ایسنا نوشت:

یک عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس اظهار کرد: تعدد کاندیداها و ترکیب فعلی ارائه شده ترکیبی ناقص بوده و متاثر از فضای سیاسی است اما امیدواریم اصولگرایان در نهایت به یک ترکیب واحد برسند.

جواد هروی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی خود از روند ورود کاندیداهای متعدد و ترکیب نهایی آنها در عرصه انتخابات، گفت: آنچه که موجب دغدغه برخی از افرادی که خود را به عنوان کاندیدای ریاست‌جمهوری مطرح کرده‌اند، شده این است که تعدد آنها می‌تواند تفرق داشته و وضعیت سنگینی را ایجاد کند.

وی تصریح کرد: تاریخ انتخابات بعد از انقلاب اسلامی نشان داده ورود افراد مختلف از گروه‌ها و به صورت اشکال مختلف نهایتا وضعیت مناسبی را در روند نهایی به وجود آورده و این افراد به اجماع می‌رسند.

این عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت خاطرنشان کرد: اگر این روند ترکیب به وسعت خود ادامه دهد، کاندیداها باید در چند نفر خلاصه شوند تا فرآیند مناسب‌تری به وجود آید که هم برای مردم و هم برای کاندیداها مفید است.

نماینده مردم قائنات در مجلس، یکی از مشکلات اساسی در جامعه را که سبب وجود چنین فرآیندهایی می‌شود فقدان تحزب عنوان کرد و افزود: نظام حزبی در جامعه ما به شکل رسمی وجود ندارد و از هر گوشه و کناری کسی که مدافع اندیشه و تفکر خاصی است، برمی‌خیزد و خود را مطرح می‌کند اما اصل قضیه نبود سازوکار سیاسی و عدم رشد لازم در جهت تکمیل احزاب سیاسی در کشور است که شاهد چنین شرایطی در هنگام انتخابات‌ها می‌شویم.

هروی در ادامه تاکید کرد: در جامعه کنونی شاهد هستیم گروه‌هایی برای حضور در انتخابات وارد میدان شده‌اند و این نگرانی وجود دارد که نکند به اجماع نرسند در حالی که برخی از این کاندیداها این احتمال را می‌دهند که ممکن است روسای‌جمهور پیشین نیز در این عرصه وارد شوند و این موضوعی است که در حال حاضر در ذهن افکار عمومی و این گروه‌ها و جریانات وجود دارد.

وی با بیان اینکه نهایتا باید تلاش شود تا انتخاب فرد اصلح صورت گیرد، گفت: فرد منتخب باید با توجه به فرمایشات رهبری و با تکیه بر اسناد بالادستی سعی کند تا تمام فشارهای اقتصادی از قبیل گرانی، تورم و نوسانات در بازار ارز و اجناس و کالاها را تعدیل کند و این مسائلی است که قابل کتمان هم نیست.

این عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت خاطرنشان کرد: اگر منتخب مردم به این مسائل توجه کند طبیعتا مردم به این حق خواهند رسید که فرد منتخب آنها فردی اصلح است.

هروی با تاکید بر اینکه ترکیب موجود ناقص و متاثر از فضای سیاسی جامعه است، گفت: تعدد کاندیداها دارای مزایا و معایبی است. مزیت آن این است که هر فرد و گروهی که احساس تکلیف می‌کند وارد عرصه شده است و در این شرایط هیچ گروهی از ورود به عرصه منع نشده است اما ایرادی که به این مساله وارد است بر این مبناست که اگرچه تعدد کاندیداها برای احزاب و خود کاندیداها نکته مثبت تلقی می‌شود اما برای مردم نکته منفی است زیرا دچار تردید می‌شوند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 289295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =