دکتر رسول جعفریان می گوید: با وجود اینکه از مقدمه نویسی برای کتاب های دیگران متنفر بوده ام در 4 سال گذشته برای 270 کتاب، مقدمه نوشته ام.

این نویسنده و استاد تاریخ دانشگاه تهران در گفت وگو با خبرآنلاین با اشاره به انتشار و عرضه کتاب جدیدش به نام "جامع المقدمات" گفت: " در درازای چهار سال و چهار ماهی که در کتابخانه مجلس بودم یعنی از شهریور 87 تا آذر91 در آنجا، برای آثاری که توسط کتابخانه چاپ می‌شد، مقدمه‌ای کوتاه می‌نوشتم."

حجت الاسلام جعفریان افزود:" با توجه به برخی از تجربه‌ها در این زمینه، سعی کردم برای هر کتاب مقدمه‌ای ویژه بنویسم، نه تکراری. ‌طبعا برای نگارش مقدمه، ملاحظه موضوع کتاب را کرده و به تناسب آنچه به ذهنم خطور می‌کرد، سطوری در باره آن و نیز تشکر از مؤلف و مصحّح می‌نوشتم. به جز آثار منتشره توسط کتابخانه مجلس، تعداد انگشت شماری مقدمه برای آثار دیگر هم نوشته‌ام که به مناسبت در این کتاب جدیدم آمده است. "

  • یادآور می شویم کتاب جامع المقدمات در بیش از 420 صفحه از رسول جعفریان در نمایشگاه کتاب توسط نشر علم عرضه خواهد شد. این اثر حاوی 277 مقدمه کوتاه و بلندی است که وی برای کتابهای منتشره توسط کتابخانه مجلس و برخی از مراکز دیگر نوشته است. مقدمه های یاد شده متناسب با محتوای کتاب بوده و بیش از همه در حوزه مسائل تمدنی و تاریخ علم و نیز پژوهشهای مربوط به رجال و نسخه شناسی و فهرست نویسی نسخ خطی است.
    /6262
     
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 289317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سرو IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
    1 1
    جناب آقای جعفریان این زشترین طرح جلد کتابی است تا به حال دیدم یک کم ابتکار، خلاقیت، خوبه این طراح جلد کتاب داشته باشه.