نماینده آمل در مجلس، سیستم بانکی کشور را فاقد سازوکار لازم برای خدمت رسانی درست دانست.

به گزارش خبرآنلاین، عزت‌الله یوسفیان ملا نماینده آمل در نطق میان دستور خود با اشاره به مشکلات کشور گفت: افزایش دستمزد کارگران تناسبی با نرخ تورم ندارد و خواهان تجدید‌نظر در مورد آن هستیم. بخش تولید با مشکلات رو به روست و عدم پشتیبانی مالی بانک‌ها و عدم توجه در پرداخت سهم تولید در هدفمندی یارانه‌ها بسیاری از واحد‌ها را با تعطیلی مواجه کرده که انتظار حل این مشکل را نیز داریم.
وی تصریح: مطابق قانون برنامه پنج ساله حقوق کارکنان دولت باید برابر نرخ تورم باشد و افزایش فعلی قطعا قانونی نیست و باید تجدید‌نظر شود. برنامه پنج ساله لایحه پیشنهادی دولت بوده و مجلس نیز آن را تصویب کرده است، بنابراین این قانون مغفول مانده و شما به هر قسمت از قانون برنامه پنج ساله توجه کنید، بلا اقدام و بسیاری از مواد آن تعطیل شده است.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با انتقاد از سیستم بانکی کشور، گفت: سیستم بانکی کشور فاقد ساز و کار خدمت رسانی است و متأسفانه راه‌های سوء استفاده از بیت‌المال را فراهم آورده است و مطابق قانون برنامه مقرر شد که نظام بانکی به بانک مرکزی، اصلاح ساختار شود اما هیچ اقدامی به عمل نیامده و برای مردمی که نیازمند اندک تسهیلات هستند، قابل تحمل نیست که هزاران میلیارد به صورت تصرف غیرقانونی از وجوه بانکی خارج شود.
یوسفیان ملا اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در سال 1380 نسبت به نظام بانکی کشور و مفاسد اقتصادی به سران سه قوه هشدار داده بودند و اگر یک بررسی همه جانبه در این زمینه داشته باشیم، ملاحظه می‌کنیم که با کمال تأسف در جاهایی که باید تصمیم درست و حساب شده در پیشگیری و درمان گرفته می‌شد، چنین اتفاقاتی نمی‌افتاد و اگر روزی پرونده‌ای به نام پرونده فاضل خداداد و رفیق‌دوست مطرح شد، همان روز چاره‌اندیشی می‌شد که جلوی پرونده‌های بعدی گرفته شود، دیگر شاهد پرونده شهرام جزایری نبودیم.
عضو کمیسیون بودجه مجلس افزود: امروز نیز پرونده 3 هزار میلیارد تومانی را از سر گذراندیم و تنها به مجازات متخلفان اکتفا کردیم، بنابراین مطمئن باشیم که در این نظام بانکی اتفاقات دیگری نیز خواهد افتاد و یقینا این اتفاقات با تدبیر کشف نشده است و بسیاری از این کشف و پیگیری تصادفی بوده و کسانی که چنین راه‌هایی را برای سوءاستفاده و استفاده نا‌به‌جا از رانت‌ بانکی استفاده می‌کنند، یقینا راه‌های جلوگیری از تعقیب و بررسی تخلفات را هم در نظر می‌گیرند و این مسئله مشکلاتی نیست که با جلسات، سخنرانی و سمینار‌ها حل شود و امیدواریم هرچه زودتر در این زمینه تمهیداتی اندیشیده شود.
وی یادآور شد: اعمال قوه مقننه از طریق مجلس شورای اسلامی است و این رفتار اعم است از نظارت مجلس بر تمام امور کشور، مجلس برای رسیدگی به تمام امور کشور هیچ حد و مرزی ندارد و این بر اساس قانون اساسی است؛ ولی متأسفانه هر وقت مجلس خواسته اقدامی را در جهت نظارت انجام دهد، چه بسا قلم‌ها به سخن آمدند و گفتند که مجلس در جهت حفظ موقعیت و بالا نگه داشتن شأن خود عمل کرده است، در حالی که امام عظیم‌‌الشأن فرموده‌اند که مجلس مرکز قدرت و تصمیم‌گیری است، پس فرمایشات ایشان و مقام معظم رهبری چه شده است.

دشمنی با ملت ایران به خاطر دستاورد هسته‌ای نیست

سید محمود نبویان نماینده تهران در مجلس دیگر ناطق امروز مجلس بود. وی با بیان اینکه بسیار خامی و سادگی است که بپنداریم این همه دشمنی علیه ملت ایران اسلامی از ابتدای انقلاب تاکنون به خاطر دستاورد هسته‌ای است، گفت: زیرا از یک سو تاریخ دستیابی به دانش هسته‌ای از سوی این ملت در حدود یک دهه است، درحالی که دشمنان این ملت بزرگ از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون دشمنی‌های گوناگونی را علیه این نظام طراحی کردند و بویژه تحریم‌ها و کودتاهایی را به این ملت تحمیل کردند و از سوی دیگر برخی کشورهای همسایه ما دارای این فناوری و حتی سلاح هسته‌ای هستند اما دشمنان ملت ما مخالفتی با آنها ندارند.
نبویان تاکید کرد: بنابراین ملت بزرگ ایران اسلامی دریافته‌اند که هدف دشمنان از این همه تحریم‌ها مسئله هسته‌ای نیست، بلکه ریشه دشمنی آنها علیه ملت بزرگ ایران در دو پیام اصلی است که با انقلاب اسلامی ایران به دنیا عرضه شده است.
وی افزود: ملت بزرگ ایران اسلامی نیز با درک دقیق و درست خود و همچنین استقامت و پایداری بر ارزش‌های اسلامی و رهبری ولی فقیه توانست از مشکلات مختلف عبور کرده و به پیروزی‌های بزرگی در زمینه‌های گوناگون هوافضا، فناوری‌های نو، فناوری نانو، سلول‌های بنیادی، ابعاد مختلف پزشکی، صنعت سدسازی، دستیابی به شبکه کامل هسته‌ای و غنی‌سازی 20 درصد، ایجاد نیروگاه برق اتمی، تولید موشک‌های مختلف نظامی، هواپیماهای پیچیده مختلف، هواپیماهای بدون سرنشین، تاثیرپذیرفتن ملت‌های مظلوم مختلف از انقلاب اسلامی ایران و همچنین حمایت از حزب‌الله لبنان از پیروزی‌های مختلف انقلاب اسلامی است که با امداد الهی و پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری نصیب ملت بزرگ ایران شده است.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 285437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =