مهر نوشت:

حسین مرعشی گفت: هاشمی و خاتمی باید در انتخابات ورود پیدا کنند و با اتحاد فردی را برای کاندیداتوری ریاست جمهوری معرفی کنند.
 حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران در حاشیه مراسم ختم پدر علی تاجرنیا فعال اصلاح طلب که امروز سه شنبه در مسجد نور تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه فعالیت شما در جبهه اصلاحات چگونه است، گفت: من فعلا فعالیتی در احزاب ندارم و عضو هیچ حزبی نیستم.
وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا ممکن است آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات این دوره همانند انتخابات 84 حضور پیدا کند، گفت: انتظارات از آقای هاشمی بالاست. البته این انتظارات به معنی آمدن نیست. مهم این است که در بحث انتخابات ورود پیدا کنند بالاخره کمک کنند انتخابات به سمت و سویی رود که با نظم و انضباط بیشتری پیش رود، اگر کاندیدای برجسته ای را به مردم معرفی کنند نتیجه انتخابات هر چه باشد موجب سربلندی مردم می شود.
مرعشی ادامه داد: انتخابات نباید موجب تجزیه جناح های سیاسی یا به شاخه های سیاسی شود. آقای هاشمی و خاتمی بهتر است با اتحاد با هم فردی را برای کاندیداتوری معرفی کنند این کار می تواند به اصولگرایان نیز کمک کند تا آنها نیز از تشتت خارج شوند.
مرعشی با بیان اینکه شورای نگهبان باید به وظیفه قانونی خود عمل کند، گفت: نباید آشفتگی هایی که در سال 84 و 88 بوجود آمد تکرار شود، آشفتگی هایی که حتی صدای آقای شریعتمداری را نیز بلند کرده است.
از سوی دیگر یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با تاکید بر اینکه احتمال کاندیداتوریش در انتخابات جدی تر شده است گفت: اولویت اول اصلاح طلبان خاتمی است و اولویت دوم آنان هاشمی.
همچنین اسحاق جهانگیری در حاشیه مراسم ترحیم پدر علی تاجرنیا از اعضای حزب منحل شده مشارکت در پاسخ به این سئوال که گفته می شود اجماع اصلاح طلبان بر روی شما جدی شده است، اظهار کرد: بنده اطلاعی ندارم و بهتر است از آنهای یک اجماع کردند بپرسند.
وی در پاسخ به این سئوال که گفته می شود اصلاح طلبان به مکانیزم واحد برای حضور در انتخابات رسیده اند، در صورت امکان درباره این مکانیزم توضیح بدهید، افزود: اصلاح‌طلبان حتما تلاش خواهند کرد در این انتخابات مکانیزمی واحد برگزینند که بر اساس آن بتوانند در انتخابات حضور پیدا کنند.
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در پاسخ به این سئوال که نظر اصلاح طلبان برای کاندیداتوری آقای خاتمی چیست، گفت: هنوز اصلاح طلبان اصرار دارند که آقای خاتمی بیاید و ایشان هم در حال بررسی است و پاسخ نهایی را به ما نداده اند.
جهانگیری در پایان خاطر نشان کرد: بنده هنوز تصمیم قطعی برای کاندیداتوری نگرفته‌ام اما آمدنم نسبت به گذشته جدی تر شده است.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 288712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =