مدیر کمیته نظارت محتوایی نمایشگاه کتاب تهران درباره رعایت ضوابط و مقررات عرضه کتاب‌ها گفت: این ضوابط از سوی شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب تهران اعلام شده و کمیته مذکور بر اساس آن‌ها کار نظارت محتوایی کتاب‌ها را انجام می‌دهد.

به گزارش خبرآنلاین، مدیر کمیته نظارت محتوایی بیست‌وششمین نمایشگاه کتاب تهران با بیان این‌‌که این کمیته عهده‌دار رعایت ضوابط و مقررات عرضه کتاب‌ها در بیست‌وششمین نمایشگاه کتاب تهران است، گفت: این ضوابط از سوی شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب تهران اعلام شده است و کمیته مذکور بر اساس آن‌ها کار نظارت محتوایی کتاب‌ها را انجام می‌دهد. مجید حمیدزاده با بیان این مطلب اظهار کرد: عرضه کتاب‌ها در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بر اساس ضوابط و مقررات مرسوم و جاری در نمایشگاه کتاب تهران انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: آثاری که برخلاف چارچوب تمامیت ارضی کشور باشند همچنین آثاری که زمینه‌ساز ایجاد اختلافات قومی و هرج و مرج در کشور شوند، در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه نخواهند شد. حمیدزاده اضافه کرد: این کمیته از عرضه آثاری که با ملاک‌ها و هنجارهای اخلاقی و همچنین ارکان‌ دینی و اعتقادی کشور مغایر باشند، در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران جلوگیری خواهد کرد.

حمیدزاده با بیان این‌که نمایشگاه کتاب تهران محل عرضه تازه‌های نشر است نه کتاب‌های قدیمی افزود: گاهی عرضه نشدن برخی کتاب‌ها در نمایشگاه کتاب تهران به دلیل نامناسب بودن محتوای آن‌ها نیست بلکه ممکن است با ضوابط و مقررات زمان انتشار مغایر باشند. بر اساس ضوابط و مقررات عرضه کتاب‌ها در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، کتاب‌هایی می‌توانند در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران عرضه شوند که تاریخ انتشار آن‌ها به سال‌های 1389، 1390 و 1391 مربوط می‌شوند.

بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از یازدهم تا بیست‌‌ویکم اردیبهشت ماه سال 1392 میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 286521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =