رییس‌جمهور خطاب به سلطه‌گران تصریح کرد: بهترین راه برای شما همکاری با ملت ایران است.

محمود احمدی نژاد در هفتمین سالروز روز ملی فناوری هسته‌ ای که در سازمان انرژی اتمی و با حضور برخی از سفرای خارجی مقیم تهران و همچنین خانواده شهدای هسته‌یی برگزار شد تاکید کرد: باید با همکاری دنیا را اداره کرد و هیچ کسی آقا بالا سر دیگری نباید باشد. همه ملت‌ها حق مساوی در اداره جهان دارند. چه کسی گفته که اقتصاد باید در دست شما باشد که با آن خلاءها و کارهای زشت خود را پر کنید؟ تا چه وقت می‌خواهید اینگونه ادامه دهید؟ بالاخره یک نقطه شکست و گسیختگی وجود دارد که خیلی نزدیک شده است. باید به همه ملت‌ها احترام بگذارید.
در ادامه گزیده ای از اظهارات رئیس جمهور به نقل از ایسنا می آید:

  • اخلاق یک اصل ابتدایی روانشناسی است. من روانشناس نیستم، ولی می‌فهمم که اگر به حقوق یک نفر احترام نگذارید، او چگونه عمل می‌کند. شما باید به حقوق ملت‌ها احترام بگذارید و از برج‌های عاج پایین بیایید. چه کسی گفته شما حق بیشتری در دنیا دارید؟ شما در دنیا جنگ راه انداختید و 70 میلیون نفر را کشتید و در پایان به این نتیجه رسیدید که شما آقای جهان هستید، این فرمول‌ها پوسیده است و به زودی فروخواهد ریخت. شما ممکن است خراشی بر ملت ایران بیندازید، ولی بعدش چی؟
  • نگاه ما به مسائل جهانی برش مقطعی و لحظه‌ای نیست و ما نگاه تاریخی داریم. شما [قدرت‌های جهانی] فردا چه می‌خواهید بکنید، انرژی هسته‌یی حق همه ملت‌ها است. امروزه کشورهایی که معادن غنی اورانیوم دارند در فقر مطلق به سر می‌برند، چرا باید این گونه باشد و دیگران این منابع را غارت کنند؟ اگر شما طرفدار انسان هستید، بروید در تمامی این کشورها نیروگاه‌های هسته‌یی ایجاد کنید و به آنها هدیه کنید. شما جلوی پیشرفت انسان‌ها را گرفته‌اید. به شما نصیحت می‌کنم درست رفتار کنید. ما هسته‌یی شده‌ایم و هیچکس قادر نخواهد بود در تکمیل چرخه هسته‌یی کشور وقفه‌ای ایجاد کند.
  • اولین نیروگاه هسته‌یی ایران در سال گذشته به ظرفیت نسبی رسید و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده ان‌شاءالله تا 20 هزار مگا وات تولید برق کشور افزایش پیدا می‌کند. در دیگر شاخه‌های علمی و نیازهای بشری، دانش هسته‌یی دارای آثار و کاربردهای گسترده و تعیین‌کننده‌ای است. دانش هسته‌یی در عرصه پزشکی و درمانی نیز بسیار تاثیرگذار است. در گذشته برای تهیه مواد اولیه و کیک زرد وابسته به بودیم و این مواد در انحصار سیاسی برخی از قدرت‌های بوده است. اصل انرژی هسته‌یی در انحصار سیاسی برخی قدرت‌های جهان‌خوار است، اما امروزه شناسایی معادن توسط خودمان انجام می‌شود.
     
