۰ نفر
۳۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۷

عکس‌های فروسرخی که توسط ماهواره‌ها از زمین تهیه می‌شوند، گاهی اوقات نمای زیبایی از پدیده‌های سطح سیاره ما را به تصویر می‌کشند؛ همانند این تصویر ماهواره سائومی ناسا که از جریان‌های خلیجی اقیانوس اطلس گرفته است.

محمود حاج‌زمان: تصویر آتشین زیر، عکس ماهواره‌ای فروسرخی است که از اقیانوس اطلس گفته شده است. ماهواره Suomi NPP ناسا این عکس را زمانی‌که در ارتفاع 290 کیلومتر شهر آتلانتیک‌سیتی ایالت نیوجرسی آمریکا قرار داشته است گرفته و توانسته جریان‌های گلف‌استریم را که به طرف شرق و به سوی اروپا کشیده شده‌اند به خوبی به تصویر بکشد. گرداب‌های نارنجی تیره آب‌های گرم سطحی هستند که حدود 30 درجه سانتی‌گراد گرما دارند، و رنگ‌های هویجی روشن‌تر آب‌هایی با دمای حدود 10 درجه سانتی‌گراد هستند. لکه‌های سیاه موجود در عکس نیز نمایشگر ابرهای فراز اقیانوس هستند.
 

هنگامی‌که آب گرم سطحی جریان‌های گلف‌استریم از استوا به سوی شمال چرخ می‌خورند، با جریان‌های ساحلی سردتر نشات گرفته از سواحل شرقی آمریکا برخورد می‌کنند. در فصول بهار و پاییز به دلیل آنکه اختلاف دمای بین این جریان‌ها افزایش می‌یابد، رنگ‌های این گونه عکس‌های فروسرخ همچون شعله‌های آتش زبانه می‌کشند.
 53275

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 287550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =