حضور چهره های ورزشی-هنری در چهارمین دوره انتخابات شورای شهر، آنقدر چشم گیر هست که بتوانند یک لیست مجزا داشته باشند.

هرچند که به نظر می رسد هنرمندان و ورزشکاران با تشویق گروه های سیاسی مختلف پا به عرصه انتخابات شورای شهر گذاشته اند. اما انچه که مهم است، میزان اقبال آنها در انتخابات است. آیا مردم یک هنرپیشه، خواننده، مجری، فوتبالیست، وزنه برار، تکواندوکار و یا کشتی گیر را برای قانون گذاری شهری انتخاب می کنند؟ تجربه ای که البته در دوره دوم و سوم شورای شهر هم وجود داشت.

خبرآنلاین این سوال را از مخاطبان خود پرسید. به طور قاطع نه، اما اکثریت مخاطبانی که در این نظرسنجی شرکت کردند پاسخ منفی به این سوال دادند.

یکی از مخاطبان دراین باره نوشته است: "خیر . شورا جاییست که مسائل شهری باید مدیریت و حل و فصل گردد محل هنرمندی و ورزشکاری نیست."

و همچنین مخاطبی نوشته: "چرا این آقایان در حوزه های مدیریتی مربوط به خودشان فعالیت نمی نمایند. آیا واقعا" تصور میکنند مسائل کلانشهرها مانند یک سالن ورزشی یا صحنه تئاتر و سینما است؟ این افراد که تحصیلکرده هستند و باید بتوانند این را تشخیص بدهند. آیا به فکر خودمان و فرزندانمان هستیم ؟؟"

مخاطبی هم نوشته: "خیر- شورای شهر داره تبدیل میشه به شورای هنرمندان و ورزشکاران. فقط دکتر به بالا اونم از نوع تخصصی مثل زمین شناس یا زلزله شناس ..."
مخاطبی هم چنین نوشته است: "خیر، آخه اگه یه نفر خوب جلوی دوربین بازی میکنه یا خوب فیتیله پیچ میکنه دلیل این میشه که بتونه واسه شهرهای کشور تصمیم گیری کنه؟ واقعا خواهشم از مردم اینه که دیگه تو رای دادناشون دقت داشته باشن و صرفا معروف بودن طرف رو ملاک قرار ندن که دیگه اینقدر مشکلات تو شهرامون نداشته باشیم، اشتباهی که واقعا تو دوره های قبل ما مردم مرتکب شدیم رو بیایم دیگه تکرار نکنیم"

و یا: دست عزیزان ورزشکار و هنرپیشه درد نکنه ولی این دلیل نمیشه از محبوبیتشون برای مشاغل تخصصی مدیریتی شهر استفاده (سوء استفاده) کنن."

اما مخاطبانی هم در موافقت نوشته اند. به عنوان مثال: "بله به خصوص به رضازاده و سوریان بقیه اعضای شورای شهرچه تخصص ویژه ای دارن ویا چه زحمتی برای کشورمون کشیدن چه گشایش اقتصادی و چه سرمایه گذاری اقتصادی برای شهر ترتیب دادن و چه مشکلاتی از ترافیک حل کردن و چه نبوغی در شهرسازی و حقوق شهروندی داشتن اکثرا حتی نمی دونستن که در شهرداری چه میگذره و فقط به واسطه نفوذی که بر شهرداری داشتن از شهرداری امتیاز گرفتند، حالا رای میدم به کسایی که حداقل به خاطر این مملکت دستشون پینه بسته و صورتشون دفرمه شده حداقل اینا از امتیازات استفاده کنن وگرنه بسیاری از این اعضا یه چک برای این مملکت نخوردن"

مخاطبی هم نوشته: "وقتی سیاسیون تو همه زمینه ها بدون هیچ گونه سابقه ای دخالت می کنن چرا هنرمند و ورزشکار نتونه وارد سیاست بشه"

و همچنین: "سابقه ی سیاسی چیه؟! شورای شهر یه نهاد مدنیه که باید تخصص های لازم رو برای شرکت توش داشته باشن. درد سر اینه که همه چی رو سیاسی می کنیم. الان هم خیلی هایی که قبلا برای یه کار سیاسی کاندید شده بودن و رأی نیاورده بودن و سرخورده شده بودن لشکر کشی کردن واسه ی شورای شهر."

برای خواندن نظرات بیشتر، رای و پاسخ به آنها، به این خبر مراجعه کنید.

توضیح: نظراتی که در خبر اصلی و یا این خبر منتشر شده است، هیچکدام رای و نظر خبرآنلاین نیست؛ خبرآنلاین تنها نظرات مخاطبان خود را منتشر می کند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 289439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جلیل IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
    2 2
    اینا از معروف بو دنشون میخواهند سو استفاده کنند وفکر می کنند پیش مردم خیلی پر طرفدارند رجبی هنر پیشه که عنوان کرد ما نمی تونیم تو مسکن مهر با قصاب وبقال همسایه بشیم لینا که اینقدر مغرور هستند تصور کنید به شورا وارد بشند چیکار می کنند قوانینی به نفع خودشون ودوستاشون تصویب می کنند
  • داود US ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
    3 2
    همه باید درست فکر کنیم ما نیاز به ورزشکار یا بازیگر یا کارگردان یا ادم سیاسی برای مدیریت شهر مون نداریم ما به کسانی که تخصص لازم و مربوط به شهر وشهر سازی و علم روز دنیا داره احتیاج داریم !!!! این افراد که امدن ثبت نام کردن یه کم به فکر کنن ایا برای پیشرفت مملکت فکر میکنن یا به فکر سود و منافع خودشون بازم خواهش میکنم برند فکر کنن اگه میبینن واقعا کارشون درست نیست انصراف بدهند