مهر نوشت:

حجت الاسلام سید محمد خاتمی در ديدار نوروزي با آیت الله هاشمی رفسنجانی به وي پیشنهاد کاندیداتوری مي​دهد و می گوید: بهتر است شما در انتخابات ریاست جمهوری آتی کاندیدا شوید؛ چرا که از نظر بنده، بسیاری از سیاسیون و مردم شما بهترین گزینه برای ریاست جمهوری محسوب می شوید.
پس از سخنان خاتمی، هاشمی پیشنهاد وی را نمی پذیرد و در عین حال پیشنهادی را به رئیس جمهور دولت اصلاحات ارائه می​کند و  می گوید: بهتر است همچون اصولگرایان که ساز و کار ائتلافی را برای معرفی کاندیدای خود در نظر گرفته اند، اصلاح طلبان نیز به سمت تشکیل یک ائتلاف بروند. همانطور که اصولگرایان ائتلاف سه گانه را برای رسیدن به اجماع برگزیده و معرفی کرده اند، خوب است که اصلاح طلبان هم ائتلاف 2+1 را با حضور جنابعالی و آقایان اسحاق جهانگیری و حسن روحانی تشکیل دهند.
هاشمی رفسنجانی در ادامه پیشنهادش به خاتمی ضمن تاکید بر فصل الخطاب بودن نظر خاتمی در این ائتلاف اضافه می کند: اگر خروجی این ائتلاف سه نفره برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری آینده شما باشید که بهترین حالت برای اصلاح طلبان بوجود خواهد آمد، در غیر اینصورت ضمن موافقت با کاندیداتوری یک نفر از بین اسحاق جهانگیری و حسن روحانی از آن ها حمایت کنید.
البته این پیشنهاد رئیس جمهور دولت سازندگی با اقبال رئیس جمهور دولت اصلاحات مواجه نشده و خاتمی تمایلی به این پیشنهاد نشان نداده است.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 288010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
    41 12
    حسن روحانی اسب تروی اصولگرایان است در اردوی اصلاحات...
  • بدون نام DE ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
    65 12
    جونم رفسنجانی. چقدر سیاست داره این آقا، چقدر آینده نگره. خاتمی جون گوش کن به حرفش. به هر حال چندتا پیراهن بیشتر از تو پاره کرده. بیا دیگه. چقدر ناز می کنی!
  • مرتضی IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
    52 4
    پیشنهاد ائتلاف بهترین کاره اما نه با این ترکیب! خود آقای خاتمی و هاشمی باید نامزد بشن و سعی کنن بخشی از جامعه رو جذب کنن و بعد هر کس که طبق نظرسنجی بالاترین اقبال رو داشت به عنوان نامزد نهایی انتخاب بشه
    • بدون نام IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
      1 25
      خاتمی و مشایی رد صلاحیت خواهند شد. ببین کی گفتم
  • محمد IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
    60 11
    اینکه آقای هاشمی چنین پیشنهادی به آقای خاتمی مینماید نشانه اعتدال وی برای اداره امور کشور و خارج کردن افراط گرایان است - افراط گرایان در تاریخ در همه امور و در تمام دنیا بجز تخریب و تباهی چیزی به ارمغان نیاوردند. درهرحال از پیشنهاد آقای هاشمی بسیار خرسندم از طرفی با آمدن آقای خاتمی با همه علاقه ای که اکثریت جامعه به او دارند به صلاح نمیدانم ولی با انتخاب آقای دکتر روحانی که فردی مقتدر و باسیاست وتدبیر هستند بنظرمیاید که آمیزه ای از هاشمی و خاتمی باشد.
  • احسان IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
    9 33
    توی وبسایت آقای خاتمی نوشته که ایشون دیدار نوروزی نداشته که!
  • جعفر. د IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
    11 2
    در حال حاضر تنها هاشمی می تواند به داد این مملکت برسد.