باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:

امروز هم نماینده مردم اردبیل در مجلس با بیان اینکه مراد و مریدی احمدی‌نژاد و مشایی به سال‌ها قبل برمی گردد، گفت: زمانیکه احمدی‌نژاد استاندار اردبیل بود من شهردار آن بودم و می‌دانم که احمدی‌نژاد غیرقانونی "سوآپ نفت" در اردبیل به صادق محصولی واگذار کرد.
کمال‌الدین پیرموذن نماینده اردبیل، سرعین، نمین و نیر در مجلس شورای اسلامی که سابقه 7 سال شهرداری اردبیل را نیز در کارنامه خود دارد در تشریح روابط "اسفندیار رحیم مشایی" با محمود احمدی‌نژاد و صادق محصولی از سال‌ها پیش و زمانی که احمدی‌نژاد استاندار اردبیل بوده پرداخت.
پیرموذن با اشاره به سابقه خدمت خود در اردبیل گفت: بنده در سال 1369 شهردار سراب بودم و پس از آنکه به عنوان شهردار نمونه کشوری انتخاب شدم، مرا به اردبیل منتقل کردند بنابراین از سال 70 تا 77 به مدت 7 سال شهردار این استان بودم.
وی افزود: آقای احمدی‌نژاد نیز از سال 71 تا 76 به عنوان استاندار استان اردبیل مشغول به فعالیت بود.

نماینده اردبیل در خصوص ارتباط احمدی‌نژاد و مشایی تصریح کرد: تابستان سال 1374 بود که رئیس‌جمهور وقت به استان اردبیل سفر کرده بودند و احمدی‌نژاد به عنوان استاندار اردبیل در جلسه‌ای صحبت کرد که صحبت‌هایش در حد یک استاندار نبوده و سطح پایینی داشت.
وی افزود: پس از آن جلسه احمدی‌نژاد با یک جایی تماس گرفت بنده هم که همکار بودم در آن‌جا حضور داشتم و بعدا متوجه شدم که با فردی به نام "مشایی" صحبت می‌کند چرا که اسم مشایی را برزبان آورد و شنیدم که ماجرا را تعریف می‌کرد و می‌گفت این حرف‌ها را زدم خوب بود؟ و مشایی نیز وی را تشویق و ترغیب می‌کردند.
پیرموذن تصریح کرد: من از آن زمان یک حالت مرید و مراد بودن تهوع‌آور بین این دو شخص دیدم که کماکان ادامه دارد.
شهردار اسبق اردبیل خاطر‌نشان کرد: مسئله‌ دیگری که باید به آن پرداخت اعطای سوآپ انتقال سوخت ایران به جمهوری آذربایجان و قزاقستان از طرف رئیس‌جمهور وقت به استان اردبیل بود و در آن زمان بنده عضو هیئت مدیره سازمان شهرداری‌ها بودم و این سوآپ باید از طریق دو هیئت اجرایی انجام می‌شد و سودآوری پیدا می‌کرد ولی احمدی‌نژاد قسمت عمده‌ای از این مزیت را در اختیار صادق محصولی قرار داده بود البته باید اشاره کنم صادق محصولی و اسفندیار رحیم مشایی در آن زمان هیچ سمتی نداشته و صرفا دوست آقای احمدی‌نژاد بودند.

وی تصریح کرد: محصولی می‌گوید مشایی را تا قبل از دولت نهم ندیده‌ام، این سخن کذب محض است و این دو از سالها قبل با یکدیگر در ارتباط بودند.

پیرموذن تصریح کرد: من و احمدی‌نژاد همفکر بودیم ولی برخی افراطی‌گری‌هایی که در احمدی‌نژاد می‌دیدم و راست‌نمایی دروغی از همان موقع در شخصیت وی بود.

 
یک روز پس از ادعای صادق محصولی دال بر اینکه «مشایی را لاریجانی به احمدی?نژاد معرفی کرده است»؛ نماینده اردبیل سخنان وی را تکذیب کرد.

علی رغم سابقه دیرینه آشنایی محصولی، مشایی و احمدی نژاد از سال 59 تا کنون، محصولی با حضور در جمع بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس، با بیان اینکه بنده مشائی را اولین بار در دولت نهم دیدم، گفت: آقای علی لاریجانی به بنده گفت ایشان مشائی را به آقای احمدی‌نژاد معرفی کرده و گفته او به درد کارهای فرهنگی شهرداری می‌خورد.

اظهارات وی ساعاتی بعد از سوی مجلس تکذیب شد. در جوابیه مجلس آمده بود: آقای احمدی?نژاد در زمانی که شهردار تهران بودند، از آقای لاریجانی به عنوان رئیس وقت صداوسیما درخواست کردند که آقای اسفندیار رحیم مشایی که در آن زمان کارمند رادیو و تلویزیون بودند، به شهرداری تهران منتقل شود که با انتقال ایشان موافقت شد». {اینجا}


/29220
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 288841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
    44 2
    پرده ها دارندمیافتند... نه تو می مانی نه آنها
  • اسکندر IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
    48 2
    جناب نماینده چرا حالا این حرفها را می زنی ؟ تو که اینها را از17 سال قبل می دانستی سکوتت طی این مدت اگر نشانه نفاق نیست پس چیست؟ بنده طرفدار احمدی نژاد نیستم ولی از طرفداران حزب باد! بدم می آید!