مهر نوشت:

اظهارات معاون اول رئیس جمهوری در مورد واردات لاشه های خراب گوشت هندی برای تهیه سوسیس و کالباس در صنایع غذایی کشورمان، حاکی از این واقعیت است که آنچه به عنوان غذای آماده و فست فود می خوریم، غذایی است که هیچ اطمینانی به سلامت آن نیست.
شاید حضور محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهوری در همایشها و برنامه های وزارت بهداشت به خصوص مراسمی که در ارتباط با موضوع غذا و دارو است، شنیدن این نوع گلایه ها و انتقادات از وضعیت سلامت مواد غذایی، بیانگر این واقعیت باشد که دستگاههای متولی که دولتی هستند، قصور و کوتاهی کرده اند.

معاون اول رئیس جمهوری گفته است "آن فردی که از هندوستان لاشه‌های خراب گوشت را به کشور وارد می‌کند تا با آن سوسیس و کالباس درست کند هیچ جایی در کشور ندارد. آن مامور گمرکی که این کالا را ترخیص کرده است هم همین طور. وزارت بهداشت بر تولید سوسیس و کالباس باید نظارت کند و با افرادی که در این حوزه خلاف می‌کنند بیرحمانه برخورد کند تا ریشه آنها را بخشکاند."

رحیمی در پاسخ به اینکه آیا باید تولید سوسیس و کالباس ممنوع شود، گفته است که نباید فعالیت این قبیل صنایع محدود شود بلکه باید درست تولید شود. باید این اقلام، سالم تولید شوند و وزارت بهداشت بر آن نظارت کند و اگر خلاف دید بیرحمانه برخورد کند، ریشه آن را بکند تا فرد خلافکار نتواند در تولید غذا وارد شود.

دکتر علی اکبر دادمهر معاون مدیرکل اداره غذای سازمان غذا و دارو با عنوان این مطلب که مجوز واردات گوشت خام با سازمان دامپزشکی است و وزارت بهداشت هیچ مسئولیتی در این بخش ندارد، به خبرنگار مهر گفت: مجوز واردات گوشت یخی و گرم بر عهده دامپزشکی است و برای این قبیل گوشتها گواهی بهداشتی صادر می کند.

وی با بیان این مطلب که وزارت بهداشت بر نحوه تهیه فرآورده های غذایی که در کارخانجات تولید می شود، نظارت می کند، افزود: ناظرین ما بر اساس گواهی بهداشتی که دامپزشکی صادر کرده است، صحت و سقم این گواهی ها را تایید می کنند و اجازه می دهند تا این گوشتها برای تهیه فرآورده هایی مثل سوسیس و کالباس مورد استفاده قرار گیرد.

دادمهر تاکید کرد: هر نوع سوسیس و کالباسی که دارای پروانه ساخت از وزارت بهداشت باشد و در سطح بازار عرضه شود، هیچ مشکلی برای مصرف ندارد و سلامت آنها مورد تایید است.

