۰ نفر
۲۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۹

در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران با معامله بیش از 260 میلیون برگه سهم، ارزش شاخص کل کاهش یافت.

در پایان معاملات روز چهارشنبه، شاخص کل بازار سرمایه پس از رشد پرشتابی که در روز قبل شاهد آن بودیم، با کاهش 0.18 درصدی مواجه شد .
 بر همین اساس شاخص کل امروز با کاهش 73 واحدی در عدد 40 هزار و 533 قرار گرفت. همچنین شاخص صنعت 59 واحد عقب نشینی کرد. شاخص بازار اول با کاهش 164 واحدی مواجه شد اما بازار دوم شاهد رشدی 654 واحدی بود و به عدد 70 هزار و 975 واحد رسید.
 گفتنی است نمادهای پالایش نفت اصفهان ، گروه معدنی و صنعتی گل گهر، سرمایه گذاری غدیر، فولاد مبارکه اصفهان، شرکت ملی صنایع مس ایران با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص باعث افت این متغیر شدند. این در حالی بود که نمادهای هلدینگ پارسیان و فولاد خراسان با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص مانع افت بیشتر شاخص کل شدند.
 همچنین صدرنشینی معاملات امروز متعلق به نمادهای پتروشیمی فناوران، ایران یاسا تایر ، کارخانجات داروپخش، بین المللی محصولات پارس، موتوژن، پارس سویچ و بیکوییت گرجی بود که بیشترین رشد قیمت را تجربه کردند.
 درمعاملات آخرین روز کاری هفته نمادهای پاکسان، پتروشیمی فناوران، گروه‌ صنعتی‌ بارز ، گروه‌ صنعتی‌ بارز ، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، بین‌ المللی‌ محصولات‌ پارس‌ و صنایع‌ آذرآب‌ با بیشترین تقاضا ،طولانی ترین صف های خرید را به خود اختصاص دادند و در مقابل نمادهای مدیریت‌پروژه‌های ‌نیروگاهی‌، نوسازی و ساختمان تهران‌، شیشه‌ همدان‌، تولید محور خودرو، آلومتک‌، سرمایه گذاری رنا و نفت بهران سنگین ترین صف های فروش را داشتند.
 در بازر امروز بیشترین کاهش قیمت را نیز نمادهای ماشین سازی نیرو محرکه، جام دارو، شیشه همدان، پارس پامچال، قند ثابت خراسان، شیشه و گاز و شیر پاستوریزه پگاه خراسان از آن خود کردند.
 گفتنی است با معاملات این روز ارزش بازار در رقم 181 هزار میلیارد تومان قرار گرفت و معامله گران به داد و ستد 260 میلیون برگه سهم پرداختند که با ارزشی بالغ بر هزار و 259 میلیارد ریال همراه بود.

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 286151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =