دبیر تشکل خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت می گوید: در شوراهای شهر و روستا عمده بحث و موضوعات مربوط به عرصه اجتماعی مطرح است و اگر غیر از این باشد کشور و در شکل درست آن مردم ضرر می کنند و این مصداق نقض حقوق شهروندی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر احمد صادقی حفظ حقوق شهروندی را یکی از مقوله های بسیار مهم درجوامع بشری دانست و گفت از قضا یکی از وظایف شوراهای شهر تدوین برنامه هایی برای هرچه بهتر محقق شدن این حقوق است. شورای شهر یک نهاد مردمی است که می تواند در تدوین و نظارت بر اجرای قوانین مربوط به حقوق شهروندی در شهرداری ها و مسائل روزمره ای که همه آحاد جامعه با آن سرو کار دارند نقش آفرینی کند.
صادقی در پاسخ به این سوال که خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت با چه نیتی وارد فعالیت های انتخاباتی شورای شهر چهارم شده است؟ گفت : اولین هدف ما ایجاد وحدت در میان نامزدهای اصولگرای حاضر در این دوره از انتخابات است که با یک لیست از بهترین گزینه ها وارد شوند و دیگری که انشالله در زمان ورود به شورای شهر محقق خواهد شد تلاش برای حل معضلات و مشکلات شهری که عمده آنها از حقوق اولیه شهروندی محسوب می شوند تا حد ممکن است.
دبیر تشکل خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت مهمترین چالش کشور را سیاسی شدن همه موضوعات و عرصه ها دانست و گفت : متاسفانه مسائل سیاسی روی تمام عرصه های فرهنگی، اجتماعی واقتصادی مهم سایه انداخته و مسائل سیاسی روز تعیین کننده بسیاری از ملاک ها ومعیارهای عرصه های دیگر شده است که اگر اهمیت آنها از مسائل سیاسی بیشتر نباشد کمتر نیست. این مساله خطر بسیار بزرگی است بدین معنی که مطالبات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی یا از جو سیاسی حاکم متاثرشده و یا تحت الشعاع آن قرار گرفته است.
صادقی با بیان اینکه عرصه شورای شهر که یک نهاد اجتماعی مدنی است نباید متاثر از مسائل سیاسی شود گفت : در شوراهای شهر و روستا عمده بحث و موضوعات مربوط به عرصه اجتماعی مطرح است و اگر غیر از این باشد کشور و در شکل درست آن مردم ضرر می کنند و همان نقض حقوق شهروندی است. این عرصه متاثر از مسائل سیاسی نمی تواند آن طورکه باید وشاید برای یک جامعه مطلوب اقدامات موثری صورت دهد. تمام تلاش مجموعه خدمتگزاران آبادانی وپیشرفت این است که یک تشکل غیر سیاسی و یک تشکل مردم نهاد را پایه گذاری کند که به این مطالبات اجتماعی شهروندان به دور از شائبه های سیاسی بپردازد.
دبیر خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت همزمانی انتخابات شوراهای شهر با انتخابات ریاست جمهوری را عامل اصلی سیاسی شدن فضا دانست و گفت: در حال حاضر، اخبار انتخابات ریاست جمهوری بر اخبارانتخابات شوراها سایه افکنده و کمتر به انتخابات شوراها توجه می شود، در حالی که انتخابات شوراها در عین اینکه سیاسی نیست اما موضوع بسیار مهمی است و باید به خوبی مورد توجه قرار گیرد.
صادقی با اشاره به اینکه دربحث شورای شهر اصل را بر حقوق شهروندی قرار داده ایم به این معنا که هر شهروند حقی دارد و این حق باید به شهروندان آعطاء شود گفت: هر شهروند حق استفاده از هوای پاک ،حق رفاه اجتماعی وامنیت ،حق استفاده از بهترین فناوری و امکانات و .. را در یک شهر دارد. برنامه آینده شورای شهر را براساس حقوق شهروندی پایه ریزی کرده ایم واین حقوق شهروندی را در موضوعات مختلف حدودا 23 موضوع مرتبط با مدیریت شهری تدوین کرده ایم.
مدیرعامل سابق هلال احمر استان تهران با اشاره به اینکه با گروه های مختلف اصولگرا رایزنی هایی شده و خدمتگزاران توانسته به یک لیست با حداکثر مشترکات برسد گفت : در چند ماه گذشته جلسات مختلفی با گروه های همگرا گذاشته شده ودربسیاری از مواضع اشتراکات زیادی داریم واین اشتراکات باعث شده که به یک جمع بندی خوب برسیم وانشاءا... خروجی کار ما نشان می دهد که همفکری وهمدلی در مجموعه اصولگرا با مجموعه تشکل خدمتگزاران آبادانی وپیشرفت تا چه اندازه بوده وامیدواریم که بتوانیم با حداکثر مشترکات لیست خوبی را به مردم ارائه دهیم.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 288551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =