اسفندیار رحیم مشایی نشان طلایی«کین گو» را از شهردار وایمار آلمان دریافت کرد.

آنگونه که خبرگزاری ایرنا گزارش کرده نشان طلایی «کین گو» که یک نشان فرهنگی شناخته شده در تمام آلمان است به پاس قدردانی از خدمات ارزنده مشایی در عرصه های فرهنگی از سوی شورای شهر و شهردار وایمار و خانه ایران در وایمار به مشایی اهداء و بر سینه او نصب شد . همچنین یک اصله نهال درخت «شجره المعبد» نیز از سوی هیات آلمانی به وی اهدا شد تا بر اساس صلاحدید در محلی مناسب کاشته شود.
مشایی در هنگام دریافت این نشان و دریافت نهال «شجره المعبد» که در مراسمی در تهران انجام شد ،با بیان این نکته که «این درخت درست است که کوچک است اما سرشار از زندگی است»، گفت : ضمن تشکر از این انتخاب، باید بگویم این بهترین هدیه است و از انتخاب شما متشکرم .مشایی ضمن ابراز خرسندی در خصوص حضور کاروان صلح نوروز در ایران اظهار داشت : به علت سفرهای کاری اخیر در خارج از کشور از اینکه نتوانستم هیات آلمانی را ملاقات کنم ناراحتم و امیدوارم بزودی در آلمان یا تهران شهردار وایمار را مجددا ملاقات کنم.
اهم سخنان جانشین رئیس جمهور در شورای عالی ایرانیان خارج از کشور در این مراسم در ادامه به نقل از ایرنا می‌آید:
  • مناسبت های فرهنگی بین دو ملت پایدار و ثمر بخش تر از مناسبات سیاسی و اقتصادی است. جایگاه گوته و حافظ برای دو ملت به قدری است که بتواند حرکت بزرگی را در بین مردم ایجاد کند و پتانسیل بالایی از لحاظ فرهنگی بین دو ملت است .
  • به علت سفرهای کاری اخیر در خارج از کشور از اینکه نتوانستم هیات آلمانی را ملاقات کنم ناراحتم و امیدوارم بزودی در آلمان یا تهران شهردار وایمار را مجددا ملاقات کنم.
  • علایق بین دو کشور وسیع ، گسترده و عمیق است . مهندس مشایی با اشاره به علاقه متقابل مردم ایران و آلمان سوابق تاریخی این کشور را بسیار خوب توصیف و اظهار داشت : در سوابق بین دو ملت هیچ نقطه تاریکی را سراغ نداریم .
  • من ملاقات های زیادی را در زمان مسوولیت در حوزه گردشگری با مسئولین آلمانی در این کشور داشته ام . ما علاقه مندیم که آلمان در مناسبات بین ایران وغرب، سهم و تحرک بیشتری را داشته باشد .
  • ایرانیان در مهاجرت به دیگرکشورها ،یکی از نقاطی را که بسیار پسندیدند کشور آلمان است و بسیاری از این هموطنان ایرانی مفید و موثر بوده و خدمات بسیاری را برای کشور آلمان انجام داده اند .
  • ما علاقمند و مطمئن هستیم که نبایستی روابط بین دو کشور صرفا در حد دولت ها محدود شود و بایستی نهاد های موثر دیگر خصوصا شهرداری ها با وظایف گسترده ای که دارند در توسعه مناسبات دو کشور نقش بیشتری ایفا کنند .
27219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 287709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۰
    0 0
    منظور از خدمات ارزنده مشایی در عرصه های فرهنگی چی هستش؟