به نظر شما دلیل تکثر نامزدهای ریاست جمهوری چیست؟

لطفا نظرات خود را به صورت کامنت زیر همین مطلب بگذارید.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 287402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 80
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    بدلیل اینکه اصلا به فکرمردم نیستن چون اگه به فکرمردم بودن میدونستن اینکارچقدرزحمت داره ومیرفتن کنار
    • محمد IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
      62 12
      نگو دوست عزيز كانديداها به خاطر احساس وجود تكليف شرعي حضور پيدا كرده اند !!!!
    • بدون نام IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
      60 2
      تکلیف شرعی شده بهانه برای قدرت طلبی عده ای که در حد یک شهردا هم نیستند
  • بدون نام IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    بی عدالتی و بی ثباتی و گرانی در دوره نهم ودهم
  • بدون نام IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    ضعف دولت احمدی نژاد چون ایشون کشور رو خراب کرده نفر بعدی خیلی دستش بازه هرکار می خواد بکنه در واقع اگه فردی مثل خاتمی در اون ۸ سال نبود انتظارات مردم کمتر بود دلیل اصلی مخالفان زیاد خاتمی همینه، مسائل سیاسی بهانه هست
  • mohsen US ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    چون یک رئیس جمهور نتونسته از پس مشکلات ساده هم بر بیاد همه فکر میکنن و به خودشون میگن ما چیمون از اون کمتره ما هم میتونیم همه فکر میکنن تنها فرد برای خارج شدن از این وضعیت هستند
    • مهرداد DE ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
      78 14
      قبول دارم همون حرفی که حسن روحانی هم گفت
  • سهراب EU ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    88 24
    شکستن آرا
    • کیوان IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
      0 0
      دقیقا... وقتی 18 نامزد باشن ( که البته کسایی اضافه میشن و چند نفر مثل برادر محسن رضایی!! هم انصراف میدن) رای مردم شکسته میشه و مثل 88 جمع کثیری پشت 1 نفر نمیان و اگر هم اعتراض و... ای بشه یه دسته کوچیک که دوم شدن اعتراض میکنن.... فکر جالبی بوده
  • بدون نام IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    249 8
    معلوم دیگه ،تنها یک دلیل داره اون هم نبود حزب در ایران
    • بدون نام IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
      آفرین- شدیدا موافقم
  • بدون نام IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    29 96
    با توجه به شرایط اقتصادی بد مردم و مشکلات موجود شاید هر نماینده فکر می کند که می تواند گامی در جهت بهبود مشکلات مردم داشته باشد
  • بدون نام GB ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    52 38
    تکثر کاندیداها توجیه احتمال شبهه را برطرف می کند.
  • یونس امین پرست IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    2 0
    فکر کنم با مدیریتی که آقای احمدی نژاد انجام دادن، خیلی ها به این فکر افتادن که واقعا در اندازه ایشان مدیریت بلد نیستن؟ با این وجود باید هم تعداد کاندیدها زیاد باشه
  • حجت EU ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    1 0
    اغلب کاندیداها می خواهند به قدرت برسند تا منافع گروه و تشکیلات خود را تامین کنند . مسئولین سیاسی هیچکدام یکدیگر را قبول ندارند ،همیشه دم از مردم می زنند ولی تنها چیزی که واقعا به فکر آن نیستند مردم است . بعد از گرفتن رای از ملت دوباره وضع به همین صورت کنونی خواهد بود.(مردم و مشکلات اقتصادی آنها فراموش میشود)
  • علی IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    0 0
    این موضوع نشانگر عدم توسعه سیاسی کشور ما میباشد به این شکل که قدرت و رسیدن به ان از همه چیز مهم تر است از قبیل توسعه اقتصادی اجتماعی فرهنگی و ...... بنابراین وقتی فساد در جامعه زیاد شود همه افراد خواهان رسیدن به قدرت میباشند .و این بسیار اسفناک میباشد
  • بدون نام IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    1 0
    اعتماد نداشتن کاندیداها به یکدیگر و اینکه هر کس خود را برتر از دیگری می داند و البته نبودن حزب
  • محمود IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    0 0
    به نظر من اون افرادی که میان کاندید میشن فقط دنبال قدرت هستن دلیل دیگه ای تو این کار نمیبینم.
  • رضا US ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    47 17
    حرف مقبولی آقای پور محمدی در این باره زده بود عدم تطابق معیارهای مورد نظر قانونگذار ( قانون اساسی) با دولتمردان دولتهای نهم و دهم ، توهم صلاحیت بخش عظیمی از افرادی را که تصور میکنند که به لحاظ توانمندیها و سوابق کمتر از اینان نیستند را بوجود آورده و به تعبیری استانداردهای مقام ریاست جمهوری و تعبیر قانونی آن در خصوص رجل سیاسی آنچنان کاهش یافته که قشر وسیعی از علاقمندان و مدیران خوش سابقه نظام را در خصوص شمول در این دائره متوهم کرده است
  • م.ر IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    113 8
    یک نوع بازی سیاسی. درآخر عده ای به نفع یکی کنار می روند.
  • ali IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    142 4
    سبک شمردن جایگاه ریاست جمهوری. نداشتن سازوکار فکری وحزب. خود برتری بینی و سخن گفتن بجای مردم
  • بدون نام IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    130 6
    نمیدونم این بار نظرم تایید میشه یا نه ولی به نظر من چون دلیل عمده تکثر نامزدهای ریاست جمهوری اینه که منزلت این جایگاه اخیرا کاهش پیدا کرده
  • سرباز IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    73 3
    عدم وجود قدرت درک مفهوم با هم بودن و همچنین خود برتر بینی نسبت به سایر افراد.اگر آقایان رجال سیاسی بوده اند بفرمایند در جای که تشریف داشتند چه مسئولیتی داشته و چه پاسخی بابت مشکلات برای مردم دارند.
  • srmzanjan IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    97 6
    دلیلش اینه که ارزش ریاست جمهوری انقدر اومده پایین که هر کسی به خودش اجازه میده بیاد وسط، برید ببینید تو کشورهای پیشرفته و بزرگ چندتا کاندیدا میاد وسط نهایتا 3 الی 4 نفر
  • بدون نام IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    60 5
    به دلیل وضعیت بد معیشتی وگرانی های فزاینده هر کسی میتونه بهتر عمل کنه و کارهاش بهتر تو دید میاد و مثل یه ناجی اقتصاد رو سرو سامان بده
  • شهاب IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    0 0
    می خواهند مثلا انتخابات را داغ کنند ولی اینجوری داغ بشو نیست اونایی که باید بیاند، باید بیاند البته نه به عنوان انتخابات داغ کن به عنوان رییس جمهور
  • بازنشسته ارتشی IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    0 0
    1-مردم شریف و فهیم ایران با وجود رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمیینی (ره) به جمهوری اسلامی رای مثبت دادندو به پای آن با خون شهدای گرانقدر آبیاری کردند . که درود به روان پاکشان وخانواده های معظم شهدا وجانبازان و ایثار گران دوران انقلاب و 8سال دفاع مقدس .2-که جمهوری آن به معنی مردمی و دمکراسی بودن آن میباشد .واسلامی بودن آن هم به معنی حکومت دین مقدس اسلام که برمبنای حکم خدا و قرآن وشریعت اسلام پایبند است 3-کسی میتواند لایق پست ریاست جمهوری باشد که پایبند به اصول فوق باشد .و8سال درجبهه هاباشهدا و جانبازان وایثار گران ودر گرمای خوزستان و سرمای کردستان برای حفظ خاک و ناموس ودین این مردم آبدیده شده باشد .وبداند درد مردم چیست ؟ وچگونه باید درمان کرد .مشکل جوانان /مشکل تورم و گرانی باشعار حل نمیشود.
  • بدون نام IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    0 1
    یک کلام:طـــــــــــــــــــــــــــــمـــــــــــــــــــــــــــــع
  • بدون نام EU ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    0 0
    هم میتونه به دلیل این باشه که با توجه به اینکه حکومت میدونه شور انتخاباتی ایجاد نشده از هر استان یکی رو به عنوان نامزد ریاست جمهوری معرفی بشه اینکار میشه مردم هر استان بخاطر هم استانی بودن پشت سر نامزد قرار بگیرند! رای بالای افراد در استان خودشون در دوره های قبل این نظر رو تایید میکنه بعد هم که شور ایجاد شد نهایتا چند نفر میمونن و بقیه کنار میرن! دلیل دیگه هم اینه که طرف میدونه درسته که در حد ریس جمهور نیست ولی میتونه امتیاز بگیره و مثلا وزیر بشه.اما دلیل مهمتر اینه که حاکمیت میخواد بگه ریاست جمهوری شده بچه بازی هر کی از جاش بلند میشه ادعای ریاست جمهوری میکنه همچنین چند سال قبل اون مسائل پیش اومد و اینا هم برای کشور هزینه داره بهتره این بساط رو جمش کنیم و انتخاب ریس جمهور به مجلس واگذار بشه!
  • آرش IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    34 15
    به نظر من نبود چند حزب محدود ولی کارآمد و موثر دلیل این همه تکثره.
  • . IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    43 3
    دلیل کثرت نامزدها دو دلیل داره 1-احزاب مختلف برای بالابردن شانس خودشون نماینده های زیادی معرفی کردن 2-توی این اوضاع آشفته این گمان به وجود اومده که رییس جمهور شدن راحته!
    • بدون نام IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۰
      0 0
      هیچ وقت احزاب برای رای آوردن تعداد کاندیدا هاشون رو افزایش نمی دن چون رای ها پخش میشه احتمال پیروزی کاهش پیدا میکنه
  • بدون نام IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    36 20
    به دلیل سو مدیریت دولت همه برای نجات کشور احساس وظیفه می کنند
  • احمد IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    36 7
    چون بعضیا کاری کردن که احترام به پیشکسوت ها، بزرگترها و لایق تر ها از بین رفته و هرکسی خودشو محق می دونه کاندید شه و در ضمن ریش سفیدی هم کارایی اش رو از دست داده
  • بدون نام US ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    70 3
    عدم وجود آزادی احزاب
  • بدون نام US ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    44 2
    تکثرگرایی نمایشی و برتری کمیت بر کیفیت
  • بدون نام IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    48 2
    1. شیوع اعتماد به نفس بی پشتوانه درسالهای اخیر 2. جوگرفتگی 3. به احتمال قوی چشم و هم چشمی .
  • بدون نام IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    81 4
    مهمترین دلیلش آوردن مردم پای صندوقهاست
  • مصطفی IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    70 3
    ایران کشوری منحصر به فرد در دنیاست. ما در همه زمینه ها رکورد زدیم این یکی هم روش :)
  • arash US ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
    0 0
    یک دلیل روانشناختی و یک دلیل سیاسی داره 1 از انجاییکه اقای احمدی نزاد که ضعیفتر از همه کاندید اها بود و توانس با چند شعار پوپولیستی رای بیاره بقیه که خود را خیلی توانمند تر از ایشان میبینند خواهند گفت که ما هم کمتر از ایشان نیستیم و وارد گود میشوند 2 دلیل سیاسی ان هم این است که تجربه سال 84 و تعدد کاندید باعث شکسته شدن ارا مهندسین انتخابات را به این هوس می اندازه که از چنین تجربه ای استفاده کنند اصولگرایان که در رقابتهای دو قطبی شانس زیادی برای پیروزی ندارند میتوانند با شکستن ارا و با یک مهندسی حساب شده کاندید خود را به دور دوم بفرستند و بعد طرفداران سایر کاندید های اصولگرا را پشت سر خود جمع کنند
  • بدون نام GB ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
    0 0
    کاهش جایگاه مقام ریاست جمهوری... اعتماد به نفس کاذب افراد نااهل...
  • محمد IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
    38 2
    مهمترین عامل ((قدرت)) هست که کافر و مسلمون دنبالش هستن و هر کاری میکنن که بدست بیارن
  • محمد IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
    17 2
    مهمترین عامل ((قدرت)) هست که کافر و مسلمون دنبالش هستن و هر کاری میکنن که بدست بیارن
  • خوشحال IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
    31 2
    به نظر من با توجه به اینکه بخش بزرگی از بدنه مدیران سیاسی کشور که همون اصلاح طلبها هستند از مدار اداره جامعه کنار گذاشته شده اند، خلایی بوجود آمده که موجب شده عرصه برای افراد درجه دوم باز بشه، شما می تونید به سادگی و وضوح این روند رو با انتخابات سالهای اول انقلاب که تقریبا تمام سیاستمداران دوره حذف شدند تکثر نامزدها را مشاهده کنید، متاسفم مسئولیتی به این مهمی اینقدر کوچک شمرده میشه اونهم در مقابل ملت بزرگ ایران حتی جرات نامزد شدن سخته تا چه برسه به قبول مسئولیت. اگه یه لحظه یاد این همه سخت که تو این سالها کشیدیم این همه خونی که دادیم بیفتن حتی لبخند زدن یادشون میره
  • بدون نام IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
    6 23
    دموکراسی به سبک ایرانی
  • ایمان IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
    29 2
    تعدد کاندیداها 3 دلیل عمده دارد 1-یک عده فقط برای گرم شدن تنور انتخابات و کشاندن همه سلایق به حضور در انتخابات کاندید شده اند،مانند عارف،باهنر،جهانگیری،ولایتی و حداد 2-عده میخواهند وجهه خود را به دست بیاورند و دوباره بر سرزبانها بیافتند.مانند متکی،شریعتمداری،لنکرانی،آل اسحاق،سبحانی،خرازی(دبیر کل حزب الله ایران)،هوشنگ امیر احمدی و... 3-عده ای هم واقعا قصد جدی ریاست جمهوری کرده اند. مانند آقایان قالیباف،محسن رضایی،مشایی و روحانی
  • ali IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
    57 3
    احمدى نژاد ثابت کرد هر کسى در اين مملکت ميتونه رئيس جمهور بشه يعنى مردم ميگويند اگه رئيس جمهورى همين کارهاي است که اون ميکنه ما چيمون از ا ون کمتره؟!
  • امیر IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
    25 6
    چند روز پیش اقای پورمحمدی دانشگاه شهید بهشتی جلسه داشتند تو کل جلسه یک خط در میون از برتری های خودشون نسبت به رییس جمهور فعلی میگفتند فکر میکنم همه کاندیداها با همین دید وارد انتخابات شدند گرچه اصلا درست نیست این جایگاه برای امثال خاتمی و هاشمی و رجایی هست.
  • بدون نام IR ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
    15 2
    سردر گمی نامزدا نمیدونن الان مشکلات مملکت دقیقا چیه!
  • رضا IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
    17 3
    تفاوت زیادی بین کاندیدا ها وجود ندارد اگر رقابت حزبی در کشور وجود داشت اکثرشان توسط مسوولین حزب اصولگرا حذف و حداکثر به عنوان وزیر مطرح میشدند وقتی امکان رقابت برای سایر احزاب اعم از اصلاح طلب /ملی گرا و ... وجود نداشته باشد و کاندیداها به عنوان یک نفر و بدون نیاز به پشتوانه حزبی بتوانند وارد رقابت شوند میدان برای همه باز خواهد بود و تعداد زیادی از کاندیداهای فعلی با علم به اینکه حتی 1000 رای هم ندارند و صرفا برای مطرح کردن خودشان به صحنه امده اند
  • هادی IR ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
    3 39
    سلام به نظرم یه جورایی باعث تفرقه میشه، جز مکتب اسلام سایر مکاتب حقیقتا ساخته ی دست اون رجیم هستند خدایا برسان منجی را، دموکراسی، پاسخ گوی ما نیست
  • محسن IR ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
    32 2
    چون احمدی نژاد اوضاع کشور رو اونقد بد کرده که هر کی بیاد به راحتی میتونه خرابی های احتمالی دولت خودش رو هم به دولت احمدی نژاد ربط بده و خودشو راحت کنه .البته قدرت طلبی هم یکی از عوامل اصلیش هست وگرنه اینهمه دلسوز نداریم .احمدی نژاد هم با شعار من نوکر و خادم ملتم اومد ! تنها امیدم به آگاهی مردمه .
  • بدون نام IR ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
    59 5
    چون اگريك كارگرساده هم كانديد بشه وضعيت اقتصادي ازاين بدتر نخواهد بود
  • محمد IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
    7 22
    فردي كه دولت رو در دست بگيره ، واسه دوره بعدي هم رئيس جمهور ميشه . حرفم تقلب و ... نيست . نگاه مردم بهش زياد تره و ميخوانبرنامه هاشو ادامه بده. در نتيجه 8 سال يك بار صف كانديدا ها شلوغ ميشه. شرايط دولت قبلي و محدوديت ها از بعضي ارگان ها و آزادي ها توي بعضي بخش ها ، اين خيال رو به وجود اورده كه چون با مخالفان حكومتي دولت قبلي هم رابطه خوبي دارن ميتونن بهتر از دولت قبل عمل كنن. وگرنه دلشون واسه مردم نسوخته كه بخوان بيان كمبود هاي دولت قبلي رو جبران كنن. دولت قبلي سخت ترين شرايط رو داشت . توانايي اداره اش رو هم چندان نداشت. اين دوره كه ديگه يه عده كانديد شدن بگن ما هم توي اين ذوره و زمونه هستيم. مانور تبليغاتي كردن كانديدا شدن رو.
  • مسیح IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
    3 1
    اگر نگاهی به تاریخچه انتخابات ریاست جمهوری بیندازیم می‌بینیم که در دوره‌های هشتم و نهم تعداد نامزدهای نهایی زیاد بوده (10 نفر). دور هشتم به دلیل فضای باز سیاسی بود که در 4 سال اول اصلاحات ایجاد شده بود و دور نهم به این دلیل که باید رئیس جمهور جدیدی انتخاب می‌شد و چون تفکرات سیاسی ما قائم به فرد است در نتیجه افراد با اختلاف نظرهای اندک هم رأساً وارد صحنه می‌شدند. الان هم مثل دور نهم است، البته خیلی بعید است که تعداد نامزدهای نهایی بیشتر از 10 نفر بشود، اما چون هنوز چهره‌های اصلی این رقابت مشخص نشده‌اند هرکسی ولو با کمی اختلاف نظر با نامزدهای موجود شخصاً اعلام نامزدی می‌کند.
  • سیروس IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
    7 1
    پایین آمدن حد ریاست جمهوری در دوره اخیر سبب شده اکثر فعالین سیاسی خود را قوی تر از رئیس جمهور گذشته ببیند و جرات کاندیاتوری به خود بدهند نبود احزاب قوی و منسجم در کشور تلاش برای سهم خواهی مطرح شدن با حضور در فضای انتخاباتی
  • بدون نام IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
    9 0
    1- عدم اتحاد بین افراد یک حزب 2-مقایسه خود با ریس فعلی که موجب اعتماد بنفس عجیبی در هر فردی می شود 3-جو دادن به انتخابات 4-بعضی ها (کمتر معروفند) میخوان خودشون رو مطرح کنند در کشور(اسمشون رو بزرگ کنند)
  • بدون نام IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
    15 0
    تعدد که مشخصه وقتی احمدی نژاد تونست بچه محل ها هم میتونند!!!!!!! خداییش احمدی نژاد فقط جسارت داشت و حرف و حرف و حرف زد حرفه بدون عمل
  • از مشهد IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
    8 0
    قدرت طلبی
  • ق متین IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
    11 0
    بسمه تعالی 1-پائین آمدن شان ریاست جمهوری 2- سیاسی
  • بدون نام IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
    5 0
    فقط آمدن شلوغ کنند بگویند همه از فکری و نظری می تواند شرکت کند در صورتی که همه کسانی که اعلام آمادگی کردن از یک طیف هستند
  • حمید IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
    6 0
    به نظرمن هنوز خیلی ها اهمیت جایگاه ریاست جمهوری رو درک نکردن و خیلی بده که الان تعداد کاندیدا های ریاست جمهوری از تعداد کاندیدا های شورای شهر تهران هم داره بیشتر میشه هر روز از یه گوشه ای یه نفرجدید احساس تکلیف میکنه هر کسی بدون در نظر گرفتن سابقه و نوع فعایتی که داشته خودش رو کاندید میکنه به صرف اینکه چندروز وزیر بود یا معاون وزیر بدون در نظر گرفتن اینکه دارای وجه بین المللی هستند یا نیستند خودشون رو کاندید میکنند الان به کسی احتیاج داریم که اعتبار بین المللی ما رو قدرت بده و بتونه مشکلات اقتصادی رو حل کنه همینجور پیش بره شاید بنده هم احساس تکلف کردم و ثبت نام کردم!!!!!!!
  • جمیل GB ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
    11 1
    از احساس وظیفه مضاعف!!!
  • ... IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
    21 2
    فقط و فقط چون اصلاح طلبا نيستن اونا هي برا خودشون كانديدا زياد ميكنن كه تنورو گرم كنن بهتره اجازه بدن خاتمي بياد بعد ببينيد همشون از هولشون يك كانديدا معرفي ميكنن كه با خاتمي مقابله كرده باشن.
    • جیگر TN ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
      0 0
      دقیقاً همینه ! این اصولگراها خیلی طماع هستن .برعکس اون چیزی که همه فکر میکنن اومدن خاتمی خوب نیست و یه چیزائی رو بهش نسبت میدن من مطمئنم اگر خاتمی نیاد جنگ داخلی این اصولگراها خیلی خطرناک میشه .چون اتحاد و ائتلاف وقتی معنی داره که رقیبی در کار باشه وقتی نباشه دیگه خود متحدا با هم درگیر میشن .ضمن اینکه هیچکدومشون هم برنامه مدون درست حسابی ارائه ندادن
  • عبدالله IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
    15 1
    همه شیفتگان خدمت هستند......!
  • lمحمود EU ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
    15 3
    پول زیاد مشهور بودن را می طلبد . همه جیب ها را پر کرده اند . می خواهند خود را بیشتر مطرح کنند یعنی فقر شخصیتی . وگرنه این افراد امتحان خود را پس داده اند و حنایشان از نظر مردم رنگی ندارد .
  • احمد رضا IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
    1 18
    بیشتر شدن نامزدها خوبه رقابت طوفانی میشه
  • بدون نام IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
    0 0
    منافع...منافع.... و باز هم منافع...
  • قدرت طلب IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
    0 0
    دلیل حضورهمه اینهاسودای قدرت طلبی است ،بیش ازپنجاه درصدشرکت کنندگان حتی توانایی اداره کردن یک مدرسه راندارندوفقط باگفته های بی منطق خود دنیا راعلیه ملت ایران متحدکرده اندهرکدام رییس جمهوربشه هم درنهایت میگه تدارکاتچی ام.
  • بدون نام US ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
    0 0
    اگر بخواد هر کسی شرکت کنه نمیشه و باید از هر اعتلاف یک نامزد وارد شه و دلیل زیاد بودن نامزد ها جو گیر شدن اوناست و عقلانی رفتار نمی کنند
  • احمد IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
    0 0
    1- پایین بودن سطح کیفی و کمی دولت به لحاظ ظرفیت توانایی و اندیشه ورزی در مقایسه با اوضاع واحوال ایران وجهان 2- عدم اعتماد به احزاب وگروههای سیاسی ریشه دار 3- رواج بی حد وحصر فضای اتهام شایعه پراکنی وتخریب ناجوانمردانه افراد توانمند لایق و خوشفکر 4-ضعف وبی برنامه گی نظام وبه تبع آن احزاب و گروههای سیاسی در نیروسازی وپرورش نیروی شاخص 5- برخورد سلیقه ای شورای نگهبان در تایید صلاحیت افراد بویژه در بحث رجل سیاسی و التزام به نظام و ولایت فقیه
  • بدون نام IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
    1 0
    عقب ماندگی و عدم توسعه یافتگی سیاسی
  • بدون نام A1 ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
    0 0
    به دليل اينه كه در طول دهه هاي اخير،‌نخبگان جامعه منزوي شدند و اجازه داده نشد جوانان به عرصه بيايند. لذا در سطوح بالاي حكومتي تنها كساني باقي مانند كه حتي از درك مسئوليت سنگين رياست جمهوري عاجز اند. و با اعتماد به نفسي كاذب،‌كانديد ميشوند.
  • بدون نام A1 ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
    0 0
    از وقتي احمدي نژاد تونست به هر ترتيب رييس جمهور بشه، ديگه همه احساس ميكنن كه ميتونن.
  • ahmad IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
    0 1
    1-قحط الرجال سیاسی به معنای حقیقی آن 2- کمتر ندیدن خود از احمدی نژاد با این نحوه مدیریت 8 ساله اش(ایجاد خرابی وسیع و همه جانبه)
  • علی IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
    0 1
    سرنوشت همه چیز تو مملکت ما توسط افراد بی خبر، ساده دل و عام مشخص میشه. تعدد افراد از نظر اونا یعنی ایده آل بودن انتخابات.آزادی فکری همش به خودم میگم خدا منو دوست داشته که تو این مملکت به دنیا اوردم یا ازم بدش میومده؟ موندم!!!!!!! نظر شما چیه؟
  • بدون نام IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
    0 0
    پاسخ روشنه ، گرم کردن تنور انتخابات !
  • سعید IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
    1 0
    برای ویران کردن مملکت سواد و شعور سیاسی لازم نیست انگار تشنه خدمت(بخوانید قدرت) کم نداریم
  • محسن AR ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۰
    0 1
    کاش امسال ، سال حماسه فکری باشه و به دور از تعصبهای سیاسی و به جای شعار اصلاح طلبی و اصولگرائی ، شعار شایسته طلبی و شایسته گرائی بدیم . و صرفاً جهت اینکه از یه کاندیدا خوشمون نمیاد به کاندیدای رقیب رأی ندیم .من گرایش سیاسیم چپه ولی اگر یه اصولگرا برنامه های خوب غیر شعاری داشته باشه بهش رأی میدم.وقتی رأی بدین که به یقین برسید کاندیدای مورد نظرتون اصلح تر از بقیه هست وگرنه رأی سفید یا مخدوش بندازین خیلی بهتره