رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بر لزوم حفظ امانت در بیان تاریخ زنده سیاسی کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين، كارگردان، تهيه‌كننده و جمعي از بازيگران مجموعه تلويزيوني معماي شاه كه در سازمان صداوسيما در حال توليد و ساخت است، امروز با آيت‌الله هاشمي رفسنجاني ديدار و گفتگو كردند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در اين ديدار با ابراز خرسندي از ساخت اين مجموعه تلويزيوني كه به وقايع و حوادث تاريخ سياسي كشور از سال 1317 تا 1359 مي‌پردازد و تشكر از دست‌اندركاران و هنرمندان اين مجموعه و سازمان صداوسيما گفت: تاريخ‌نگاري در مورد عصري كه بيشتر تاريخ‌سازان آن هنوز در قيد حيات هستند، سخت و در عين حال حساس و كار بزرگي است و اميد مي‌رود اين مقطع مهم از تاريخ زنده سياسي كشورمان كه به دوران پهلوي تا پيروزي انقلاب اسلامي مي‌پردازد، بدون تحريف و براساس واقعيت‌ها ساخته شود تا مورد تعرّض و انتقاد قرار نگيرد.
هاشمي رفسنجاني با اشاره به ريشه‌هاي انقلاب اسلامي از دوران مشروطه تا مقطع پيروزي كه عوامل بسياري در شكل‌گيري آن دخيل بودند، گفت: بايد در اين اثر بزرگ هنري به نقش و سهم همه گروه‌ها، جمعيت‌ها و افراد در مقاطع مختلف تاريخ انقلاب اسلامي و اثرگذاري هر يك پرداخته شود، هرچند ممكن است نقش هر يك در مقاطع مختلف پررنگ‌تر، كم‌رنگ و يا حتي بي‌رنگ شده باشد.
وي به دست‌اندركاران ساخت اين مجموعه تاريخي توصيه كرد: بايد سعي شود واقعيت‌هاي تاريخي بدون هيچ‌گونه سياسي‌كاري و تحريف منعكس شود و اگر در ساخت اين مجموعه و بيان تاريخ زنده سياسي كشور امانت حفظ شود، اثر هنري قابل دفاع و موجب سرافرازي كشور خواهد بود.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با ارائه نظرات و ديدگاه‌هاي خود در مورد برخي وقايع انقلاب اسلامي و نقش مردم و مبارزان در وقايع تاريخي انقلاب، به نقل خاطراتي از دوران سخت مبارزه پرداخت و براي دست‌اندركاران اين مجموعه و ساير هنرمندان توانمند كشور آرزوي توفيق كرد.
در ابتداي اين ديدار محمدرضا ورزي كارگردان اين مجموعه با تشكر از اهتمام آيت‌الله هاشمي رفسنجاني به آثار هنري و هنرمندان متعهد كشور، گزارشي از روند ساخت مجموعه تلويزيوني معماي شاه را به اطلاع ايشان رساند.
وي گفت: اين اولين اثر تاريخي در اين حجم از مجموعه‌هاي تلويزيوني است كه به تاريخ ظهور تا سقوط خاندان جبّار پهلوي در كشور مي‌پردازد.
وي هدف از اين ديدار را كسب رهنمود از هاشمي رفسنجاني در مورد تاريخ انقلاب اسلامي به عنوان يكي از بانيان مبارزات قبل از انقلاب و نقش‌آفرينان اصلي پيروزي و تثبيت انقلاب اسلامي ذكر كرد.
در اين ديدار بخش‌هايي از تصاوير پشت صحنه و شخصيت‌هاي اين مجموعه تلويزيوني و نحوه تعيين بازيگران و چهره‌پردازي‌ها به اطلاع وي رسانده شد.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 286909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =