علی افشار رئیس پارک ملی دنا صبح امروز توسط شکارچیان غیر مجاز در منطقه حفاظت شده میمند یاسوج به گلوله بسته شد.<BR>

علی افشار پسر شهید کرامت افشار است که کمتر از دو ماه پیش به ریاست پارک ملی دنا گمارده شده بود، او به ضرب سه گلوله شکارچیان در کتف و بازویش روانه بیمارستان شیراز شده است.
به گزارش مهراو ساعت 5 صبح امروز(دوشنبه) به همراه چند محیط بان دیگر در منطقه میمند با چهار شکارچی غیر مجاز مواجه می شوند که در همان ابتدا توسط شکارچیان به گلوله بسته می شوند.
یکی از شکارچیان توسط محیط بانها دستگیر و یکی دیگر نیز امروز صبح توسط پلیس آگاهی یاسوج دستگیر شده و دو نفر دیگر نیز متواری شدند. که تاکنون یکی از این افراد دستگیر و خودروی آنان توقیف شده است.
فرمانده گارد حفاظت محیط زیست سرهنگ حمیدرضا خیلدار هم به ایلنا گفت: در این حادثه زمانی که چند شکارچی به صورت غیرقانونی وارد پارک ملی دنا می‌شوند از سوی محیط‌بانان مورد بررسی قرار می‌گیرند و در پی فرار شکارچیان، محیط بانان آنان را تعقیب می‌کنند.
فرمانده گارد حفاظت محیط زیست ادامه داد: به دنبال این تعقیب و گریز‌ها، "علی افشار" رییس رییس پارک ملی دنا با اصابت گلوله اسلحه چهار پاره به مچ دست و "وحید ترحمی" از دیگر اعضای گارد محیط‌بانی پارک ملی دنا در اثر اصابت گلوله ساچمه‌ای به انگشتان پا مصدوم می‌شوند.
وی درباره آخرین وضعیت مصدومان حادثه، تصریح کرد: علی افشار به علت شدت جراحت به بیمارستان شیراز منتقل شد که لحظاتی پیش با انجام موفق عمل پیوند رگ در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می‌برد و مراحل درمانی وحید ترحمی نیز با موفقیت انجام شده است.
فرمانده گارد حفاظت محیط زیست، مصدومیت و مجروحیت محیط‌بانان را نشانه جدیت آنان در مبارزه با شکار غیر مجاز دانست و تاکید کرد: این محیط بانان جان خود را به بهای حفظ محیط زیست و طبیعت فدا می‌کنند و این در حالی است که برخی ار افراد تحت هر شرایطی به دنبال صدمه زدن به طبیعت و محیط زیست کشور هستند.
به گفته سرهنگ خیل‌دار، متاسفانه در چند سال اخیر اتفاق‌های ناگواری برای محیط‌بانان رخ داده است و مردم موظف هستند که محیط‌بانان را در دفاع از محیط‌زیست یاری کنند.
منطقه حفاظت شده دنا در سالهای اخیر محل درگیری شدید میان شکارچیان و محیط بان هایی بوده که در آخرین اتفاقات غلامحسین خالدی و اسعد تقی زاده از محیط بانان این منطقه به دلیل درگیری و قتل شکارچیان غیر مجاز به اعدام محکوم شده و حکم آنها توسط دیوان عالی کشور تائید شده است.
هجوم شکارچیان به منطقه حفاظت شده دنا و کاهش چشمگیر تعداد حیات وحش این منطقه ناشی از ضعف مدیریت و نبود امنیت جانی و امنیتی برای محیط بانان دنا بوده است. این در حالی است که شکارکش ها بعد از درگیری با محیط بانان به دلایل نامعلومی به سرعت از زندان آزاد می شوند اما محیط بانانی که طبق قانون مجوز حمل و استفاده از سلاح را دارند محکوم به اعدام می شوند.