معاون مدیرکل اداره غذای سازمان غذا و دارو ادامه داد: نظارت ما بر اساس بررسی 2 فاکتور سلامتی (میکروبی و شیمیایی) است. اینکه چه مقدار گوشت در تهیه این قبیل فرآورده ها استفاده شده باشد، مورد نظر ما نیست.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 287229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 27
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    386 3
    واقعا جای تاسف داره خودشون وارد میکنند بعد هم خودشون همدیگرو میکوبند خیلی خیلی جالبه
    • بدون نام IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
      11 53
      اگه نخوریم چی بخوریم. کمش که ضرر نداره. خیلی هم خوشمزست
  • بدون نام IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    215 3
    اگه معاون اول ندونه وظایف وزات خانه ها و سازمانهای تحت سرپرستیشون چیه و کی به کیه که وای به حال این مملکت! شایدم وزرات خانه ها دارند فرا فکنی می کنند. به هر حال مشکل ما اینه که کسی نمی دونه کی چه کاری را کِی و چطوری باید انجام بده. حالا شما پیدا کنید پرتقال فروش را!
  • بدون نام IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    302 2
    خیلی جالبه!!!معاون مسئول اجرایی کشور کاملا در جریان واردات لاشه های خراب گوشت هندی قرار داره و مطمئنا یا وارد کننده این گوشتها رو میشناسه یا حتی اگر هم نشناسه شناسایی همچین ادم نامردی برای دستگاه اجرایی کشور هیچ کاری نداره ولی ایشون فقط به ذکر این جمله بسنده میکنند که این ادم در این مملکت جایی نداره!!بنازم به این قاطعیت!!بنازم به این همه دلسوزی برای سلامت مردم!!یکی نیست به این اقا بگه مگه اون بی همه چیزی که لاشه خراب از هند وارد میکنه براش اهمیتی داره که جنابعالی جایی براش تو این مملکت متصور باشی یا نه؟!!مطمئن باش اون نامرد هم داره مثل بقیه از همین دولت یارانه میگیره و به اندازه من وشما از منابع این کشور استفاده میکنه و اتفاقا بر خلاف فرمایشات جنابعالی بهترین جاها رو هم تو این مملکت خریده!!
    • ابوالياس IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
      35 1
      درود به شرفت !!!!!!!
    • کوروش IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
      36 1
      فکرکنم اون یه نفری هم که منفی داده همون نامردیه که گوشتای خراب رو وارد کرده خدا لعنتش کنه
    • بدون نام IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
      15 1
      انرژیم بیاد طرفت
    • بدون نام IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
      26 1
      بابا آخه هندیا گاوای خوبشون رو که نمیکشن ، اونا رو میپرستن . اون گاوای از رده خارج رو که باید سقفشون رو بشکافن و پاشون لب گوره و دارن خودبخود میمیرن رو ذبح میکنن میدن به ما .
    • بدون نام IN ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
      12 1
      این هندی ها اکثرا انقدر گاو ها رو نگه می دارن تا اندازه خر مش رحیم پیر بشن و به طور طبیعی بمیرن!!!
  • بدون نام IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    37 1
    خیلی جالب است ، مخاطب گفته های معاون اول رئیس جمهور کیست؟ ظاهرا مردم باید جلوی ورود این لاشه ها را بگیرند.!!!! واقعا از ایشان سپاسگذاریم که وظایف و تکالیف ما مردم نادان را بما گوشزد کردند. امیدوارم به بزرگواری خود این کوتاهی ما مردم سرتاپا تقصیر را ببخشند.!!!
  • بدون نام IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    9 1
    سوسیس و کالباس می خورید با گوشت لاشه های ایرانی؟
  • بدون نام GB ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    25 1
    بعد می گید چرا نخبه ها از کشور می روند!
  • دد IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    22 1
    سلام عجب مملکتی داریم هر اشغالی وارد مملکت می شه و به خورد مردم می ره ایا به سلامت مردم فکر شده ایا در مملکت حساب و کتابی نیست چقدر باید هزینه کنند تا ایا سالم بشن یا نشن باید به وجدان خود یک لگد بزنیم.
  • ساسان IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    22 1
    آقای مسئول دلسوز حداقل بگو کدام کارخانه مصرف کرده تا در این وانفسا حداقل لاشه نخوریم. وارد کننده را که معرفی نمی کنید یا اگر معرفی کنید م و ن ت ال ب ه خ ع غ نام محترم ایشان می شود.
  • بیب IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    13 2
    همین حرف آقای رحیمی هم بابت دلسوزی به حال مردم بیچاره نیست!!
  • سعید IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    21 0
    هوایی که تنفس میکنیم آلوده است آب هم همینطور مواد غذایی اکثرا آلوده که ناشی از سوء مدیریت است تا بحال کدام مد یر بخاطر عملکرد بد جریمه شده .......... درد ما مردم خیلی گران است ......
  • بدون نام IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    14 1
    خوب مرد حسابی با این قبیل کارها برخورد کنید نه این که ذهن جامعه را مشوش کنید. بعدشم مگه داریم تولید کننده ای که دارای پروانه ساخت از وزارت بهداشت نباشه خوب اگر پروانه نداره پس چطور میتونه تولید کنه .
  • ميثم IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    20 0
    و باز هم حرف،حرف،حرف و دريغ از تنها يك عمل !!!
  • بدون نام IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    45 0
    طريقه برخورد با اين جور جرائم: 1-ابتدا واردكننده اين گوشتها را به مبلغ 5ميليون ريال!! (جريمه كمرشكن) محكوم و سپس فرد مذكور را به مدت 3 روز كاري از كار بر كنار ميكنند! 2-مامورين خلافكار گمرك را به جرم اين همكاري به كسر 100هزار ريال!!!! حقوق به منطقه اي ديگر انتقال ميدهند كه تا بتواند با قدرت هر چه تمامتر در زمينه اي ديگر به اعمال خلاف خودش ادامه بده و بدينسان نامبردگان به سزاي اعمال شنيع خود مي رسند. * تبصره:در بعضي موارد از متخلفين عزيز! خواسته ميشود 100با بنويسند "غلط كرديم". بالاخره اينهام زن و بچه دارند .قتل كه نكردن.يه مقدار گوشت درب و داغون هندي كه اين حرفها رو نداره.
  • بدون نام IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    21 0
    چرا معرفی نمیکنین این آدما رو؟ مگه میشه یکی کلی لاشه وارد کنه و اسمش هیچ جا ثبت نشه؟
  • jamshid IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    34 0
    اقای رحیمی دستتون درد نکنه مرده خوری نکرده بودیم اونم کردیم .البته این دسر قبل از پول نفته انگار.
  • بدون نام IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    18 0
    بیچاره اون کسایی که می خورند به هزار و یک بیماری دچار می شوند. اونم در این شرایطی که دولت محترم اینطور هزینه های درمان را به دوش مردم انداخته!
  • نوید ر IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
    8 0
    مرد حسابی اگه حقوق پدر و مادرم کفاف میداد که میرفتیم گوشت و مرغ درست و حسابی میخوردیم، نه سوسیس و کالباسی که با لاشه و تاج خروس و گربه درست میشه
  • ناشناس IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
    3 0
    این گوشت ها , گوشت بوفالو هستند که فقط در بخش صنعتی یعنی سوسیس و کالبلس استفاده می شوند اما این سری یه مقداریش رفته تو بازار خوانوار. کار دلالاس . . .
  • کوروش IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
    7 1
    هموطن عزیز آگاه لطفا سوسیس و کالباس مصرف نکنید اگر به سلامتی خودتون و خونوادتون علاقه دارید هیچکدومش سالم و بهداشتی نیست
  • امیرمهدی IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
    1 0
    آقای وزیر اگر میخواهی کشور خود تو نجات بدهی بورو کرخانه
  • بی نام IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    5 0
    خب نخوريد يك ماه مردم نخرند تكليف روشن ميشه من يك زن هستم كه مسئوليت اماده كردن و تامين سلامت غذا را هم در خانه به عهده دارم شايد باور نكنيد الان 41 ساله هستم ولي در اين سالها به جرات ميگويم 3 بار هم سوسيس نخوردهام تا برسد به اينكه راسا انرا بخرم ميتوانيم به جاي راحتي در اماده كردن غذا جايگزينهاي بهتري پيدا كنيم ضمنا اين را هم براي پيشگيري از قضاوتها بگويم من كارمند نيز هستم ولي وقت ميگذارم بياييد خودمان شروع كنيم