین گفته شده برای دسترسی مجدد کاربران باید پسورد جدید ایجاد کنند.
گفتنی است تمام کاربران وب سایت در امریکا تحت تاثیر هک قرار گرفته اند و کاربران تایلندی، ملزیایی ، اندونزیایی و فیلیپینی بدلیل استفاده از سیستمی متفاوت در وب سایت تحت تاثیر واقه نشده اند.
از آنجایی که LivingSocial  تحت مالکیت آمازون است قطعا این کمپانی از این خبر ناخوشایند شده است. سایت livingsocial در فصل سوم سال 2012 ضرری معادل 169 میلیون دلار داشت.
تیم اوشاگنزی مدیر اجرایی وب سایت گفت دیتابیس اصلی مورد حمله هکرها واقع شده و قبل از اینکه سوء استفاده ای شود، پسوردها تغییر کرده است. به گفته وی تماس تلفنی نیز بدلایل امنیتی قطع شده و اگر کسی تماس تلفنی به ظاهر از سوی کمپانی با مشتریان برقرار کند، بعنوان مظنون و حمله کننده خواهد بود.
هنوز هیچ کسی مسوولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

 

منبع: د نکس وب

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 289470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =