کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری می گوید انتخابات پرشور نشان دهنده هویت ملی است نه هویت حزبی.

به گزارش خبرآنلاین، حسن روحانی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد یزد با بیان اینکه مملکت فقط یک قدرت حاکم دارد، گفت: این قدرت حاکم هم «ملت» است و هیچ کس دیگری مالک کشور نیست.
وی تصریح کرد: مشارکت تنها به مشارکت در انتخابات مربوط نمی شود، بلکه در تمام سطوح کشور باید ساری و جاری باشد خصوصا در انتخاب مدیران و مدیران دانشگاهی باید این مشارکت لحاظ شود.
این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری از نصب استصوابی روسای دانشگاه ها انتقاد و با اشاره به برنامه اش در صورتی پیروزی در انتخابات بر فرستادن لایحه‌ای به مجلس برای تصویب انتخاب روسای دانشگاه از طریق شورای دانشگاه تاکید کرد.
روحانی با بیان اینکه انتخابات به معنای نفی خشونت و تغییر سالم قدرت است، خاطرنشان ساخت:این مهم شدنی نیست مگر با به رسمیت شناختن تمام سلایق و شنیدن صدای تمام احزاب حتی احزاب مخالف.
وی نفی خشونت را رکن اساسی مردم سالاری دانست و خاطرنشان ساخت:انتخابات به معنای امید به اصلاح آینده است و اصلاح آینده در گرو انتخابات آزاد و انتخابات آزاد هم در گرو اعتماد مردم به اثربخشی رای خویش است.
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه انتخابات باید مهر باطل بر گفتمان خرافه بزند، اظهار داشت: انتخابات پرشور نشان دهنده هویت ملی است نه هویت حزبی، در انتخابات پرشور است که امکان چانه‌زنی را با کشورهای متخاصم افزایش می یابد.
روحانی در ادامه به بیان آماری از اشتغال و بیکاری پرداخت و گفت: نرخ رشد اشتغال خالص کشور صفر است، نرخ بیکاری 13 درصد و نرخ بیکاری تحصیلکرده‌ها بالای 30 درصد است. این آمار در شرایطی است که میزان و ملاک اشتغال ما یک ساعت کار در هفته است.
وی ادامه داد: این شرایط بحث آن کسی است که سنگی را به چاه می اندازد، عقلای نظام باید این مشکلات پیش آمده را حل کنند.
دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی، با اشاره به اقدامات هسته ای در دوران مسئولیتش اظهار کرد: در سال 83 ما صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای را با اجماع آراء اثبات کردیم و در سال 84 از وقوع جنگ جلوگیری شد همچنین از فرستادن پرونده به شورای امنیت جلوگیری شد. اما از سال 84 سیاست‌ها به گونه‌ای تغییر کرد که الان شاهد تصویب پی در پی قطعنامه‌ها در شورای امنیت علیه ایران هستیم.
وی با بیان اینکه تولید علم فقط با مشارکت آزادانه دانشگاه‌ها امکانپذیر است، گفت: دولت فقط در این چند هفته به فکر فضای اطلاعاتی دانشگاه‌ها افتاده است.
روحانی همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص احتمال کاندیداتوری آیت الله هاشمی و سیدمحمد خاتمی گفت: با آقای هاشمی و خاتمی مشورت کردم و این دو تاکید داشتند در انتخابات شرکت نمی‌کنند و من هم بعد از این مشورت تصمیم به شرکت در انتخابات گرفتم.
وی با بیان اینکه مشارکت مردم در انتخابات زیبا و آزادی از آن زیباتر است، خاطرنشان ساخت: ولی نه فقط برای سه هفته، فضای انتخابات کشور بعد از انتخابات نباید بسته شود و فتیله چراغ آزادی بعد از انتخابات ریاست جمهوری هی پایین تر و پایین تر رود.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 288589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید صدریان A1 ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    اقا ی روحا نی شما درامریکا با او باما گفتگو کردی که به تلفنی معروف شد ایا فکر نمی کنی که سی و پنج سا ل از انقلا ب رفته اگر چراغ سبز امریکا را پاسخ نمی دادیم بهترنبود کشوریکه اینهمه جرم مرتکب شده و اسرائیل پشتوانه اوست