4545

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 288458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
    139 2
    ایرانه دیگه اگه دزد اومد خونت هم باید دستشو بوس کنی بگی هرچی میخوای ببر.گیتار و با خودت نبر!!!! دید اینا اینجوریه که میگن بذار من زندگی کنم....گور بابای بقیه!!! هرچی قوانین محدود کننده هم میذارن فقط واسه سواستفادس!آقازاده ها و فک و فامیل پاتوقشون مناطق شکار ممنوع و حفاظت شدس!استانداری هم حمایتشون میکنه و جلوی محیط بان محیط زیست رو می گیره! اصن یه وضـــــــــــــــــــــــــــــــی
  • جلالالدین فارسی MY ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
    85 3
    بعید میدونم کسی کاری اصولی انجام بده
    • ایرن US ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
      5 17
      جلالدین فارسی!! چی فکر کردی که این نام کاربری رو برای خودت انتخاب کردی؟؟؟؟؟
    • بدون نام A1 ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
      3 0
      بنده خدا اسمش "جلال الدین".. فامیلش "فارسی"... من از طرف پدر و مادر ایشون عذر خواهی میکنم که قبل از انتخاب اسم فرزندشون با شما مشورت نکردن...هم چنین از طرف جد پدری ایشون هم بابت انتخاب کلمه ی نا مانوس "فارسی" به عنوان اسم فامیل از شما پوزش می خواهم..هر چی خاک ایشون بقا ذات ملوکانه ی حضرت عالی باشد. امضا:وکیل بزرگ خاندان نامانوس "فارسی" که الهی نباشن اصلا که با شما مشورت نکردند
  • محیط بان دنا IN ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
    28 0
    حیات وحش دنا در حال نابودی کامل است بخش بزرگی از این نابودی نتیجه ضعف مدیریت است و فریاد رسی هم نیست
  • بدون نام IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
    35 0
    خدا پشت و پناه همه زحمتکشان این مرز و بوم مخصوصا محیط بانای مظلوم
  • بدون نام GB ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
    32 0
    خب حتمن پارتیشون کلفت و ضخیمه که زود از زندان درمیان!!! :|
  • نسیم EU ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
    38 0
    اعدام پس سازمان محیط زیست کجاست؟؟
  • ميثم IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
    32 9
    وقتي يه محيط بان بخاطر كشتن شكارچي به اعدام محكوم ميشه بايد انتظار بدتر از اينها رو هم داشته باشيم.
  • بدون نام IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
    22 10
    همچیمون به همچیمون می خوره
  • بهروز IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
    18 1
    بله ملتی با فرهنگ دوهزار وپانصد ساله طبیعت میخواهد چیکار؟فرهنگ غنی وسرشار داره کافیه حفظ طبیعت مال ملتهای عقب افتاده است
  • بدون نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
    14 2
    اميدوارم اشد مجازات براي اين افراد در نظر گرفته بشه. البته اعدام نه!!! حبس ابد يا هر حكم ديگري كه متوازن با جرمشون هست.
    • بدون نام IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
      4 9
      مگه مملكت پول مفت داره كه خرج نگهداري يك قاتل در زندان كنه؟
  • بابک IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
    9 5
    حالا این منطقه حفاظت شده دنا کجا هست؟ ما هم بریم شکار! حالا که رییسش توی بیمارستان بستریه و بقیه هم جرات آفتابی شدن ندارن!!!!!
  • عباس IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
    15 0
    سلام ، محيط باناني که با شکارچيان غير مجاز درگير شده وجهت حفاظت از امانتي که ملت ايران به آنها سپرده اند وجهت حفاظت از جان خود قاچاقچيان غير مجاز را به قتل رسانده اندبه اعدام محکوم شده اند عجب عدالتي؟؟!!! از اين به بعد هيچ محط باني با قاچاقچيان درگير نخواهد شدو قاچاقچيان با فراغ خاطر حيات وحش ومحيط زيست ايران را به يغما خواهند برد. با اين وضعيت بهتر است سازمان محيط زيست را جمع کنند چون ديگر اهرمي براي حفاظت از محيط زيست وحيات وحش نخواهد داشت.