  • من انتظار دارم که سازمان انرژی اتمی فواید دانش هسته‌یی را برای توده‌های مردم ایران و جهان توضیح دهد. در طبیعت هر ماده‌ای که ارزشمندتر است دسترسی به آن نیز سخت‌تر است، به طور مثال معدن گچ و آهک در مساحت بسیار زیاد با خلوص زیادی وجود دارد، اما هر چه ارزش‌ کانی‌ها بالاتر می‌رود، حجم آن کمتر و دسترسی به آن سخت‌تر می‌شود، اورانیوم از این دسته‌است. برای دسترسی به اورانیوم در معدنی که امروز افتتاح شد به عمق 150 تا بیش از 300 متری نیاز است. در معدنی که امروز افتتاح شد، در هر 10 تن آن کمتر از نیم کیلو کیک زرد به دست می‌آید. این نیم کیلو را باید به اوراینوم 3.5 درصد تبدیل کنیم و بدین ترتیب حجم آن به یک دهم تبدیل می‌شود.
     
  • امروزه از صفر به بالای فعالیت‌های هسته‌یی را خودمان تولید و ایجاد می‌کنیم و هر روز که جلوتر می‌رویم عرصه‌ جدیدی برای ملت ایران باز می‌شود. ملت ایران توانست به این قله‌ها دست پیدا کند، اما اکنون آنها چه می‌خواهند. ایران هسته‌یی شده است. زمانی که ما فناوری هسته‌یی را نداشتیم نتوانستند مانع شوند، اکنون که به این فناوری دست پیدا کرده‌ایم و دانش آن در دل و اندیشه دانشمندان ماست، می‌خواهند مانع شوند؟
  • آیا اینگونه می‌شود دنیا را اداره کرد که بگوییم ما مالک همه چیز و آقا هستیم و بقیه برده هستند؟ چه کسی به شما این حق را داده است؟ اینها برای دوره استعمار و برده‌برداری است که دوره آن گذشته و به پایان رسیده است. آیا شما اینگونه مدعی مدیریت جهان هستید؟
  • دستاوردهای عظیم محصول ایمان و اعتقاد به توانمندی‌های یک ملت است، ملت ایران ملت بزرگی است. همه ملت‌ها بزرگ هستند، اگر یک ملت خودش را باور کرد، حدی برای پیشرفتش قائل نمی‌شود و اگر همه شیاطین جمع شوند نمی‌توانند مانع پیشرفت او شوند.
  • دولت به ملت اعتماد صد درصدی دارد، دولت قطره‌ای از اقیانوس ملت است اگر انرژی بی‌پایان ملت در هر عرصه‌ای وارد شود آن جا را دگرگون می‌کند. راه عزت و زیست متعالی و درک کرامت انسان این است که توانمندی‌های خود را باور کنیم، بایستیم و حرکت کنیم. خدا به انسان توان نامحدود داده است و انسان می‌تواند تمام طبیعت را تغییر دهد. از این منظر ملت ایران یک الگو است. ما سال‌ها وارد کننده شمش فولاد بوده‌ایم ،اما به زودی پنج کارخانه شمش فولاد تولید می‌کنیم و نیاز خودمان را رفع می‌کنیم. تولیدکنندگان رادیودارو این ماده را به ما نمی‌دادند ،اما ما اکنون این ماده را تولید می‌کنیم.
  • باید کارها با همین شتاب گسترش پیدا کنند، ممکن است تخصیص بودجه تاخیر داشته باشد، اما اراده انسان فوق بودجه است. قرار بود ما پنج راکتور در نقاط مختلف کشور بسازیم من از سازمان می‌خواهم کارها را جلو ببرد و توقفی نداشته باشد.
  • مطمئن هستم اراده ملت‌ها بر قدرت‌های شیطانی غلبه پیدا می‌کند. آینده جهان آینده درخشان خواهد بود و ملت ایران هر روز بهتر از دیروز می‌شود. دنیا می‌بیند که ایران دانشمندان هسته‌یی خود را توسط بدترین موجودات روی زمین و با ناجوانمردانه‌ترین شکل ازدست داد، اما ملت در خط مقدم ایستاده است تا زمانی که یک ملت این چنین رفتار می‌کند پرچم آن برافراشته است.
    /2727
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 285819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد کوجک زاده IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    7 36
    احسنت برشیری که تو خوردهای ای مرد جسور