براساس اظهارات رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت طی چند سال گذشته تغییرات مدیریتی در نفت ضربه سنگینی بر سازندگان وارد کرده است.

رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت امروز در جمع خبرنگاران به انتقاد از مسوولان نفتی پرداخت و افزود: یکی از مهمترین دلایل افزایش فعالیت های دلالی و واسطه ای در صنعت نفت سوء مدیریت در برخی از سطوح وزارت نفت و شرکت های تابع است.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین رضا پدیدار در این نشست از رفتار بدنه میانی نفت گلایه کرد و افزود: طی چند سال گذشته تغییرات مدیریتی در نفت ضربه سنگینی بر سازندگان وارد کرده است.
وی با اشاره به عدم اجرای دستورات وزیر در وزارت نفت از تغییرات متعدد مدیریتی به عنوان چالش پیش روی سازندگان ایرانی یاد کرد و با انتقاد از عملکرد مجموعه وزارت نفت در حمایت از سازندگان و صنعتگران داخلی در شرایط تحریم صنعت نفت ایران، گفت: در حال حاضر سازندگان و صنعتگران داخلی در طراحی و ساخت 70 درصد کالا و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت به خودکفایی دست یافته اند.
رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با اشاره به وجود مقاومت هایی در برابر دستورات اجرایی شخص وزیر نفت به مثالی در جهت تایید این گفتار خود اشاره و توضیح داد: پس از اخذ مصوبه در شورای معاونان و ابلاغ آن مصوبه توسط وزیر نفت در سطوح مختلف مدیریتی وزارت نفت و شرکت های تابع در جهت ترک تشریفات در برخی از مناقصه ها در سال 1389 تا کنون مقاومت های متعددی برای عدم اجرای این دستورات وجود دارد.
پدیدار افزود: علی رغم تدوین نقشه راه ساخت توربین و توربوکمپرسور ملی توسط سازندگان داخلی و استقبال وزیر نفت از این پروژه اما هم اکنون با گذشت سه سال و حتی اخذ مصوبه از شورای معاونان وزارت نفت این مصوبه اجرایی نشده و در برابر آن مقاومت می شود.
وی در پاسخ به این سوال که پس چگونه در حال حاضر مپنا در ساخت توربین و توربو کمپرسور در کشور پیشتاز است و سفارشات خوبی هم دریافت می کند، متذکر شد: مپنا از رانت دولتی استفاده می کند و ما دیگر سازندگان این بخش متفاوت است.
وی خواستار اجرای قراردادهای ترک تشریفات مناقصه در شرایط تحریم برای شتاب در ساخت تجهیزات صنعت نفت توسط سازندگان داخلی شد و تاکید کرد: با این شرایط اجرای بسیاری از پروژه هیا ساخت کالا با تاخیر روبرو شده است.
پدیدار یکی از مهمترین دلایل افزایش فعالیت های دلالی و واسطه ای در صنعت نفت را سوء مدیریت در برخی از سطوح وزارت نفت و شرکت های تابع عنوان کرد و افزود: سازندگان عضو انجمن از طریق یک نظام به دقت مورد ارزیابی قرار می گیرند اما شرکت های خارج از انجمن به فعالیت های دلالی دامن می زنند.
رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با بیان اینکه بارها به وزارت نفت اعلام شده که نیازهای خود را به انجمن سازندگان اعلام کند، اظهار داشت: در صورتی که این اعلام نیاز به صورت شفاف و دقیق انجام می شد دیگر مجالی برای فعالیت دلالان باقی نمی ماند.
درعین حال رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت متذکرشد: تا پایان مهر ماه سال گذشته حجم کل مطالبات این صنف از وزارت نفت به 4.5 میلیارد دلار رسیده بود که قطعا تاکنون این حجم افزایش یافته است.
39221

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 287088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =